Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Budoucnost Fordu Kuga: U nás facelift, jinde možná brzký konec

Marek Bednář
Diskuze (17)

Ford Escape, který je na trhu od roku 2020 jako americká verze evropského modelu Kuga, by se mohl brzy poroučet z nabídky. Evropskou kugu však nic takového nečeká, ta naopak má v příštím roce projít modernizací.

Zákaznická obliba crossoverů je všudypřítomná, stačí se podívat na silnice. Americký Ford ale má jedno z takových aut ve své nabídce zaříznout, alespoň podle reportu webu Automotive News. Současný model Escape má v USA skončit v roce 2025 a někdy později být nahrazen elektromobilem.

Je pravda, že americké prodeje escapu nejsou tak růžové, jako byly loni. Necelých 65 tisíc doručených kusů za druhé čtvrtletí roku 2023 je o 12,3 % méně než ve stejném období loňského roku. To ale pořád nejsou mizerná čísla ani na obří Spojené státy.

Video se připravuje ...

„Escape je a nadále bude důležitou součástí naší nabídky. Nová verze modelového roku 2023 se letos začala prodávat s novou výbavou ST-Line a s novými hybridními a plug-in hybridními ústrojími, a jsme jeho prodejními čísly potěšeni,“ odpověděl americký mluvčí na dotaz webu Motor1.com.

Ani v Evropě nejsou žádné indicie směrem k tomu, že by se model Kuga, který je „naší“ verzí escapu, měl poroučet, dle slov mluvčího českého zastoupení značky Ford. „Pro evropský trh informaci o konci modelu ve 2025 nemáme,“ řekl.

Prozradil nicméně, že se na příští rok chystá facelift kugy; v současné, čtvrté generaci je tento crossover na trhu od roku 2020, takže plán na modernizaci v příštím roce odpovídá klasickému osmiletému životnímu cyklu. Ani z toho se nezdá, že by měl model někdy brzo z nabídky zmizet.

To však pořád nemusí znamenat, že v americké nabídce modrého oválu změny neproběhnou. Evropy se ale dotknout vůbec nemusí i proto, že výroba kugy pro evropské trhy probíhá ve Španělsku, naopak americký escape vzniká v Louisville v Kentucky.

Marek Bednář
Diskuze (17)

Doporučujeme

Avatar - Ozzman
3. 9. 2023 10:37
Re: Palec nahoru
Dle lidi co znam a lidi na klubech ten diesel taky asi nebyl ideal, jako starsi HDI (ten skoncil v Kuze 2fl do 2020) Hodne se zadelava dpf (ale to bylo bazarovy auto, tak kdovi co se s tim delo predtim) a nekde nejqky uniky oleje. Nicmene to jsou takove utrzky, poradne zhodnoceni jsem zatim necetl.


U Fordu bych volil jak pises…
3. 9. 2023 08:32
Re: Palec nahoru
Nafta se bohužel už nenosí, i když je ve všem lepší, holt úlitba nejen EU a Ford to stejně už zabalil. Jeho Elektrostrategie totiž skvěle vychází :-[] Ty je plečky nikdo nechce, prodeje letí dolu a Ford dál pořád jakoby nic... Podle mě jsme aktuálně svědky zániku jedné velké a kdysi velmi respektované automobilky :no:
2. 9. 2023 23:00
Re: Palec nahoru
Nikde neříkám, že ecoboost je úspornější, říkám, že je ve vyšších rychlostech příjemnější protože má vyšší krouťák a níže položený výkon, dtto nafta, která je k tomu ještě úspornější.
2. 9. 2023 21:55
Re: Palec nahoru
Ja mam ten motor v smaxu a na dalnici je uplne v pohode, takze kuga nemuze mit problem. A jezdim pod 8 litru pri kombinaci dalnice mesto 50:50, bez jakemoli snahy jut na spitrebu. Nerikej ze ecoboost by jezdil pod 7, to tezko. Ano diesel je na dalnicu uspornejsi. To same by platilo i pre kugu (btw ted je par skladovek s dieslem, kdo chce, muze kupovat)
2. 9. 2023 21:02
Re: Palec nahoru
No ona ta "malá" Kuga HEV má 18 metráků, přes 4,6 na délku, skoro 1,9 m na šířku a v dlouhém táhlém jí musí udržet v pohybu spalovací motor s 200Nm a 112kW, které ale dává až hodně vysoko. Takže při svižné jízdě to není tak pohodové jako diesel nebo moderní turbobenzín, které se do dlouhého táhlého valí na polovičních otáčkách. Tím neříkám, že se s Kugou HEV nemůže vyjet na dálnici, ale Kuga s ICE je na dlouhých cestách příjemnější a v případě nafty i úspornější.