Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW X5 M a X6 M 2015 mají 575 koní a 750 N.m

Michal Fokt Michal Fokt 30. 10. 2014 • 06:40
32
41
Zobrazit náhledy (32)
BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5 BMW X5
BMW oficiálně představilo novou generaci dvojice supervýkonných SUV divize M. Mají 423 kW a stovku zvládnou za 4,2 s.

Mnichovská automobilka dnes brzy ráno v předstihu před světovou výstavní premiérou na autosalonu v Los Angeles kompletně odhalila druhou generaci nerozlučné dvojice nadupaných SUV X5 M a X6 M. Výkonné emkové verze velkých SUV X5 a X6 dostaly dle očekávání výrazný bodykit, jehož tvary jsou zcela v souladu s ostatními současnými modely divize M. Zahrnují nové nárazníky a prahy, křídla na zádi, difuzory se dvěma páry koncovek výfuku, výdechy v předních blatnících a typická zpětná zrcátka.

Vzhled doplňují lehká kovaná 21" kola (10 J, respektive 11,5 J), obutá do UHP pneumatik Michelin Pilot Super Sport o rozměru 285/35 vpředu a 325/30 vzadu (údajně přizpůsobených speciálně potřebám obou aut), která podle očekávání roztáčí prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky dvakrát přeplňovaný benzinový V8 4,4 l. Ten má výkon 575 koní v rozmezí 6000-6500 otáček, zatímco maximum točivého momentu 750 N.m neklesá ve spektru 2200-5000/min. Co se výkonu týče, jde o zlepšení o 3 %, u točáku je to plus 5 %.

Jestli nejste majiteli některého ze současných supersportů, ale máte v garáži něco staršího, možná se stanou tahle dvě SUV vaší noční můrou, protože zvládnou zrychlení z klidu na 100 km/h za 4,2 s. Zachránit vás může jen to, že mají maximálku elektronicky omezenou na 250 km/h. Do doby, než to nějaký tuner odblokuje... Určitě nenaštve ani mezigenerační (papírové) snížení spotřeby o 20 %, které vám zajistí i při nezměněné velikosti palivové nádrže méně časté návštěvy čerpacích stanic.

Sportovní podvozek s aktivním potlačováním náklonů v zatáčkách, přepracovanou geometrií a a automatickým udržováním konstantní světlé výšky byl vyladěn na Severní smyčce Nürburgringu a je oproti běžným modelům snížen jen o 10 mm. Nechybí ani možnost nastavení tří režimů adaptivního pérování a ostrosti reakcí pohonného systému a aktivního řízení M Servotronic. Vůz prý bezpečně zvládne (i díky suché klikové skříni) příčné zrychlení s hodnotou 1,2 g.

Zpomalení mají na starosti brzdy s modře lakovanými šestipístkovými třmeny (na předku, vzadu je plovoucí třmen), přičemž materiály destiček (s o 50 % větší styčnou plochou) a vrtaných a vnitřně chlazených kotoučů jsou odvozeny od těch, určených pro motorsport. Nové brzdy jsou současně o 1,6 kg lehčí, než ty u dosavadních modelů.

Interiér kombinuje sportovní styl a luxus, nový eMkový volant s hliníkovými pádly je, stejně jako sedadla, čalouněn kůží Merino, zatímco palubní deska dostala Nappu a na stropě najdete tradičně černou Alcantaru. Nechybí ani dekory z černého piano laku a hliníku, jenž dostala i opěrka pro levou nohu. Zvuk osmiválce bude spíš plnit roli nenápadné kulisy, do ouška vám bude častěji hrát audio od Harman Kardon a pokud jste dostatečně šílení na to, vytáhnout některé z těchto aut na závodní okruh, bude se hodit i plná kompatibilita se smartphonovou telemetrickou aplikací. Pak přijde k duhu i head-up displej, zobrazující mimo jiné i otáčky motoru a signalizující vhodný okamžik přeřazení.


Související články

Témata
Avatar - Deathstar
30. 10. 2014 16:31
Re: Xka
Já taky nejsem zrovna fanda nafty. Každý mě ji do E classe doporučoval, já šel zatvrzele po velkým benzínu . A i když dneska tahám u pumpy z prkenice asi víc než je průměr, tak nelituju..

Ovšem u SUV tak tam tu naftu chápu. Jednak točivý moment (pružnost) a taky když chce někdo jezdit mermo mocí s SUV dynamicky. Věřím že třeba XM550d, nebo Range TDV8 mají dynamiku více než dostačují pro 99% šoférů.

A přitom nežerou jako benzínové přeplňované verze (X5m, Range V8), tam musí být dynamická jízda děs pro peněženku. Vzhledem k váze auta, špatné aerodynamice, obřím kolům atd
30. 10. 2014 16:26
Re: MAZEC !! UŽ SKORO DOTAHUJÍ TESLU MODEL X :-)
On ten model někdy bude?? [odkaz]
Avatar - Uživatel_5340709
30. 10. 2014 15:56
Re: Xka
Protože pokud by to tak nebylo, tak by race-trucky jezdily v zatáčkách stejně rychle jako třeba spec. v DTM.
30. 10. 2014 15:46
Re: Xka
To je sice pěkné, ale pro pneumatiky to prostě obecně neplatí. Součinitel není konstantní a s rostoucím zatížením se zmenšuje.
30. 10. 2014 14:34
Každé nové auto má spotrebu nižšiu o 20 %...
U nových áut, resp. motorov vždy hľadám oznam o znížení spotreby o 20 %. Ak tam nie je, tak to určite nemôže byť dobré auto... >:D
Keď to takto pôjde ďalej, tak SUV-ka budú o pár rokov jazdiť za liter benzínu na 100 km... :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku