Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Bugatti 16C Galibier
Bugatti 16C Galibier
Bugatti 16C Galibier
Bugatti 16C Galibier
50 Fotogalerie

Bugatti chce rozšířit nabídku. Dočkáme se konečně galibieru?

Koncept 16C Galibier se světu poprvé představil už v roce 2009. Od té doby se o příchodu luxusní bugatky několikrát spekulovalo, vozu jsme se však zatím nedočkali.

Bugatti od svého oživení pod křídly VW Group vyrábí jen jediný model. Nejprve v roce 2005 přišel veyron, který letos nahradil chiron. Už několikrát se spekulovalo o tom, že by nabídku mohl rozšířit další model. Nyní se tyto spekulace vrací.

Možnost příchodu dalšího modelu totiž přiznal sám generální ředitel automobilky Wolfgang Dürheimer. „V současnosti zvažuji čtyři strategické nápady. Galibier je jeden z nich. O ostatních nemůžu mluvit,“ tvrdí Dürheimer. To je změna proti loňskému roku, kdy generální ředitel firmy prohlašoval, že Bugatti zůstane u jednoho modelu.

Luxusní automobil vycházející z konceptu galibier představeného již před sedmi lety by v případě vzniku stál na vrcholu nabídky koncernu VW Group. Stal by se tak ještě luxusnějším vozem, než je nynější Bentley Mulsanne.

Techniku by pro takový vůz automobilka měla, jako základ by mohla posloužit upravená platforma MSB, kterou používá aktuální Porsche Panamera. To by znamenalo motor uložený vpředu a pohon zadních kol (s možností systému 4x4). Variantou je přitom využití elektřinou poháněného ústrojí. To koncept galibier vsadil na osmilitrový W16 přeplňovaný dvojicí kompresorů.

Luxusní bugatka konkurující vozům typu Rolls-Royce Phantom ale není jedinou možností, jak rozšířit portfolio značky z Molsheimu. Automobilka údajně zvažuje i možnost výroby SUV a levnějšího supersportu stojícího pod chironem. Z Dürheimerových slov každopádně vyplývá, že jeho favoritem je luxusní model.

Následkem emisního skandálu musí koncern VW Group šetřit, a tak příprava drahého auta s malou zákaznickou skupinou může překvapit. Jenže právě kauza Dieselgate ve finále může vyústit v další model. Bugatti je totiž údajně tlačeno k tomu, aby svoji nabídku rozšířilo. Tímto způsobem má rozprostřít náklady, díky čemuž se má stát udržitelnou firmou. To dosud neplatilo, protože veyron byl pro Bugatti (a hlavně mateřský Volkswagen) velice ztrátovým projektem.

Bugatti 16C Galibier se světu poprvé představilo v září 2009 na soukromé akci v sídle značky ve francouzském Molsheimu. Jednalo se o luxusní vůz s pětidveřovou karoserií, jehož atypická oblá záď tvarově navazovala na koncept Volkswagen Concept D, z něhož se později stal sedan Volkswagen Phaeton.

V následujících letech Bugatti svůj luxusní koncept několikrát připomínalo, a tak se neustále spekulovalo o tom, že se galibier bude vyrábět. Podle zpráv z roku 2011 se vůz měl začít vyrábět v roce 2013, nebo o rok později, jeho základem se měla stát architektura Audi A8. O produkci přitom hodně stál právě Wolfgang Dürheimer, který Bugatti už tehdy šéfoval.

V roce 2012 ale Dürheimer odchází k Audi, kde se stává vedoucím vývoje. Na pozici šéfa Bugatti jej nahrazuje Wolfgang Schreiber, se kterým automobilka téma galibier postupně opouští. Myšlenka rozšíření nabídky Bugatti se však spolu s návratem Dürheimera do Molsheimu (v roce 2014) opět pomalu vrací.