Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Brňané dnes měnili cestu hromadnou dopravou za kolo

redakce AUTO.CZ
Diskuze (1)

Méně trolejbusů, tramvají, autobusů, ale na některých místech i aut bylo dnes ráno k vidění v ulicích širšího centra Brna. Lidé si místo práce brali dovolenou, nebo je zaměstnavatel nechal pracovat doma. Také ale mnohem častěji než v jiných dnech zvolili jako způsob dopravy jízdu na kole. Podle některých z nich možná stávka lidi naučí používat kolo mnohem častěji. ČTK to zjistila v anketě v ulicích města. Větší počet cyklistů ve městě potvrdil také mluvčí brněnské policie Pave Šváb.

Například cyklostezka kolem řeky Svratky vedoucí až téměř k centru města, kudy denně jezdí do práce spíše jednotlivci, byla dnes poměrně vytížená. Na jednom místě každých pět minut mezi sedmou a osmou hodinou ranní projelo kolem deseti cyklistů.

Luděk Maar dnes vzal na cestu z městské části Komín do centra i syna, který chodí do první třídy. "Nechtělo se nám někde mačkat, i když víme, že doprava tak trochu jezdí. Syn se na to těšil. Slíbil jsem mu jízdu na kole už minule, kdy měla být stávka, tak jsme si řekli, že pojedeme dnes," řekl ČTK Maar. Předpokládal, že cesta oběma zabere více než půl hodiny. Zpátky se na kole oba vydají odpoledne. "Není to o tolik delší než tramvají," dodal Maar.

Další z Brňanů, který dnes vyjel výjimečně do práce na kole, byl Václav Vykydal. Změna mu nevadila. "Aspoň jsem si to vyzkoušel. Jiný způsob dopravy mi nevadí. Jestli ale stávka bude mít nějaký smysl, nedokážu posoudit," uvedl Vykydal.

Někteří sváteční cyklisté dnes zvolili kolo z obav před dopravní zácpou. Pochvalovali si, že jízda na kole je rychlejší než městskou dopravou. Zvažují, že budou jezdit častěji. "Jezdím občas na kole, nechtěla jsem se zasekat v zácpách. Stávka nezmění nic, akorát naštve lidi," myslí si Ivana Jarolínová. Dnes vyrazila na 12 kilometrů dlouhou cestu z Bystrce do centra.

Víc cyklistů zaregistrovali i na úřadech v centru Brna. Například na Nové radnici, kde sídlí magistrát, byly v 9:00 všechny stojany na nádvoří obsazené a zámky na kola, které si lze půjčit na vrátnici, rozpůjčované. "Na moje kolo už místo nezbylo. Opřela jsem ho o lavičku," řekla ČTK jedna z cyklistek.

Na malé ohledy na cyklisty si dnes v tiskové zprávě stěžovala Brněnská cykloguerilla. Zatímco automobilisté mohli auto nechat dnes zadarmo na placených parkovištích, o mobilních stojanech na kolo nepadlo ani slovo, uvedl ve zprávě za organizaci Josef Patočka. "Naštěstí, lidé 'hlasují řidítky', což dokazuje třeba bicyklový sčítač na Podolském nábřeží v Praze. Do deváté ranní nasčítal 2500 lidí na kole a to jen v jednom směru! To už je více než na některých ulicích v Kodani," dodal Patočka.

I v Brně si pravidelní cyklisté všimli, že se k nim připojilo více kolegů než obvykle. "Třeba si lidé zvyknou a nakonec ještě budou děkovat odborářům, že nás naučili jezdit na kole," řekla ČTK Hana Klicnarová, která do práce jezdí na kole denně.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (1)
17. 6. 2011 09:08
Je to super
Sám rád jezdím na kole dost často a ted je venku krásně, tak proč to nevyužít :-)