Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW svolává do servisů řadu 3 E46 kvůli vybuchujícím airbagům

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Německá automobilka svolá do amerických servisů 42 tisíc vozů řady 3 kvůli problémům se vzduchovými vaky.

Airbagy se mohou vznítit či vybuchnout, následky zranění cestujících jsou tak zřejmé, incident zdaleka nemusí končit jen kovovými částmi v jejich obličejích, ale i vážnou nehodou až s tragickými následky. Majitelé novějších vozů však mohou být klidní, potenciální závada se týká starších aut třetí řady generace E46 z let 2002 a 2003. Mluvčí americké pobočky BMW Dave Buchko řekl serveru Detroit News: „Automobilka si není vědoma toho, že by v souvislosti s touto závadou došlo k nějakému zranění.“

Problém způsobil vadný díl od dodavatele, společnosti Takata z Auburn Hills (Michigan). Ta si ve své továrně Moses Lake ve státě Washington neohlídala kvalitu kompresorů (inflátorů), které airbagy nafukují. Zařízení na jejich výrobu bylo nakonec opraveno v září 2002. Sama upozornila, že o nešťastné věci ví a registruje šestero případů v Japonsku a USA. Kromě toho dodala, že do vaků vyrobených pro změnu v mexické Moncolvě proniká i vlhkost, celosvětově zaznamenala čtyři takové případy. Ani zde nebyla potvrzena žádná újma na zdraví.

Stejné problémy s bezpečnostními vaky měli minulý měsíc také Japonci: Toyota, Honda, Nissan a Mazda, kromě nich se týkal i výrobků General Motors. Masivní akce zahrnuje celkem 3,4 milionu aut těchto značek kvůli totožné závadě. Polovina čísel připadá na vozy Toyota. Jednomu z nich dokonce v říjnu 2011 shořela přístrojová deska, další tři podobné případy se objevily loni.

Honda povolala jen v USA do opraven na kontroly 561 tisíc vozů, Nissan celosvětově 480 tisíc, u GM se to týká 55.000 ve Státech a Kanadě prodaných Pontiaců Vibe.

Analytička Edmunds.com Michelle Krebs k tomu poznamenala: „Tyto svolávací akce jsou příkladem jedné z nevýhod tzv. superdodavatelů důležitých částí vozidel.“. Ano, všem výše vzpomenutým výrobcům totiž dodávala zmíněný díl pouze jedna jediná společnost.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)