Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bomba: nové BMW 5 – první fotografie!

Michal Razim
Diskuze (171)
Přinášíme vám první oficiální fotografie nového BMW řady 5 a několik základních informací.

Přinášíme vám první oficiální fotografie nového BMW řady 5 a několik základních informací. Světovou premiéru slaví aktivní variabilní převod řízení.

BMW zveřejnilo první snímky nové řady 5. Původně měl být tento model představen na podzim na Frankfurtském autosalónu, ale podle nejnovějších informací budou nové vozy k dostání v Německu již v červenci!

Mnichovský výrobce se sice nevzdal extravagantního stylingu podobného kontroverzní řadě 7, ale tentokrát se vzhled jeví jako povedenější. V přední části nalezneme světlomety příbuzné s řadou 7, ale zde přirozeněji navazující na prolis v kapotě. Výrazným stylistickým prvkem jsou blinkry zasahující do boků karosérie.

Při pohledu zboku vyniknou agresivně-elegantní křivky nového automobilu. Nechybí pro BMW typické - zalomení rámu okna u zadních dveří.

Zadní část vozu však zřejmě opět vyvolá zuřivé diskuse. Celkově vůz z boku i zezadu vypadá opticky příliš mohutný a těžký.

Interiéru nového BMW jde o kombinaci stylistických prvků z řady 7 a Z4. Jedná se minimalistický design plný zajímavých detailů. Sportovní tříramenný volant zcela nového designu je multifunkční. Ovládání vozu je podobné tomu ve vyšší řadě 7, tedy pomocí otočného „knoflíku“ i-Drive. Zde by však systém měl být mnohem intuitivnější a jednodušší. Tlačítko i-Drivu nedominuje interiéru jako v sedmičce, neboť zde v nové pětce je zachována klasická páka ruční brzdy a řadící páka/volič automatiky jsou také na svém obvyklém místě na středovém tunelu.

Automobil povyroste do všech směrů o několik centimetrů a zavazadlový prostor pojme 500 litrů. Větší prostor dostanou také cestující na zadních sedadlech.

Motory:

model objem výkon

520i R6 2171 cm3 125 kW (170 k)

525i R6 2494 cm3 141 kW (192 k)

530i R6 2979 cm3 170 kW (231 k)

535i V8 3498 cm3 200 kW (272 k)

545i V8 4398 cm3 245 kW (333 k)

520d R4 1951 cm3 100 kW (136 k)

525d R6 2497 cm3 120 kW (163 k)

530d R6 2926 cm3 142 kW (193 k)

540d V8 3901 cm3 190 kW (258 k)

M5 V10 cca 5500 cm3 365 kW (500 k) – později

Převodovky budou šestistupňové - manuální i automatické.

Mezi technické perly patří elektronické řízení tlumičů vzduchového pérování EDC (Electronic Damper Control) a hlavně světová novinka, aktivní elektronicky kontrolované řízení, které nejenže bude moci plynule měnit účinek posilovače, ale též např. automatický vyrovnávat působení bočního větru a měnit převod řízení! Při parkování tak bude například stačit jediná otáčka volantem pro plný rejd, zatímco při vysokých rychlostech bude převod mnohem jemnější.

Ceny automobilů se budou od současné generace lišit jen nepatrně.

Michal Razim
Diskuze (171)