Alfa Romeo Brera S: odlehčení podle britského receptu - nové foto
Brány společnosti Prodrive má opustit série pětiset vozů Alfa Romeo Brera S, které jsou založeny na letošním faceliftovaném provedení s motory 2.2 JTS a 3.2 V6 JTS. Inženýři společnosti Prodrive se tentokrát nezabývali zvyšováním výkonu, ale svou pozornost zaměřili na snížení hmotnosti vozu a nové nastavení podvozku.
Při odtučňovací kůře se podařilo snížit hmotnost Brery s motorem 2.2 JTS o 35 kg. U provedení s motorem 3.2 V6 JTS, které má pohon předních kol, tisková zpráva uvádí pouze skutečnost, že automobil je nyní o 100 kg lehčí než model 3.2 V6 JTS Q4 s pohonem všech čtyř kol. Odlehčení je doprovázeno přepracováním podvozku. Zde došlo na výměnu tlumičů i pružin, úpravy uložení zavěšení kol a použití silnějších stabilizátorů. Po úpravách podvozku je nyní Brera S o 10 mm blíže k asfaltu.
Alfa Romeo Brera S s motorem 2.2 JTS disponuje výkonem 136 kW (185 k) při 6500 ot./min. a točivým momentem 230 Nm při 4500 ot./min. Tyto hodnoty stačí k dosažení 224 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,6 s. V případě motoru 3.2 V6 JTS je k dispozici výkon 191 kW (260 k) při 6300 ot./min. a točivý moment 322 Nm při 4500 ot./min. Šestiválcová Brera S má maximální rychlost 248 km/h a z 0 na 100 km/h akceleruje za 7,0 s.
Exteriér vozu je prakticky beze změn a Brera S se od ostatních verzí odlišuje pouze svým nižším postojem a standardně dodávanými devatenáctipalcovými litými koly ve stylu modelu 8C Competizione. Interiér je rovněž prakticky nezměněn a nové jsou pouze hliníkové pedály a plaketa se sériovým číslem vozu.