Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Boj německé prémiové trojky: Mercedes v pololetí předstihl BMW

David Bureš
Diskuze (33)
BMW ztratilo korunu krále luxusních značek. Po letech je nejprodávanější luxusní značkou opět Mercedes-Benz.

Souboj německých prémiových značek se letos dostal do zajímavé fáze. BMW totiž po letech ztratilo korunu největší luxusní automobilky na světě. Už na začátku roku se před mnichovskou značku dostal Mercedes, který si tuto pozici udržel i po prvním pololetí letošního roku.

Mercedes-Benz během prvních šesti měsících roku prodal neskutečných 1.006.619 automobilů, což je o výrazných 12 % více než loni a zároveň je to vůbec nejvíce v historii značky za takové období. BMW magickou hranici milionu prodaných vozů nepřekonalo, jeho prodeje se zastavily na 986.557 vozech. I to je však úctyhodná hodnota, která je proti loňským prodejům o 5,8 % vyšší.

Audi letos zatím svým soupeřům nestačí, prodeje mu ale rostou také. Počet 953.200 prodaných aut ale každopádně znamená „jen“ nárůst o 5,6 %, což je méně než u konkurence.

Na českém trhu je situace trochu odlišná. Vede sice Mercedes (3.459 registrací), druhé je však Audi s 3.268 registracemi, za nímž je hned v závěsu BMW s 3.262 vozy. Mercedes navíc hlásí nejvyšší nárůst prodejů – meziročně o 52 %.

Mercedesu se dařilo hlavně v Evropě a Číně. Na Starém kontinentu jeho pololetní prodeje meziročně vzrostly o 13 %, v nejlidnatější zemi světa dokonce 33 %. To v USA zůstávají registrace mercedesů vlastně stabilní, klesly o nepatrných 1,3 %.

Právě na americkém trhu ztratilo BMW. Jeho prodeje v USA totiž v prvním pololetí klesly o nemalých devět procent. Naopak pro Audi je region stabilní, v období leden až červen v něm rostlo o 3,5 %. Stejný nárůst přitom značka hlásí i v USA, kde byla zasažena emisním skandálem.

Stále důležitější roli v prodejích mercedesu hrají SUV. Ta podle slov marketingového ředitele značky Oly Källeniuse tvoří již třetinu prodejů automobilky. Prodeje SUV s trojcípou hvězdou na přídi navíc meziročně vzrostly o výrazných 46 % na celkových 339.541 aut. I proto automobilka nabídku takových vozů stále rozšiřuje, nejnovějším zástupcem je GLC kupé. Podobně je na tom i konkurence. Audi totiž připomíná, že zanedlouho začne prodávat nový crossover Q2.

Prodeje německých luxusních značek v prvním pololetí 2016
ZnačkaAudiBMWMercedes-Benz
Prodeje celkem [ks]953.200986.5571.006.619
Meziroční rozdíl [%]+5,6+5,8+12,1
Prodeje Čína [ks]290.126?219.999
Meziroční rozdíl [%]+5,9?+33,1
Prodeje Evropa [ks]455.250542.851*444.581
Meziroční rozdíl [%]+8,4+11,2*+13,3
Prodeje USA [ks]96.934153.436162.777
Meziroční rozdíl [%]+3,5-10,3-1,3
Prodeje ČR [ks]326832623459
Meziroční rozdíl [%]+38,6+22,3+52,0
*Včetně značky Mini

David Bureš
Diskuze (33)
15. 7. 2016 09:35
Re: MB
ano, ale poprosím cabrio:)
[odkaz]
Avatar - white label
14. 7. 2016 15:17
Re: Česko
Napsal jsi jasně, že je Audi všude! třetí, což je prokazatelně nesmysl. Jestli neumíš přiznat chybu a případně se omluvit, tak můžeš jít tam, kam si zřejmě ještě/už cpeš plenky, viz tvá zjevně oblíbená poradna z tvého odkazu. :*) 8-s
Avatar - Londonbridge
14. 7. 2016 14:26
Jaguar...?
Jag asi nema take velke predaje ale je to pekna kocka s dobrym podvozkom...
Avatar - white label
14. 7. 2016 13:57
Re: Česko
Díky. Tady jsou v tabulce evropská čísla BMW včetně MINI, takže to zkresluje.
Avatar - white label
14. 7. 2016 13:55
Re: Tak jsem
To nikdy, D3 jsou tuctovky, Lexus naopak ztělesnění exkluzivity. ;-)