Nový Land Rover Defender už dorazil i do Česka, zatím se tu ale nezdržel
Čeští fanoušci ikonického Land Roveru Defender dostali první příležitost prohlédnout si jeho novou generaci na vlastní oči, na první prodejní kousky si však ještě počkáme.
Automobilka Land Rover představila nástupce ikonického modelu Defender již na frankfurtském autosalonu 2019, kde jsme měli první šanci si novinku prohlédnout a osahat. Do Česka se však nový Defender dostal až 4 roky a 1 týden poté, co v Autosalonu Dajbych vystavili parte první generaci.
V uplynulých dnech se však plzeňská i pražská pobočka tohoto autorizovaného prodejce vozů Land Rover stala místem, kde měli čeští nadšenci i zájemci první možnost prohlédnout si nový Defender na „domácí půdě“.
Prezentovaný model Defender 110 ve výbavě First Edition však ukrýval jedno malé překvapení, které odhalil až pohled do motorového nebo zavazadlového prostoru. Jednalo se totiž o plug-in hybrid, v dříve uniklé tabulce označovaný jako P400 – PHEV, který byste ale v oficiálním ceníku zatím hledali marně.
Vystavený vůz byl totiž jedním z předsériových prototypů, které v těchto týdnech cestují napříč Evropou a nabízejí možnost prohlédnout si vůz přímo v klidu autosalonu. Po úterní premiéře v Plzni a středeční premiéře v Praze tak Defender opět zamíří do vleku a poputuje na další místo.
První vozy určené k prodeji zákazníkům by měly na český trh dorazit zhruba na přelomu dubna a května, tou dobou pak očekáváme i první možnost se s novým Defenderem svézt a vyzkoušet jeho schopnosti v českých (zablácených) luzích a hájích. Tedy pro Defender domovském prostředí.
A zatímco na českou premiéru jsme museli čekat několik měsíců, český ceník jsme znali již krátce po oficiální premiéře. Zákazníci mají prozatím na výběr pouze jednu karosářskou variantu, prezentovaný pětidvěřový model 110, pod jehož kapotou mohou být ukryty celkem čtyři motorizace: dvě zážehové a dvě vznětové.
Nejlevnější Defender v základní výbavě, jejíž výroby by měla startovat touto dobou, vyjde s nejslabší naftovou motorizací D200 (147 kW/200 k) na 1.479.104 Kč. Úvodní edice First Edition bude dostupná s naftovým čtyřválcem D240 (177 kW/240k) a benzínovým šestiválcem P400 (294kW/400k) za ceny od 1.990.087 Kč, respektive 2.203.652 Kč. Na vrcholu ceníku pak stojí model 110X, jehož výroba by měla být zahájena rovněž v těchto dnech, za cenu od 2.626.547 Kč. Pod kapotou přitom ukrývá benzínový šestiválec P400.
Zajímavostí prezentovaného modelu byl však bezpochyby tzv. Explorer Pack, který přináší příslušenství v podobě ochrany podběhů, lapačů nečistot, polepů kapoty, zvýšeného sání vzduchu, vnějšího bočního nosiče vybavení nebo střešního expedičního nosiče. Tento paket najdeme v českém ceníku za 100.072 Kč, a to včetně montáže.