Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW X1 sDrive18d: SUV s pohonem předních kol zná české ceny

David Bureš
Diskuze (78)
Nejmenší SUV v nabídce BMW změnilo svoji koncepci. Ze zadokolky se stala předokolka.

BMW začíná na českém trhu nabízet druhou generaci SUV X1, ceny novinky odhalil konfigurátor na stránkách značky. Nejlevnějším motorem v nabídce nové X1 je vznětový dvoulitr sDrive18d se 110 kW, který stojí 829.400 korun.

Za tuto částku zákazník dostane pohon jedné nápravy a šestistupňový manuál. Ten ale bude k dispozici až později, v tuto chvíli je nutné si připlatit za osmistupňový automat, který stojí 56.082 korun.

Zájemci o pohon všech kol zaplatí minimálně 968.500 korun. Tato částka znamená zakoupení benzinového dvoulitru xDrive20i se 141 kW kombinovaným s osmistupňovou automatickou převodovkou.

Nejlevnějším turbodieselem s pohonem všech kol je xDrive20d, který stojí přes milion. Jeho 140 kW v kombinaci s automatem přijde na 1.012.882 korun.

X1 je v základu vybavena voláním v případě nouze, multifunkčním volantem, 17palcovými koly, samočinnou klimatizací nebo látkové čalounění.

Pro modely BMW je typická bohatá nabídka příplatkové výbavy, což platí i pro novou X1. Novinkou v nabídce je head-up displej, který v kombinaci s navigačním systémem přijde na 71.838 korun. Elektricky ovládané víko kufru stojí 12.012 korun, za sklopné sedadlo spolujezdce zákazníci zaplatí 5.070 korun. K dispozici je vyhřívaný volant (+5.070,-) nebo elektronické nastavení tuhosti tlumičů (+13.338 Kč).

Mnichovská značka v posledních letech nabízí také různé pakety kombinující upravený vzhled s funkční výbavou. Modely Sport Line a xLine se liší designovými prvky, oba za 80.600 korun přidávají zadní parkovací senzory, tempomat, sportovní kožený volant nebo sportovní přední sedadla. Advantage pak za 28.600 korun nabízí zadní parkovací senzory a tempomat. Ceny příplatkové výbavy platí pro verzi sDrive18d, u vybraných motorů se jejich výše liší.

BMW X1 – technické údaje nabízených motorů
ModelX1 sDrive20iX1 xDrive20ixDrive25isDrive18dxDrive20dxDrive25d
Zdvihový objem [cm3]199819981998199519951995
Válce/ventily4/44/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]141/5000-6000141/5000-6000170/5000-6000110/4000140/4000170/4400
Točivý moment [N.m/min]280/1250-4600280/1250-4600350/1250-4500330/1750-2750400/1750-2500450/1500-3000
Převodovka8A8A8A6M (8A)8A8A
Max. rychlost [km/h]225223235205 (205)219235
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,77,46,59,2 (9,2)7,66,6
Komb. spotřeba [l/100 km]5,96,36,44,1 (4,3)4,95,0
Základní cena [Kč]908.700968.5001.089.400829.4001.012.8821.080.300

David Bureš
Diskuze (78)
Avatar - praděda7
21. 7. 2015 22:26
Re: za ty peníze je lepší poohlednout se jinde
Jasný. Manuál je pro chlapy! Rozumím automatickým meziplynům. Výrobce tím chrání převodovku a spojku. Jako vše ostatní co je řízené elektronikou, tak i ty automatické meziplyny půjdou odstranit. Chce to jen šikovného člověka, co tomu rozumí. Jinak automaty jsou pro lenochy, holčíčky a teplouše. :-! Já jsem momentálně lenoch. >:D
Avatar - fOE
21. 7. 2015 21:36
Re: za ty peníze je lepší poohlednout se jinde
Manual je furt volba co te vice vtahne do deje a bude ji i vedle kvalit 8hp, a umet meziplyn se taky hodi kdyz chce nekdo zlepsovat sve schopnosti, zvlast u zadokolek si ji pri brzdeni nerozhodit, tam je meziplyn k nezaplaceni (a proto je fajn ze jej BMW dava i pro nas mene zdatne).
BMW byva rozumne a v podstate vse jde uplne vypnout (trakce, stabilizace, startstop), tak doufam ze to pujde i u toho meziplynu.
Avatar - fOE
21. 7. 2015 21:33
Re: za ty peníze je lepší poohlednout se jinde
Tady ale neporovnavame ford ecoboost (ktereho se navic v CR prodaji behem roku u kazdeho dealera desitky) a ford V8. Ale uz roky znamou N55 z BMW a uplne neznamou V8 u fordu => plati co jsem napsal, nerad bych aby se to ucili zrovna na mem aute. Mozna neopodstatnena obava, anebo taky mozna ne. ;-)
21. 7. 2015 18:55
Re: za ty peníze je lepší poohlednout se jinde
O nicem neplanovanem jsem nepsal, slo o vymenu brzd, tedy jde o opotrebeni komponent, na ktere se zaruka tak jako tak nevztahuje, a kdyz se kriticky podivam na svuj jizdni styl, tak fakt, ze se mnou ty brzdy prezily 60tkm, je rozhodne na palec. Jestli ty dalsi vydrzi taky tak, tak s nimi uz auto pujde z domu :-) No po te vymene mi neco rachotilo na kole, takze jsem se obratem vratil a auto tam opet nechal, spis to tedy byla reklamace prace mechanika, nez auta jako takoveho. Myslim, ze ani na to se zaruka jako takova nevztahuje, a i kdyby uz auto bylo kompletne po zaruce, stejne by mi museli to chrasteni odstranit, nebot ho zpusobili sami.
Avatar - iudex
21. 7. 2015 15:56
Re: za ty peníze je lepší poohlednout se jinde
Kórejci neviem, riešime tu Ford vs. BMW a ako píšeš, BMW má normálne len 2 roky, Ford má štandardne a bez príplatku 4 roky. Teda Ty si si za extra záruku u prémie priplácal (OK, dostal si ju zdarma, ale namiesto hotovostnej zľavy, takže si si ju vlastne zaplatil). Autá máme tuším rovnako staré, s podobným nábehom, ja som ale v servise ešte neplánovane nebol (veru tak, s Fordom! >:-[] ) a teda predĺženú záruku som reálne nepotreboval; Ty si tu tuším nejaký neplánovaný výlet do servisu spomínal. ;-)