Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Land Rover Defender přijíždí v nové užitkové verzi

Ondřej Mára
Diskuze (3)

Užitková verze nového defenderu by měla nabízet unikátní kombinaci úložného prostoru, praktičnosti a komfortu. Navíc oživí jeden starý ikonický název.

Nový užitkový defender totiž dostal označení Hard Top, které automobilka poprvé použila v roce 1950. Tou dobou totiž Land Rover Series 1 poprvé dostal demontovatelnou pevnou střechu, která ochránila posádku před nepřízní počasí a výrazně tak zvýšila použitelnost vozu.

Moderní nástupce už má ovšem střechu pevnou bez možnosti demontáže. Dostupný, tedy minimálně pro britský trh, by měl být později v tomto roce a to v třídveřovém provedení s značením 90 a pětidvéřovém provedení s označením 110.

Za vývojem Defenderu Hard Top stojí divize Land Rover SVO (Special Vehicle Operations), díky jejímž úpravám by měla novinka nabídnout již dříve zmiňovanou unikátní kombinaci úložného prostoru, praktičnosti a komfortu v jednom z nejschopnějších a nejodolnějších strojů na trhu s užitkovými vozy.

Budeme maximalizovat funkčnost a použitelnost nákladového prostoru nového defenderu odolnými materiály a chytře řešenými úložnými prostory, abychom zajistili, že překoná schopnosti předchozích Defenderů Hard Top,“ uvedl v tiskové zprávě Michael Van Der Sande, výkonný ředitel divize SVO.

Video se připravuje ...

Verze 90 i 110 dostanou nezávislé zavěšení s pružinami, delší verze ovšem nabídne i sofistikovaný systém elektronického vzduchového podvozku. Oba modely by měly nabídnout vynikající předpoklady pro jízdu v terénu, což ostatně potvrzují i jejich technické parametry.

Delší verze 110 s příplatkovým podvozkem, nastaveným do nejvyššího režimu Off-Road, nabídne světlou výšku 291 mm, nájezdový úhel až 38 °, přejezdový úhel 28 ° a zadní nájezdový úhel 40 °. Nový systém brodění v rámci systému Terrain Response 2 pak nabídne možnost brodit do hloubky až 900 mm. Zveřejnění kompletních technických parametrů se ovšem dočkáme až později.

Nový Defender Hard Top utáhne na tažném zařízení až 3,5 tuny, což by z něj mělo dělat skvělého pracanta s pohonem 4x4 i do náročnějšího terénu. Manévrování s připojeným vlekem by měl navíc usnadnit systém Advanced Tow Assist. Řidiči tak bude navádět vlek pomocí otočného voliče ve středové konzole, zatímco o zbytek se postará auto.

 Využít lze navíc i zvětšený prostor v interiéru, který vznikl odstraněním zadních řad sedadel. Výhled z plně naloženého vozu pak usnadní zrcátko ClearSight, které zobrazuje záběry z kamery umístěné ve střešní anténě. Díky přední lavici s prostředním sedadlem navíc kabina pojme až tři cestující.

Třešničkou na dortu je pak podpora „Twin eSIM technologie“, která je základem pro fungování moderního infotaimentu Pivi Pro a možnosti bezdrátových aktualizací SOTA (Software-Over-The-Air). Ty totiž majitelům vozů umožní stahovat si vylepšení pro řadu palubních systémů, které by měly dále usnadňovat využití vozu bez nutnosti jezdit pro aktualizace do servisu.

Ondřej Mára
Diskuze (3)

Doporučujeme

Avatar - ericho33
30. 6. 2020 16:21
Re: Trapný auto v trapné době...
To auto ťa celkom vystihuje...