Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Brexit může ovlivnit i český automobilový průmysl. Jak?

redakce AUTO.CZ
Diskuze (6)
Velká Británie je jedním z nejvýznamnějších odbytišť českých automobilek. Brexit je tak pro ně hrozbou.

Odchod Velké Británie z Evropské unie by mohl ohrozit v českém automobilovém průmyslu až 15.600 pracovních míst a snížit růst hrubého domácího produktu (HDP) Česka o 1,4 procentního bodu. V důsledku takového ekonomického šoku by pak mohla být ve druhé vlně ohrožena další pracovní místa i spotřeba. Vyplývá to ze studie společnosti Coface, která se celosvětově zabývá pojišťováním pohledávek.

"Na každého občana v České republice připadá za loňský rok 132 nově vyrobených automobilů. To je nejvíce v celém regionu střední a východní Evropy. Úspěch automobilového průmyslu však není samozřejmý, Česká republika musí svůj vlajkový průmysl chránit a podporovat. Rizikové scénáře našeho analytického týmu ukazují, že aktuální síla i rekordně nízká nezaměstnanost v České republice nemusí s ohledem na vývoj v Evropě i ve světě trvat věčně," uvedl generální ředitel Coface ČR Ján Čarný.

Velká Británie je jedním z nejvýznamnějších odbytišť českých automobilek s podílem sedm procent. Její automobilový trh získal zejména kvůli brexitu od Coface hodnocení jako vysoce rizikový.

Vysoká poptávka po nových vozech v EU přispívá k rekordním výsledkům domácího automobilového průmyslu i české ekonomiky. Jen v roce 2017 bylo v ČR vyrobeno 1,42 milionu automobilů. Automobilový průmysl generuje 21 procent českého exportu, ten je však závislý na poptávce po nových vozech v řadě států. Třetina exportu automobilového průmyslu míří z ČR do Německa.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (6)
9. 3. 2019 05:25
brexit
Ono to nebude tak hrozné, jak se na první pohled zdá. Nějak bylo a nějak bude. Mě třeba brexit moc netrápí. Mám svoji offshore firmu v daňovém ráji [odkaz] , která je úplně někde jinde a daří se mi, takže mi je brexit jedno.
Avatar - JirkaV8
24. 10. 2018 22:05
uvidime
Zakolisani trhu, zejmena v dubnu urcite bude. Jeho amplitudu je tezke odhadnout. Ale myslim si, ze ten stav nemusi trvat tak dlouho. Behem par mesicu by se to mohlo priblizit, (nerikam vratit) k normalu. Spise to bude docela zatez pro Calais - Dover, vsude stojici kontrolujici se kamiony a tak. Vetsina automotive tovaren ma v Anglii na duben proto nastavenou odstavku/celozavodku. Nez se dodavatelske retezce zase obnovi. Ze rozvod ale neco stoji (obe strany) je jasne. Uz nasi predkove rikali, ve dvou se to lepe tahne.
Avatar - Dzakobo
24. 10. 2018 18:54
Re: Autoprůmysl
Myslím, že Mayová předložila velmi akceptovatelný návrh (poměrně poškozující samotnou Británii) ale protistrana, což jsou šmejdi, to podle mě nechají dojít do extrému, že bude brexit bez dohody, což má být varování pro další státy které by případně chtěly vystoupit z EU.
24. 10. 2018 16:11
Re: Autoprůmysl
Brexit je proste pr*ser. Moc mi to nejdriv neprislo, bral jsem to ze se proste nejak dohodnou a jde o prd, ale kolega je Brit a uz dva roky ma sevrene pulky, co bude dal. Vzdycky se clovek nejvic dozvi od tech, kterych se dana vec primo tyka, coz hospodsti experti proste nejsou.
Avatar - lyon667
24. 10. 2018 14:00
Počty
"Na každého občana v České republice připadá za loňský rok 132 nově vyrobených automobilů."

Chápu, že jsme velmoc..., ale až tak moc? :-)