Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW X1: Nové přeplňované čtyřválce pro sDrive20i, xDrive20i a sDrive20d

Aleš Dragoun
Diskuze (6)
Ani v Mnichově se nevyhnou downsizingu. Jejich nejmenší SUV X1 dostane dvojici nových motorů.

Oba dvoulitrové přeplňované čtyřválce se objeví letos na podzim. Jeden je zážehový, druhý vznětový.

Benzinová jednotka o výkonu 135 kW (184 k) mezi 5000 a 6250 min-1 bude k mání ve verzích sDrive20i s pohonem zadních kol a xDrive20i, která zabírá na všechny čtyři. Točivý moment vrcholí hodnotou 270 Nm mezi 1250 a 4500 min-1 a o jeho přenos se starají buď šestistupňové přímo řazené ústrojí, nebo volitelné samočinné s osmi rychlostními stupni.

Agregát dopuje dvoukomorové turbodmychadlo typu twin scroll, nechybí přímé vstřikování HPI a proměnné ovládání ventilů Valvetronic. V prvním případě spotřebuje v kombinaci 7,1 l benzinu, ve druhém 7,7, respektive 7,6 l (s automatickou převodovkou) na 100 km. sDrive je také rychlejší ve sprintu z klidu na 100 km/h (7,4 s), čtyřkolka na ni ztrácí čtyři desetinky.

Základní výbava zahrnuje kromě regenerace brzdné energie a start-stop systému také ukazatel vhodného okamžiku přeřazení, pochopitelně pouze pro verze s manuálními převodovkami. X1 Řízení verze sDrive20i usnadňuje elektromechanický posilovač řízení.

Model sDrive20d EfficientDynamics Edition má pod kapotou pro změnu vznětový čtyřválec se vstřikováním common-rail a výkonem 120 kW mezi 3250 a 4200 min-1. Systém přeplňování využívá variabilní geometrii lopatek. Maximální točivý moment 380 Nm je k dispozici v rozmezí od 1750 do 2500 min-1 a přenáší se také pouze na zadní kola, což dokládá označení sDrive.

Mezi prvky standardní výbavy patří opět regenerace kinetické energie, funkce Auto Start Stop, nebo elektromechanický posilovač řízení, ale navíc i vypínatelný kompresor klimatizace, či pneumatiky s nízkým valivým odporem. Kola z lehkých slitin jsou specifická, palivo šetří i delší stálý převod. Výsledkem je kombinovaná spotřeba 4,5 l nafty na 100 km.

Novinky pro rok 2012

Patřičná péče byla věnována i protihlukové izolaci, kterou od modelového roku 2012 dostanou všechny varianty řady X1 s kódem E83. Jejich paleta se tak rozroste na celkem sedm motorů (tři benzinové a čtveřici turbodieselů). Modelů bude k dispozici celá desítka, polovina z nich má elektronicky řízený pohon všech kol xDrive.

Kontrola stability DSC bude u zadokolek pod podzimu také doplněna o funkce, které zlepšují brzdění na suchu a oddalují vadnutí (fading). V X1 se rovněž objeví asistent pro rozjezdy do kopce. Lesklé střešní nosiče už nebudou vyhrazeny jen pro M Sport paket, ale zájemci je najdou v nabídce příplatků. Poslední novinkou je ConnectedDrive doplněný o dopravní informace v reálném čase.

Aleš Dragoun
Diskuze (6)
Avatar - radolaco
30. 6. 2011 12:31
Re: sDrive
takze nieco na styl "viac pasikov, viac adidas"...super :no:
Avatar - iudex
30. 6. 2011 12:03
Re: sDrive
To vieš, sdrive je viac, ako bežný zadný pohon (alebo čím viac ničnehovoriacich označení, tým spokojnejší klient). ;-)
Avatar - radolaco
30. 6. 2011 11:53
sDrive
Je tento pohon v niecom vynimocny oproti klasickemu baworackemu zadnemu nahonu? Ak nie, tak to potom naco zavadzali taky pojem? :-|
Avatar - iudex
30. 6. 2011 11:18
Re: Obsah motoru?
To sa ťažko diskutuje, keď niekto nečíta ani prvú vetu. >:-[]
P.S. Ak keď už, tak potom "objem" motora; obsah je plošná miera. ;-)
30. 6. 2011 10:34
Re: Obsah motoru?
V prvni vete se neco pise o "obou dvoulitrovych motorech"