Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Brabus opět řádí, Mercedes-AMG E 63 S s převrtaným motorem má 900 koní

Filip Melich
Diskuze (0)

Nutno říci, že se v Brabusu nenudí. Loni dali Mercedesu-AMG E 63 S 4MATIC+ 800 koní, ale to jim nestačilo. Došlo proto na převrtání motoru a německý supersedan teď má téměř 900 koní a 1250 Nm.

Naposledy jsme o Mercedesu-AMG E 63 S 4MATIC+ od Brabusu psali v květnu loňského roku, kdy vůz dostal 588 kW (800 koní) při 6600 otáčkách a 1000 Nm při 3600 otáčkách. To by mnoha úpravcům, natož smrtelníkům za volantem, bohatě stačilo, ale v Brabusu museli jako vždy jít o krok dál. A tentokrát došlo na razantnější změny – převrtání objemu motoru z původních 4,0 na 4,5 litru.

Video se připravuje ...

Navýšení objemu vidlicového osmiválce bylo dosaženo zvětšením vrtání na 84 milimetrů (původně 83 mm) a zdvihu na 100 mm (původně 92 mm). To si zároveň vyžádalo instalaci větších pístů a delších ojnic, stejně jako nové klikového hřídele. Nová jsou také obě turbodmychadla s maximálním plnicím tlakem 1,4 baru. Pohonná jednotka se nadechuje skrze upravené sání a vydechuje výfukovým systémem plně vyrobeným z nerezové oceli.

Výsledkem je dvojitě přeplňovaný V8 o objemu 4,5 litru, který produkuje 662 kW (900 koní) od 6200 otáček. Točivý moment může údajně dosáhnout až hodnoty 1250 Nm při 2900 otáčkách, ale je elektronicky omezen na 1050 Nm za účelem ochrany ostatních částí hnací soustavy. I tak je to více než dost, protože upravený Mercedes-AMG, nazvaný Brabus 900, nyní vystřelí z klidu na 100 km/h za 2,8 sekundy, což proti sériovému provedení představuje zlepšení zhruba o půl sekundy. A co víc, zrychlení z 0 na 200 km/h proběhne za 9,7 sekund. Ptáte se, co 0-300 km/h? 23,9 sekund.

Maximální rychlost auta je nyní 330 km/h, což je také elektronicky omezená hodnota. V tomto případě za účelem ochrany pneumatik. Ty pochází od společnosti Continental a obuté jsou na kovaných kolech Brabus Monobloc Z „Platinum Edition“. Konkrétní rozměry pneumatik Sportcontact 6 jsou 265/30 ZR21 XL vpředu a 305/25 ZR21 XL vzadu. Nechybí ani vzduchový podvozek Brabus Airmatic Sport, jehož pomocí lze snížit světlou výšku vozu až o 20 milimetrů.

Úpravy se tradičně neomezují pouze na mechanické části vozu, ale zájemci si mohou pořídit také celou řadu vzhledových doplňků, a to jak exteriéru, tak interiéru. Vůz na fotkách, stejně jako loňská verze s 800 koňmi, sází na celo-černý vnější design, zatímco pro provedení interiéru má Brabus rezervován název Masterpiece. Součástí jsou karbonové detaily, hliníkové pedály, osvětlené logo Brabus měnící barvu dle ambientního osvětlení, nebo luxusní vkládané koberečky. Úpravce však zároveň vyzývá zákazníky, aby si sami určili, jak chtějí mít interiér provedený.

Filip Melich
Diskuze (0)

Doporučujeme