Mitsubishi Lancer Ralliart: ostrý, ale ne nejostřejší
Mitsubishi Lancer Ralliart přichází s agresivnějším vzhledem než mají modely s pohonem předních kol, ale není tak divoké jako EVO X, i když netrénovaný pozorovatel bude mít problém s rozlišením těchto dvou verzí.
Pod kapotu Ralliartu se nastěhoval přeplňovaný čtyřválec 4B11 MIVEC o objemu 2,0 litru, který využívá i EVO X, ale zde je naladěn na výkon 177 kW (240 k) a točivý moment 343 Nm. Síla této pohonné jednotky je přenášena na všechna čtyři kola prostřednictvím dvouspojkové převodovky SST (Sport Shift Transmission) a řidič může řadit pomocí pádel pod volantem nebo klasickou řadící pákou. Aktivní centrální diferenciál, ACD (Active Center Differential), řídí tok točivého momentu mezi přední a zadní nápravou.
V interiéru jsou sice sportovní sedadla Recaro podporující sportovní vzhled vozu, ale Ralliart není žádný spartánským natřásadlem a posádka může využívat satelitní rádio Sirius, audio systém Rockford Fosgate o výkonu 650 W s devíti reproduktory, navigační systém s 30 GB pevným diskem a rozhraní Bluetooth®.
O standardních verzích Lanceru si můžete přečíst v článcích Mitsubishi Lancer - první jízdní dojmy a Mitsubishi Lancer – Zpět na běžné silnice.
Podrobný popis modelu EVO X je na stránkách serveru Autofun v článku Pod lupou: Mitsubishi Lancer EVO X – Vysoké napětí.