Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Britové odhalují čistě elektrický Defender. Ještě ten klasický

Ondřej Mára
Diskuze (4)

Společnost Twisted Automotive, britský specialista na úpravy tradičních vozů Land Rover Defender, představila konverzní sadu, díky které je možné z klasického defíku udělat elektromobil.

Konverzní sada s čistě elektrickým pohonným ústrojím je plně kompatibilní s defendery 90, 110 a 130. A ačkoliv automobilka prozatím zveřejnila pouze několik snímků, sadu už je možné objednávat za cenu od 69,950 liber, což jsou v současnosti cca 2.086.000 korun.

To rozhodně není málo, společnost Twisted se ovšem může pochlubit dlouholetými zkušenostmi s úpravou defenderů se spalovacími motory a především zkušeným partnerem v oblasti elektrifikace. Na vývoji konverzní sady se totiž podílela i holandská společnost Plower, která sama nabízí elektrickou konverzi pro klasický defender.

Britská konverzní sada ale nabízí vyšší maximální výkon, který dosahuje hodnoty až 320 koní a 460 N.m točivého momentu. Holandskou konkurenci tak překonává o 106 koní a 80 N.m točivého momentu.

Elektrický defender s britskou konverzní sadou tak zvládne akceleraci z 0 na 96 km/h dokonce už za 8,2 sekundy. V nabídce je ovšem i slabší elektrická konverze, která nabídne výkon 214 koní, točivý moment 380 N.m. a 96 km/h pokoří za 10 sekund. Důležitější je ovšem skutečnost, že obě výkonnostní verze zvládnou vlek o hmotnosti až 3,5 tuny.

Obě verze přitom spoléhají pouze na jeden elektromotor, který je standardně umístěn pod kapotou. Výkon pak putuje na standardní rozvodovku defenderu, odkud je tradičně posílán na přední i zadní nápravu s uzavíratelnými diferenciály.

O napájení se starají baterie s kapacitou 60 kWh, které jsou instalovány pod podlahou vozu. A i když tato kapacita není v dnešní době nikterak oslnivá, podle automobilky by měla stačit k dojezdu přes 200 mil (cca 322 km) v reálném provozu.

Dojezd samozřejmě ovlivní způsob využívání i zvolený jízdní režim. Management obou pohonných jednotek přitom nabízí jízdní režimy Sport, Eco nebo Off-road. Při připojení vozu na nabíječku o výkonu 22 kW se baterie vozu nabije zhruba za tři hodiny. Systém je ale kompatibilní i s pomalejším domácím nabíjením o výkonu 11 kW, doba nabíjení se ovšem zdvojnásobí.

Vzhledem k výraznému nárůstu výkonu, který je oproti naftové verzi Defender Td5 dokonce téměř dvojnásobný, bylo nutné provést i pár změn na podvozku. Silnější verze dostala standardně výztuhy šasi, které jsou pro slabší verzi volitelné. Kromě toho dostane elektrický defík i podvozek Bilstein, brzdové kotouče s větším průměrem, výkonnější destičky a větší litá kola s širšími pneumatikami.

Kromě elektrického konverzního kitu si navíc zákazníci mohou připlatit i za řadu kosmetických vylepšení. K dispozici jsou upravené nárazníky, mřížky chladiče, výdechy ventilace na kapotu, atd. Interiér lze ozvláštnit sportovními sedadly Recaro, dřevěným volantem Moto Lita, lepším odhlučněním nebo koženým čalouněním palubní desky.

Podle informací výrobce by měla být konverzní sada kompatibilní prakticky se všemi vozy Land Rover Defender. Její instalace pak v dílně společnosti, sídlící v britském Bristolu, zabere zhruba dva až tři týdny.

Ondřej Mára
Diskuze (4)

Doporučujeme

Avatar - WinDiesel
13. 7. 2020 13:44
dokonale zbytečný elektrovehykl
:no: :no: :no: :no: :no: :no:
Avatar - WinDiesel
13. 7. 2020 13:43
Re: Britové byli vždy napřed!
včera mi vyrazila dech cena borůvek, náno
13. 7. 2020 13:16
Opravdu hnusné prznění legendy...
...z toho se člověku fakt zvedá kufr! :-( :-( :no: :no: :no:
12. 7. 2020 18:04
Britové byli vždy napřed!
Britové byli vždy napřed! Co se tedy automobilů týče. Nepamatuji si rok, kdy bych četl více novinek ze světa technologií z Británie než z jiných evropských států. Výjimkou by mohl být snad jen obor 3D modelování. Mezi favority na českém trhu, kteří si vedou lépe než kdejaké evropské firmy, bych určitě zařadil https://sharplayers.cz/…oduktovy-design/ sharplayers. To, jakým způsobem přistupují k zákazníkům, vám vyrazí dech.