Borgward BXi7 je elektrické SUV, jehož výroba míří do Evropy

 

Znovuzrozená německá značka Borgward představila svůj první elektromobil a zároveň zveřejnila nové informace k již dříve potvrzenému spuštění výroby v Německu.

Značka Borgward na svůj návrat mezi plnohodnotné výrobce osobních automobilů po více než padesáti letech upozornila v roce 2015 na autosalonu v Ženevě. Tehdy se ještě prezentovala za pomoci pečlivě zrenovovaného modelu Isabella Coupé z posledních let jeho produkce.

První moderní zástupce této značky v podobě modelu BX7 byl odhalen až na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem na podzim roku 2015 a v březnu roku následujícího byla představena dvojice modelů BX5 a BX6 TS s hybridními pohonnými systémy.

Letošní autosalon v Šanghaji se pak stal místem představení prvního elektromobilu značky v podobě modelu BXi7, vycházejícího z konvenčního SUV BX7, jehož výrobu a prodej pro čínský trh spustil Borgward v loňském roce.

Borgward BX7 živě: Mnoho povyku pro nic (+video)

Borgward BXi7 se od výchozího modelu BX7 odlišuje modře laděnými detaily na karoserii i v interiéru, přepracovaným designem nárazníků, masky, světlometů i kol a novými digitálním přístrojovým štítem.

Technické specifikace elektromobilu prozatím nebyly automobilkou zveřejněny, ale podle neoficiálních informací má SUV disponovat pohonem všech kol, výkonem okolo 200 kW a díky bateriím z produkce společnosti LG Chem disponovat dojezdem na jedno nabití okolo 500 km.

Borgward v současnosti nabízí své modely pouze na čínském trhu, kde bylo za prvních osm měsíců od spuštění prodeje dodáno zákazníkům přes 30.000 SUV BX7. Elektromobil BXi7 se má stát prvním zástupcem značky, jehož výroba bude probíhat v Německu.

Borgward to myslí vážně. Postaví továrnu v domovském Německu

Společnost již na podzim roku 2016 oficiálně potvrdila, že výrobu v německé továrně zahájí v roce 2018. Nová továrna bude nakonec vybudována v Brémách na severu Německa, které byly sídlem značky už od dvacátých let.

Odkaz na historii sice při výběru výrobního místa hrál roli, jenže Brémy mají i své další výhody. Z hlediska logistiky je plusem tamější přístav, v okolí města je navíc dostatek kvalifikovaných pracovníků i množství dodavatelů.

Nyní Borgward potvrdil, že plánuje výstavbu nového výrobního podniku v oblasti Cargo Distribution Center na západě Brém, kde má mít k dispozici plochu o rozloze 140.000 metrů čtverečních.

Podle současných oficiálních materiálů společnosti má být výstavba nové továrny zahájena do začátku roku 2018 a samotná výroba se má rozběhnout během roku 2019. V prvotní fázi bude německý závod montovat auta v režimu SKD (nižší stupeň rozložitelnosti), a to s kapacitou až 50.000 vozů ročně.

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com
ČSSD jednala v retro stylu, Zimola rozdával růžové brýle ČSSD jednala v retro stylu, Zimola rozdával růžové brýle

Královéhradecký kulturní dům Střelnice už něco pamatuje.…

Křesťanství je poslední nadějí Evropy, varoval před migranty Orbán v poselství o stavu země Křesťanství je poslední nadějí Evropy, varoval před migranty Orbán v poselství o stavu země

Maďarský premiér Viktor Orbán dnes v tradičním poselství…

 
Zdroj: Borgward

Štítky SUV Elektromobil Nové modely

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
BMW setřelo ochránce přírody: Vaše emisní testy jsou bezvýznamné! BMW setřelo ochránce přírody: Vaše emisní testy jsou bezvýznamné!

V prosinci minulého roku světem proletěla zpráva o…

Potvrzeno: Další Škodovka přišla o naftové motory. „Za pár“ to má i 1.4 TSI Potvrzeno: Další Škodovka přišla o naftové motory. „Za pár“ to má i 1.4 TSI

Že nedávají vznětové motory zase takový smysl v malých…

 





 
Volkswagen Scirocco končí. Takto příběh sportovního kupé v roce 1974 začal

Volkswagen Scirocco končí. Takto příběh sportovního kupé v roce 1974 začal

Dnes 18:45

Výroba Scirocca loni skončila. Pojďme si připomenout jeho dávného předchůdce ze sedmdesátých let.




Blesk.cz

Čínský superphone dostane superčip. V Antutu málem strhal počítadlo

Čínský superphone dostane superčip. V Antutu málem…

Zvěsti o připravovaném Xiaomi Mi Mix 2S vídáme na webu již několik týdnů, ovšem telefon vypadá reálněji až…

Hackeři mají nový cíl, okrádají hráče online her. Připraví je nejen o peníze

Hackeři mají nový cíl, okrádají hráče online her.…

Online hry zažívají boom a vlastní hráčský účet má nejvíce lidí v historii. Nejaktivnějšími „pařany“ jsou mladí…

 

iSport.cz

Program hokeje na ZOH 2018: rozpis turnaje, hrací systém

Program hokeje na ZOH 2018: rozpis turnaje, hrací systém

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Senzační jízda Kvitové! Ovládla i turnaj v Dauhá, vrací se mezi TOP deset

Senzační jízda Kvitové! Ovládla i turnaj v Dauhá,…

Neskutečná jízda české šampionky!Petra Kvitová vybojovala na turnaji v Dauhá druhý letošní a celkově 22. titul…

 

Reflex.cz

ČSSD povede Hamáček, porazil Zimolu i Chovance

ČSSD povede Hamáček, porazil Zimolu i Chovance

Sociální demokracii povede dosavadní místopředseda strany a místopředseda Poslanecké Sněmovny Jan Hamáček. V…

Záhada velrybích ztroskotání: Překvapivé vysvětlení hromadných sebevražd kytovců

Záhada velrybích ztroskotání: Překvapivé vysvětlení…

Vědci už dlouho hledají příčiny, proč velryby vplouvají na mělčiny, kde hromadně hynou. Jednu z nich teď možná…