Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šefdesignér Land Roveru si pořád stojí za novým Defenderem

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 14. 3. 2020 • 10:02
97
12
Zobrazit náhledy (97)
Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender

Land Rover Defender ve své nejnovější podobě vyvolává protichůdné reakce veřejnosti. Gerry McGovern, šéfdesignér značky Land Rover, je však s jeho podobou spokojen.  

Land Rover Defender se ve své původní podobě stal legendou na čtyřech kolech. Za jeho popularitou stála mimo jiné i skutečnost, že jeho vzhled do jisté míry zamrzl v čase a od uvedení v roce 1948 až do ukončení výroby v roce 2016 se měnil jen minimálně.

Frankfurtský autosalon se v září roku 2019 stal místem premiéry zcela nového zástupce značky Land Rover, jehož jméno zní Defender. Tento model, resp. rodina modelů, i s ohledem na svého jmenovce vyvolává u veřejnosti protichůdné reakce.

Samotní designéři automobilky jej představili jako Defender pro 21. století. Gerry McGovern, šéfdesignér značky Land Rover, při jeho premiéře uvedl, že nový Defender respektuje svoji minulost, ale nevyužívá ji.  

V současnosti nejen podle zástupců automobilky Land Rover začínají převažovat pozitivní reakce na nový Defender, ale stále je zde i poměrně početná skupina kritiků. Ta má hlavní problém s tím, že novinka málo odkazuje na vzhled svého přímého předchůdce.

Gerry McGovern si však stojí za svou prací a v rozhovoru pro Gear Patrol zmínil, proč není nový Defender pouhou moderní kopií svého předchůdce. Podle jeho slov může příliš velká snaha o retro znamenat, že designér nemá žádné nové nápady pro budoucnost, protože se až příliš ohlíží do minulosti.

Land Rover Defender ve své nové podobě navíc není podle šéfdesignéra značky evolucí původního modelu, ale představuje nový automobil, který je svým předchůdce pouze inspirován. Zachovává typickou siluetu i některé detaily, ale zároveň se vydává novým směrem a vlastně může být vnímán i tak, že dohání evoluci původního modelu, k níž vlastně nikdy pořádně nedošlo.

Příkladem může být Jeep Wrangler, jehož kořeny sahají do čtyřicátých let dvacátého století. Tento zástupcem severoamerické značky se totiž na rozdíl od neustálého vylepšování původního modelu do své současné podoby propracoval přes jasně vymezené generační výměny, při nichž se vyvíjela technika i design. Díky tomu si sice zachovává podobný charakter jako jeho prapředek Willys MB, resp. Jeep CJ, ale není jeho moderní kopií.  

Zdroj: Motor1, Gear Patrol

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
15. 3. 2020 21:00
Nový def? Offroad? K smichu
Mám štěstí, že vlastním 3 Defendery,90,110 i 130. R.v2000-2001. Za mně nový defender je auto tak akorát auto pro metrosexuály a buzíky. S autem do opravdového terénu to nemá nic společného! To je tak akorát pro lidi,pro které je největší terén parkoviště u sjezdovky.
15. 3. 2020 08:21
Off Road vs SUV
To je to oč tu běží- z čistě pracovního stroje se stalo další SUV za nesmyslný peníze (ne že by ten původní byl nějak levný), ale tak nějak mi uniká důvod si tohle nové auto koupit na práci. Na starý Def se dalo namontovat mraky nástaveb - pluh, plošina, požární atd. Byl jako pickup, dodávka, passanger, chassis ve 3 různých délkách, prostě multifunkční auto... a kde je teď? ;-\
14. 3. 2020 20:57
Design úplně TOP
Za mě krok správným směrem,neokoukaný,nekopírující automobil, který je nejenom pro krásu ale i pro funkčnost.Moc povedený.Mám freelander a nemám co vytknout.Land rover a range rover byl vždy jiný než ostatní a to je na něm to krásné.Buď ho milujete nebo zvolte jinou značku.
14. 3. 2020 18:36
Re: Nu... Design je dobrej, ale...
Sorry, ale G-éčko je už dávno fosília! :no:
14. 3. 2020 18:25
Až na ty prapodivné plasty...
...na zadních bočních oknech je to hodně povedené dílko, i když ještě o něco větší vzhledová návaznost na ikonického předchůdce by mu podle mého názoru určitě neuškodila... :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku