Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mitsubishi Lancer
Mitsubishi Lancer
Mitsubishi Lancer
Mitsubishi Lancer
54
Fotogalerie

Budoucnost Mitsubishi Lancer Evo oficiálně

Mitsubishi chce být lídrem ve snižování emisí CO2. Podobu a techniku příští generace Lanceru Evolution ovlivní sami zákazníci.

Prezident japonské automobilky Mitsubishi Osamu Masuko vydal oficiální tiskové prohlášení, ve kterém naznačuje budoucí vývoj Lanceru Evolution, které se v současné době vyrábí ve své desáté generaci. Reaguje tím na spekulace, že tento kultovní automobil v současné podobě definitivně končí.

Osamu Masuko tvrdí, že se Mitsubishi chce stát světovým lídrem ve snižování emisí CO2. Podobu a použitou techniku budoucího Lanceru Evolution ovlivní emisní normy a zájem zákazníků.

Lancer byl dosud nejsilnějším modelem Mitsubishi na světových trzích. „Potřeby a požadavky těchto trhů se mění,“ říká Masuko ve svém prohlášení. Proto automobilka uvažuje nad změnou konceptu Lancer Evolution a hledá směr, kterým by se automobil mohl vést.

Nový směr značky, použitá technika a příslušné produkty budou zveřejněna v nejbližší době.

Výroba současného Lanceru Evolution X má pokračovat podle plánů. Jediným problémem tak můžou být následky zemětřesení a vlny tsunami z minulého týdne. Japonské automobilky totiž trápí nedostatek výrobních dílů od poškozených subdodavatelů.

Do roku 2015 Mitsubishi představí osm modelů s hybridním, či elektrickým pohonem. O hybridním pohonu se uvažovalo i pro Evo XI. Žádný výkonný model s tímto druhem pohonu se podle nedávných slov Gayu Eusegiho, šéfa globálního produktového vývoje Mitsubishi, nechystá. Alespoň prozatím ne, možná někdy v budoucnu.

Už Lancer Evolution X se výrazněji lišil od svých předchůdců. Automobilka při jeho uvedení na trh chtěla, aby byl automobilem pro každodenní ježdění, který neztratil nic z rychlosti a schopností původního konceptu řady evolucí Lanceru. Mitsubishi dokonce v roce 2008 prohlásilo, že nehodlá soupeřit v kategorii jednoúčelového zboží se Subaru.

Pod kapotou Lanceru Evolution X je umístěn přeplňovaný dvoulitr o výkonu 217 kW (295 k) při 6.500 min-1. Vrchol točivého momentu 366 Nm leží v 3.500 min-1. Na výběr je pětistupňový manuál, nebo automatizovaná dvouspojková převodovka TC-SST.

Mezi Lancerem Evolution X a sériovým Lancerem je ještě Lancer Ralliart. Pod jeho kapotou je umístěn dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec z Evolution X, naladěný na výkon 177 kW (240 k) a točivý moment 343 Nm. Síla této pohonné jednotky je přenášena na všechna čtyři kola pouze prostřednictvím dvouspojkové převodovky TC-SST.