Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Budoucnost Mitsubishi Lancer Evo oficiálně

David Bureš
Diskuze (9)
Mitsubishi chce být lídrem ve snižování emisí CO2. Podobu a techniku příští generace Lanceru Evolution ovlivní sami zákazníci.

Prezident japonské automobilky Mitsubishi Osamu Masuko vydal oficiální tiskové prohlášení, ve kterém naznačuje budoucí vývoj Lanceru Evolution, které se v současné době vyrábí ve své desáté generaci. Reaguje tím na spekulace, že tento kultovní automobil v současné podobě definitivně končí.

Osamu Masuko tvrdí, že se Mitsubishi chce stát světovým lídrem ve snižování emisí CO2. Podobu a použitou techniku budoucího Lanceru Evolution ovlivní emisní normy a zájem zákazníků.

Lancer byl dosud nejsilnějším modelem Mitsubishi na světových trzích. „Potřeby a požadavky těchto trhů se mění,“ říká Masuko ve svém prohlášení. Proto automobilka uvažuje nad změnou konceptu Lancer Evolution a hledá směr, kterým by se automobil mohl vést.

Nový směr značky, použitá technika a příslušné produkty budou zveřejněna v nejbližší době.

Výroba současného Lanceru Evolution X má pokračovat podle plánů. Jediným problémem tak můžou být následky zemětřesení a vlny tsunami z minulého týdne. Japonské automobilky totiž trápí nedostatek výrobních dílů od poškozených subdodavatelů.

Do roku 2015 Mitsubishi představí osm modelů s hybridním, či elektrickým pohonem. O hybridním pohonu se uvažovalo i pro Evo XI. Žádný výkonný model s tímto druhem pohonu se podle nedávných slov Gayu Eusegiho, šéfa globálního produktového vývoje Mitsubishi, nechystá. Alespoň prozatím ne, možná někdy v budoucnu.

Už Lancer Evolution X se výrazněji lišil od svých předchůdců. Automobilka při jeho uvedení na trh chtěla, aby byl automobilem pro každodenní ježdění, který neztratil nic z rychlosti a schopností původního konceptu řady evolucí Lanceru. Mitsubishi dokonce v roce 2008 prohlásilo, že nehodlá soupeřit v kategorii jednoúčelového zboží se Subaru.

Pod kapotou Lanceru Evolution X je umístěn přeplňovaný dvoulitr o výkonu 217 kW (295 k) při 6.500 min-1. Vrchol točivého momentu 366 Nm leží v 3.500 min-1. Na výběr je pětistupňový manuál, nebo automatizovaná dvouspojková převodovka TC-SST.

Mezi Lancerem Evolution X a sériovým Lancerem je ještě Lancer Ralliart. Pod jeho kapotou je umístěn dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec z Evolution X, naladěný na výkon 177 kW (240 k) a točivý moment 343 Nm. Síla této pohonné jednotky je přenášena na všechna čtyři kola pouze prostřednictvím dvouspojkové převodovky TC-SST.

David Bureš
Diskuze (9)
20. 3. 2011 20:17
To je opravdu na hlavu
Auto vyráběné pro petrolheady má být vlajkovou lodí zavádění hybridebilů a boje s emisemi? To bude asi trhák, už se těším, až si ho podají v TG. Když už pominu prostou matematiku, že počet prodaných Evo Lancerů s celkovou produkcí CO2 asi moc nezacloumáu.
Avatar - CHerokee
18. 3. 2011 21:28
Re: změny ...
Já se přidám. K elektromobilům mám stejný vztah jako dneska v Top Gearu a jsem rád, že patřím asi k poslední generaci, která si užije benzínu. Auta co vydávají zvuk jako elektrická sekačka nemusím. Třeba bude za příplatek nahraný zvuk z Lamba >:D . I když chápu, že do města to může být plus, prostě nejsem fanda přes elektriku
18. 3. 2011 21:04
mhq
táto značka sa stane lídrom v obmedzovaní emisí len keď prestane vyrábať autá :no:
Avatar - positivemind
18. 3. 2011 18:29
Re: ....
Tenhle koncept tu byl už před X lety - elektrické závodní evo s motorem u každého kola
Avatar - Blue Sun
18. 3. 2011 18:12
Re: změny ...
"s nějakejma elektromobilama ať si strčej nohy do vany, auto který mi nezaručí dojezd min 600 kilometrů a nebo několik hodin pořádnýho svezení neni auto ...."
Takže vodík můžeme tím pádem taky odepsat. Jelikož spotřeba vodíku oproti benzinu je jedenapůlnásobná a nádrže jsou stěží poloviční, daleko také nedojede.
Ale já tě chápu, potřebuješ do něčeho kopat, tak nejsnáze do toho, čemu nerozumíš.