Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Brabus pro Mercedes-Benz CLK Cabriolet

Miroslav Kudělka
Diskuze (3)
K eleganci čtyřmístného kabrioletu Mercedes-Benz CLK Cabriolet si od nynějška může dostatečně movitý zákazník dopřát také neskutečnou dynamiku obvyklou u výtvorů úpravce Brabus.

K eleganci čtyřmístného kabrioletu Mercedes-Benz CLK Cabriolet si od nynějška může dostatečně movitý zákazník dopřát také neskutečnou dynamiku obvyklou u výtvorů úpravce Brabus.

Firma Brabus je dlouholetý úpravce vozů Mercedes-Benz a jí připravované automobily patří k nejrychlejším na světových silnicích. Jedním z posledních objektů zájmu jejích techniků se stal M-B CLK Cabriolet. Aby bylo učiněno zadost pověsti značky, pod kapotu tohoto uhlazeného kabrioletu se nastěhoval mamutí V8 o objemu 6,1 litru! Ten vychází z pětilitrového osmiválce řady S, ale jeho vrtání i zdvih byly podstatně zvětšeny a tak přibyl více než litr objemu. S novými vačkami, precizně obrobenými spalovacími prostory v hlavách válců, přeprogramovanou řídící elektronikou a vysokovýkonnými kovovými katalyzátory se jeho výkon dostal až na 313 kW (426 k) při 6000 ot/min. Ještě drsněji vypadá hodnota točivého momentu 621 Nm při 4100 ot/min. S takovou silou se pak nelze divit hodnotám zrychlení z 0-100 km/h za 4,9 s a maximální rychlosti 300 km/h. Na čtyřmístný kabriolet až dost!

Pro ty, kteří nevyznávají až takovou formu extremismu je v nabídce poněkud umírněnější motor V6 3,8 litru s výkonem 220 kW (300 k) při 5750 ot/min a točivým momentem 395 Nm. Ke všem motorům je pak k dispozici nové výfukové potrubí z nerezivějící oceli s dvojitou koncovkou.

Aby nebyla narušena elegance modelu je do vnějšího vzhledu zasaženo jen minimálně. Zcela nové jsou nárazníky se spoilery, přední se čtveřicí přídavných světlometů jež omezují vztlak na obou nápravách za extrémně vysokých rychlostí. Mnohem výraznějším prvkem jsou kola z lehké slitiny, která jsou v rozměrech 17, 18 a 19“. Ty největší jsou dělená 8,5Jx19 vpředu a 10Jx19 vzadu a obuta do pneumatik 235/35 ZR 19 a 265/30 ZR 19. Velká kola jsou potřeba, protože k ukrocení více než 400 koní jsou použity rozměrné brzdy. Přední duté kotouče s drážkami mají průměr 355 mm a hliníkové třmeny se šesti pístky, zatímco vzadu mají 300 mm a čtyři pístky. Podvozek je přitvrzen a nepatrně snížen.

Do interiéru si našly cestu chromované prahy, volant v kombinaci dřevo-kůže či kompletní kožené čalounění. Do centrálního ovládacího systému přibylo ještě připojení k internetu umožňující pracovat s poštou, rezervace hotelů nebo různých vstupenek či letenek. V nabídce je také přijímač digitálního TV vysílání.

Miroslav Kudělka
Diskuze (3)