Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BSR: Pro větší požitek z řízení auta

Prezentace klienta
Diskuze (17)
Existuje několik způsobů, jak si zpříjemnit pobyt za volantem. Někomu stačí vonný stromeček, někdo chce mít na zádi auta křídlo, jiný diody kam se jen vejdou, další kola, která jen tak někdo nemá. Nejrozšířenější úpravou je však zvyšování výkonu motoru.

Na co si při výběru dodavatele zvýšeného výkonu motoru dávat pozor jsme se zeptali zástupce švédské high-tech tuningové společnosti BSR pro Českou republiku pana Martina Háka.

Auto.cz: Mohl byste nám představit společnost BSR?

Velmi rád. Švédská společnost BSR se zabývá optimalizací výkonů motorů od roku 1996. Od roku 2001 nabízí unikátní PPC Tuning Systém, který každému uživateli umožňuje přehrání originálního softwaru řídící jednotky vozu novým softwarem od BSR. V případě potřeby i naopak. Vše probíhá přes diagnostickou zásuvku ve voze bez nutnosti použít nářadí či zvednutí kapoty vozu.

audi ford opel volvo seat chevrolet saab cadillac rozhovor koenigsegg audi ford opel volvo seat chevrolet saab cadillac rozhovor koenigsegg

Auto.cz: Je tedy nutné vždy navštívit odbornou dílnu?

Právě naopak. PPC Tuning Systém je tak důmyslné a sofistikované zařízení, které umožňuje skutečně každému provést úpravu výkonu motoru kdykoliv a kdekoliv.

Auto.cz: Jak tedy probíhá objednávka tuningu pro můj vůz?

Pomocí jednoduchého formuláře na našich webových stránkách www.BSRczech.cz. Na základě této objednávky zašleme zákazníkovi PPC jednotku pro jeho vůz. Druhá možnost je osobně u nás v BSR.

Auto.cz: Co když si někdo není jistý a sám se přehrát software obává?

S tímto se setkáváme velmi zřídka. Pokud tato situace nastane stačí zavolat na naší infolinku, kde jsme každému nápomocni radou krok za krokem. Zákazník také může přijet k nám do BSR, kde mu vše osobně předvedeme a vysvětlíme

Auto.cz: Z toho co říkáte vypadá PPC Tuning Systém jako velmi jednoduché zařízení?

Obsluha PPC jednotky je velmi snadná a uživatelsky příjemná pro všechny. Jinak je jedná o velmi složité a sofistikované zařízení, na jehož vývoji se podílelo mnoho expertů dlouhou dobu. Fuknce PPC Tuning Systému se neustále vyvíjejí a upravují podle nejnovějších a nejmodernějších trendů.

Auto.cz: Stejně jako u výpočetní techniky tedy po zakoupení každému zůstane zastaralý kousek …

U PPC tomu tak není. Ke každé jednotce získá zákazník dvouletou podporu, díky které má zdarma k dispozici vždy ten nejnovější software, ať už originální od výrobce, nebo optimalizační od BSR. Stejně tak přes počítač dochází k aktualizaci funkcí PPC jednotky. Každý tak má neustále k dispozici ty nejaktuálnější funkce PPC jednotky a nejaktuálnější softwary k jeho vozu.

Auto.cz: Jakým způsobem tedy získávám nejaktuálnější software a firmware?

Připojením PPC jednotky k počítači přes USB kabel, který je součástí balení. PC se následně pomocí internetu připojí na server, který se nachází ve švédské centrále BSR. Server rozpozná připojenou PPC jednotku a začíná komunikace a přenos dat. Velmi snadné a rychlé.

audi ford opel volvo seat chevrolet saab cadillac rozhovor koenigsegg audi ford opel volvo seat chevrolet saab cadillac rozhovor koenigsegg

Auto.cz: Musím mít PPC jednotku připojenou ve voze?

Pouze během programování, které trvá podle modelu vozu od 30 sek. do cca 30 min. Jakmile je vůz přeprogramován, PPC jednotku můžete uložit do šuplíku.

Auto.cz: Jaké výhody má možnost opakovaného přehrávání softwaru v řídící jednotce vozu?

Jednak má každý možnost zdarma používat ten nejaktuálnější software, který je k dispozici a nemusí kvůli tomu navštěvovat svůj servis. Dále se každý může kdykoliv rozhodnout, zda bude v ten okamžik používat optimalizační software BSR nebo originální nastevení vozu. A dále tato možnost řeší otázku záruky výrobce na vůz. V některých případech se stává, že výrobce neuzná záruku na vůz, pokud ve voze není originální software. Díky PPC jednotce máte originální software k dispozici, kdykoliv je třeba.

Auto.cz: Co si mám představit pod pojmem optimalizační software?

Optimalizační software je výsledkem práce mnoha expertů BSR na nejmodernějším dostupném zařízení. Optimalizační software optimalizuje výkonové křivky, snižuje mechanické opotřebování, spotřebu paliva a také emise.

Auto.cz: Optimalizuje výkonové křivky?

Ano. Ono totiž není nejdůležitější, jakých výsledných hodnot výkonu dosáhnete, jako skutečnost, jakým způsobem těchto výsledných hodnot dosáhnete. Proto je velmi důležité při výběru tuningu motoru (zvýšení výkonu) mít k dispozici výkonové grafy, které mají velikou vypovídající hodnotu. Firmy které prezentují nárůst výkonu např. ze 100HP na 130HP mají sice 30% nárůst, který by měl být znát, ale už se nikdo nedozví, v jakém spektru otáček se tento nárůst projeví. Tento výkonový nárůst může být k dispozici těsně pod omezovačem maximálních otáček motoru a ve zbývajícím spektru může být pouze nevýrazný nárůst nebo dokonce i pokles.

Auto.cz: Předpokládám, že tyto grafy má BSR k dispozici

BSR patří mezi nejlepší úpravce výkonů motorů na světě. Nemůže si tedy dovolit nabízet produtky bez těchto grafů.

Auto.cz: Říkal jste, že optimalizační software snižuje mechanické opotřebovávání, co to znamená?

Znamená to, že s optimalizačním softwarem dosáhnu požadovaného výkonu v nižším spektru otáček. Z tohoto důvodu se motor nemusí otočit tolikrát za minutu jako u originálního nastavení. Tím šetřím jeho mechanické opotřebení.

Auto.cz: Snížení spotřeby a emisí zní trošku jako reklamní trik …

Může to tak znít, ale BSR se tak neprezentuje. Z našich vlastních zkušeností a zkušeností našich zákazníků víme, že při požadavku na stejný výkon motoru jako před aplikací optimalizačního softwaru se spotřeba snižuje o cca 10%. Nižší emise jdou ruku v ruce s efektivnějším spalováním směsi díky kterému dosahujeme vyšších výkonů a optimálnějšího tvaru křivek výkonu.

audi ford opel volvo seat chevrolet saab cadillac rozhovor koenigsegg audi ford opel volvo seat chevrolet saab cadillac rozhovor koenigsegg

Auto.cz: U BSR je tedy možné pouze, jak říkáte, zoptimalizovat výkon?

BSR se optimalizací výkonu zabývá na prvním místě. Samotné přehrání softwaru označujeme jako Stage 1. Pokud se k softwaru přidá BSR nerezový sportovní výfukový systém a sníží se tím zpětný tlak výfukového potrubí, pak tato úprava nese označení Stage 2. Přidáním downpipu se sportovním katalyzátorem se ještě zvýší výkon a nese označení Stage 3. U některých vozů nabízíme až Stage 5, což obnáší výměnu řady mechanických dílů jako jsou turbodmychadla, vstřikovače paliva, spojkové sady event. písty.

Nerezové sportovní výfukové systémy jsou díky své výhodné ceně velmi zajímavým řešením pro všechny, kdo stojí před nutností výměny výfuku, neb je lze na vůz namontovat i bez použití optimalizačního softwaru. BSR dále nabízí sportovní vzduchové filtry, které mají stejnou životnost, jako má automobil. Do nabídky BSR dále spadají tzv. opti-flow filtry, které zajišťují ještě snadnější přívod potřebného vzduchu do spalování.

Auto.cz: Nabízí BSR optimalizační software pro všechny značky?

Vývoj softwaru je velmi dlouhá a finančně náročná činnost. Díky zázemí, znalostem, zkušenostem a dostupným technologiím se tím co děláme řadíme mezi nejlepší na světě. Našimi výrobky podporujeme automobilové značky Volvo, Saab, Audi, VW, Škoda, Seat, Opel, Ford, Cadillac, Chevrolet a řadu dalších. Dokonce jsme se podíleli na vývoji softwaru pro nejrychlejší a nejsilnější vůz světa roku 2005 – švédský Koenigsegg.

audi ford opel volvo seat chevrolet saab cadillac rozhovor koenigsegg audi ford opel volvo seat chevrolet saab cadillac rozhovor koenigsegg

Auto.cz: Kde všude BSR působí?

BSR je švédská společnost soustavně rozšiřující svou působnost po celém světě. V tuto chvíli je zastoupena na pěti kontinentech ve 24 zemích desítkami distributorů, stovkami dealerů a tisícovkami prodejců. Naše portfolio v tuto chvíli čítá více než 33000 spokojených zákazníků.

audi ford opel volvo seat chevrolet saab cadillac rozhovor koenigsegg audi ford opel volvo seat chevrolet saab cadillac rozhovor koenigsegg

Auto.cz: Proč si BSR vybralo právě vás jako distributora pro Českou republiku?

Na distributory BSR jsou kladeny vysoké nároky na odbornost, znalost, zázemí a technické vybavení. Společnost ADUSUM, kterou vlastníme na půl s bratrem a s historií sahající do roku 1996, všechny tyto požadavky splnila a po několika jednáních v dubnu 2009 získala status Distributor BSR s exklusivním zastoupením značky BSR pro Českou republiku.

Auto.cz: Jaké jsou cíle BSR Česká republika?

Plán daný na první rok spolupráce jsme splnili k oboustranné spokojenosti a v tuto chvíli se ocitáme před dalším významným krokem, a sice vybudováním dealerské sítě po celé České republice. Abychom všem zájemcům o naše unikátní výrobky zajistili dobrou dostupnost jednotlivých dealerství, rozhodli jsme se vyhledat vhodné partnery ve městech Plzeň, České Budějovice, Jihlava, Olomouc, Hradec Králové a Ústí nad Labem.

Auto.cz: Co byste vzkázal našim čtenářům?

Buďte obezřetní při výběru tuningové firmy. Snažte se vyhnout domácím kutilům a firmám s pochybnou pověstí. Nekvalitní software může způsobit nevratné škody nejen na motoru Vašeho vozu. Je to stejné jako např. s oblečením – dá se koupit levné a na první pohled pěkné, které však nemá dlouhou životnost. Stejně tak se dá koupit značkové s historií, které je nejen moderní, ale také kvalitnější a daleko lépe padnoucí. Druhý vzkaz, který mám pro Vaše čtenáře je nabídka spolupráce – pokud se chcete stát dealerem nebo prodejcem švédských produktů BSR, kontaktujte nás na 721 400 200 nebo info@bsrczech.cz.

Auto.cz: Děkuji za rozhovor.

Prezentace klienta
Diskuze (17)
Avatar -
anonym
14. 6. 2010 09:25
Re: české zastoupení
Pokud někdo považuje takovéto reprezentativní prostory českého zastoupení BSR [odkaz] za nedůvěru budící garážnickou opravnu, pak označení diletant může být, a také je, považováno za lichotku ... ;-)
Avatar - theolli
12. 6. 2010 20:21
Re: Ubertunning
Přesně,jen turbo a půl je hotovo >:D
11. 6. 2010 14:07
Re: Ach jo...
Ano, konstruktéři něco zamýšlejí, ale zároveň nechávají určité rezervy. Každý motor smontovaný je trošku jiný, jsou tam nějaké drobné odchylky u různých součástek a celkově se musí nechat nějaká rezerva, aby součástky nebyly namáhány až na svou hranici, což zase souvisí s těmi odchylkami. Pak jsou tam různá nastavení kolem předpokládané životnosti, jejíž snížení o určité procento zase nemusí být v praxi nic podstatného. Možná že nějakou roli hraje i čistě zájem výrobce na charakteru motoru a pak občas prosté softwarové omezení dvou stejných motorů a prodej výkonější varianty jen s lepší výbavou (i když takových případů asi moc není).

Celkově jde o to, že je tam vždy nějaká rezerva (a ne úplně minimální), té lze ROZUMNĚ využít. Pak proti tomu nelze nic namítat.
Avatar - Dinar
11. 6. 2010 10:32
české zastoupení
Produkty BSR jsou ve svém oboru určitě špičkové, dal jsem na doporučení několika letitých majitelů Volvo a taky si PPC pořídil. Funguje výborně, ale nakonec bylo třeba se obrátit přímo do Švédska, protože zde vystupující pan Hák je naprostý diletant, a to nejen pro způsob jednání (bazarník ve stylu, pané, to je v pohodě), ale také pro absolutní neznalost toho, co nabízí, a to ani nemyslím na úrovni "jak věci fungují", ale na úrovní "sortiment, který nabízíme". Jinými slovy, vyskytl se drobný problém, po instalaci PPC do mého auta v jeho firmě, (mimochodem, ty fotky švédského BSR jsou hezké, ale české zastoupení sídlí v nedůvěru budící garážnické opravně), který nebyl schopen ani ochoten nijak vyřešit, komunikace probíhala formou "zaplatils, tak už nepruď," po komunikaci se švédskou centrálou byla věc vyřešena aktualizací SW v PPC jednotce po netu během dvou dnů. Za sebe říkám, kdo chce BSR, chybu neudělá, ale je lépe obracet se přímo na Švédsko nebo Rakousko či do jiné sousední země, kde má BSR zastoupení.
11. 6. 2010 09:37
Re: Ubertunning
Ty se v něčem vyznáš? >:D Výrobce musí na auto dát záruku a počítat, že sním budou jezdit i idioti, v půjčovnách, autoškolách atd. Optimalizací, získáš lepší průběh, spotřebu emise, ale musíš se o auto pořádně starat a nepřekračovat servis.... Mám to na Fordu a je to super, i bez turba... Líp jede, míň žere a služby naprosto super.