Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Britsko-čínské MG se možná vrátí ke sporťákům, jak se vám líbí Cyberster?

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Koncept elektrického roadsteru MG Cyberster má navázat na ducha starších sportovních modelů MG B a MG TF.

Britská značka MG, od roku 2006 vlastněná čínským automobilovým gigantem SAIC Motor Corporation, se v uplynulých letech soustředila především na rostoucí segment SUV a kompaktních modelů. Brzy by se ovšem mohla zařadit zpět mezi výrobce malých otevřených sporťáků.

Alespoň to naznačují první skici roadsteru Cyberster, které se nedávno objevily na sociálních sítích designového centra mateřské společnosti SAIC Design.

Společnost zatím k novince neuvedla žádné bližší informace, prozradila však, že koncept byl navržen a vyvíjen britským a šanghajským designovým týmem. Automobilka navíc dodala, že první nákresy by mohly předznamenávat něco většího, neboť model popisovala slovy „ukázka něčeho velice zajímavého ve výrobě“. A nemohlo chybět ani klasické „zůstaňte naladěni“.

Oficiálních informací je tedy zoufale málo, proto se pojďme blíže zaměřit na zveřejněné skici. Už první pohled prozrazuje, že by se mělo jednat o klasický roadster s dlouhou kapotou, otevřenou kabinou a krátkou zádí.

Ze zajímavých detailů můžeme vypíchnout aerodynamicky tvarovanou příď, nevšední design předních světlometů nebo podsvícené logo MG. Jednoduše čistá záď působí oproti přídi až zanedbaným dojmem, jednoduchost ovšem rozbíjí zadní světla, která mají atypické tvary a lemují obvod celé zádi.

Pozornost ovšem přitahují i velká kola v podbězích, které lemuje grafika blesků. V kombinaci se jménem Cyberster je tak více než pravděpodobné, že nový koncept bude elektrický.

Zda se MG, respektive SAIC, rozhodne přetavit koncept v produkční model je velkou neznámou. MG má sice s výrobou roadsterů bohaté zkušenosti, výroba posledního otevřeného modelu (MG TF) ale skončila již v roce 2011 a žádný prodejní trhák to nebyl.

Před pár lety se sice objevily informace, podle nichž MG & SAIC vyvíjejí elektrické kladivo na Mazdu MX-5, stále se však zdá značně nepravděpodobné, že by MG při současné koncentraci na výrobu SUV chystalo i výrobu otevřeného sportovního modelu.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme