Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Budoucnost Volkswagenu: Elektrický Phaeton a o miliardu eur zredukované roční investice

Ondřej Chamilla
Diskuze (56)
Volkswagen zveřejnil strategická rozhodnutí pro následující roky. Nově zformované představenstvo značky zredukovalo roční investice o jednu miliardu eur a chce se přeorientovat více na elektřinu.

Budoucnost Volkswagenu je nyní o kus jasnější. Představenstvo značky zveřejnilo několik strategických rozhodnutí, kterými se bude německá automobilka řídit.

V právě řadě jde o změnu strategie u naftových motorů – Volkswagen chce očividně zlepšit jejich reputaci z hlediska životního prostředí, takže jak v Evropě, tak v Americe dostanou tyto motory co nejdříve selektivní katalytickou redukci (SCR), tedy filtr pevných částic, stejně jako vstřikování močoviny AdBlue. Má přitom jít o tu z environmentálního hlediska nejlepší možnou technologii.

Dále se má rozvíjet modulární platforma MQB s důrazem a zaměřením na plug-in hybridy s ještě lepším dojezdem, velkoobjemové elektrické vozy s dojezdem přes 300 km a také mild hybridy. Nemají však chybět ani další pohonné jednotky, ať už na CNG, benzin či naftu.

Přijít má rovněž standardizovaný elektrický balíček, který bude možné použít pro jakýkoliv kompaktní automobil, ať už užitkový či osobní, a který má slíbit dojezd 250 až 500 km na nabití.

V souvislosti s elektromobily přichází trochu nečekaná informace, že příští luxusní Phaeton bude dostupný pouze v elektrické verzi. Vlajková loď značky tak prošla zásadním vývojem. Automobil má disponovat dlouhým dojezdem, příští generací asistenčních systémů a vzrušujícím designem.

Volkswagen rovněž zredukoval roční investice značky o jednu miliardu eur, tedy v přepočtu přes 27 miliard Kč.

Ondřej Chamilla
Diskuze (56)
14. 10. 2015 19:23
Re: Phaeton
Sorry, ale test z roku 2011 neberu. Navic ani autor toho testu nijak nespecifikoval, kvuli cemu (krome znacku) na premii nedosahne. V dobe sveho uvedeni byl staven proti Mercedesu W220, u BMW jeste dost mozna meli skladovky E38 a A8 koncila cyklus sve prvni generace. Phaeton byl megalomansky a predimenzovany projekt, rozhodne ne horsi, nez jeho premiovi konkurenti. Nakonec, technicky je to vlastne Bentley, ktery stoji jeste o tridu vyse, nez cela D3...
Avatar - pumpkin
14. 10. 2015 19:06
Re: Nový Crafter
Tak nerieš, čo ti poviem. Ako zaujímavosť je to podľa mňa dobré, nestáva sa také každý deň. Už sa to tu medzičasom aj objavilo.
14. 10. 2015 14:47
Však on i ostatní se k dieselům zase vrátí, ale jinak
Budou pracovat jen v jednom a ideálním režimu, jen jako pohon generátoru dobíjejícího mezi-akumulátor. Z něho pak bude trakci = elektrickou trakci dělat motor-generátor, umožňující pohon-rekuperaci. Nebude to "zítra", ale čistá elektromobilita se časem projeví jako utopie - proti ní není jen nedostatečný dosah a dlouhé nabíjení!
14. 10. 2015 11:29
Re: Tak už si jen
jj
ČEŠÍ CHTĚJÍ ELEKTRICKOU OKTÁVII !!! [odkaz] [odkaz]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
A SRRRR NA DÍZL [odkaz] [odkaz] VW [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz]%3AVOW3
PS: ... Dokaď nebudou chrlit EMOBILY !! [odkaz]
>:-[]
>:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] :yes:
14. 10. 2015 10:53
Elektrický Phaeton
Proč ne, phaeton je prostě model mimo bězná tržní meřítka, stávající generace ukazuje světu že se dá vyrábět bentely se znakem vw, resp. že si to vw mohlo dovolit vyrábět coby reklamu, protože každé vozidlo bylo ztrátové.
Takže elektrika není od věci, když můžem bmw vyrábět "i" modely tak...