Bugatti Chiron prý nakonec 483 km/h nepojede. Jak to, že zpomalilo?
Předevčírem jsme informovali, že Hennessey připravuje hypersportovní vůz F5, jenž by měl svést s Bugatti Chiron boj o nejrychlejší auto planety. Teď to vypadá, že firmička z Texasu možná bude mít jednodušší práci, než se čekalo. Spekulovalo se totiž, že by chiron měl pokořit jednu z "magických" hranic v podobě mety 300 mph, což je 482,7 km/h a F5 má tím pádem zacíleno podobně.
Jenže testovací jezdec Bugatti Andy Wallace v rozhovoru pro Popular Mechanics naznačil, že se chiron na 483 km/h nedostane. Řekl, že elektronicky omezená maximálka 261 mph, což je 420 km/h, je dosažitelná "docela snadno" a že má auto potenciál jet ještě více. Za předpokladu, že by Michelin vyvinul adekvátní pneumatiky, by se prý mohl dostat za hranici 280 mph, tedy 450 km/h.
Pokořit 300mílovou hranici ale podle Wallace auto nejspíš nezvládne, síly, působící na pneumatiky a kola jsou prý v těchto rychlostech už příliš extrémní. Jako příklad toho, o čem je řeč, se uvádí čepička ventilku. Ta sama o sobě váží 2,5 g, ale při těchto rychlostech už působí silou, odpovídající více než 7 kg. Jsme tedy velmi zvědaví, s čím nakonec přijde Hennessey...