Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Buell 1125R: nový supersport z USA (představení)

Roman Daněk
Diskuze (9)
Americký výrobce motocyklů, Buell Motorcycle Company, oficiálně představil superbike 1125R. Polokapotovanou motorku pohání dvouválec o výkonu 146 koní. Přinášíme kompletní technické informace, fotky i video.

Erik Buell, zakladetel americké společnosti Buell Motorcycle Company, neztrácí nápad, což dokazuje nový superbike 1125R. Polokapotovaná motorka má na masce dvojici světlometů a zpětná zrcátka s integrovanými směrovými ukazateli. Po stranách jsou malé plastové kapoty, které usměrnují proudící vzduchu směrem k chladiči a odvádějí obtékající vzduch okolo kolen. Krátká záď motocyklu jen podtrhuje sportovní nasazení stroje.

Základem superbiku je masivní hliníkový rám, do jehož dutin se dá natankovat 21,2 l paliva. Plně nastavitelné odpružení Showa má vpředu upside-down vidlici s průměrem trubek 47 mm a zdvihem 120 mm, vzadu je kyvná vidlice se zdvihem také 127 mm a centrální tlumící jednotkou. Buell do své nové motorky namontoval vidlicový dvouválec o objemu 1 125 cmm, na jehož výrobě se hlavním dílem podílí rakouská firma Rotax. Agregát s přímým vstřikováním paliva má výkon 107 kW (146 k) v 9 800 ot/min. a točivý moment 111 Nm nastupuje při 8 000 otáčkách. Motor je možné vytočit až na 10 500 ot./min.

Síla motoru se přenáší na zadní kolo přes 6stupňovou převodovku a ozubený řemen. Brzdový systém tvoří jeden velký kotouč o průměru 375 mm uchycený na disku předního kola s osmipístkovým třmenem, vzadu je menší kotouč. Základem dobré zábavy jsou pneumatiky, které dobře drží na silnici. Buell vsází na lepivou pryž Pirelli Diablo Corsa III s rozměry 120/70 ZR17 vpředu a 180/55 ZR17 vzadu.

Buell 1125R bude možné objednávat od konce tohoto léta a první kousky dorazí k zákazníkům na podzim 2007. Orientační cena, která byla stanovena pro americký trh, činí 11 995 dolarů (cca 264 tis. korun).

Technické údajeBuell 1125R
Celkové rozměry (d x š)1 996 x 716 mm
Rozvor / výška sedla1 387 mm / 775 mm
Motor, objem4dobý, 2válec do V, 1 125 cm3
Vrtání x zdvih103 x 67,5 mm
Kompresní poměr12,3:1
Počet ventilů / chlazení8 / kapalina
Výkon107 kW (146 k) v 9 800 ot./min
Točivý moment111 Nm v 8 000 ot./min
Převod / převodovkaozubený řemen / 6stupňová
Rozměr a typ kol17palcová, litá
Rozměr pneu (vpředu/vzadu)120/70 ZR17, 180/55 ZR17
Brzdy vpředu1x kotouč 375 mm, 8pístek
Brzdy vzadu1x kotouč 240 mm, 2pístek
Rámdutý hliníkový odlitek
Přední vidliceUSD vidlice, průměr 47 mm
Zadní odpruženíkyvná vidlice, centrální tlumič
Nádrž21,2 l (vč. 3 l rezervy)
Suchá hmotnost170 kg
Cena (americký trh)11 995 USD (cca 264 tis. Kč)

{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/EzkRAbfHI6M" style="auto"}

Roman Daněk
Diskuze (9)
Avatar - Falco
11. 7. 2007 23:33
Re: Supersporty
V tomto segmentu mají Japonci hodně navrch...
10. 7. 2007 17:46
Re: BUELL by se mel drzet STREETU,tam mu to jde
ja taky Buell mYluju :)
10. 7. 2007 13:38
BUELL by se mel drzet STREETU,tam mu to jde
Podle mne je BUELL kralem STREETU, tedy aspon co se Designu tyce, nejsem motorkar,ale vim,ze mi tady hned nekdo namitne, ze treba Yamaha a Honda maji lepsi motorky,souhlasim asi v necem jo.Ale Street bych si vzal jedine od Buellu,prakticky nic jinyho nedelaj,takze v tom maj zkusenosti a ten design..ten jinde nenajdem.Osobne si chci do 2 let koupit Lightninga....Od tehle ,,supersportu" jako je dnesni novinka by mel buell upustit...Muj nazor.