Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bugatti finišuje testy roadsteru W16 Mistral. Na překonání 420 km/h ale teprve dojde

Daniel Fuglevič
Diskuze (5)

Vysokorychlostní test bude pro model závěrečným bodem vývoje. O dosažení předpokládané maximální rychlosti nemá značka pochyb.

Francouzské Bugatti nedávno oznámilo, že ještě před startem produkce nejnovějšího hypersportu Tourbillon dohání resty. Výrobní linku v Molsheimu totiž musí ještě opustit starší speciální modely vycházející z Chironu, přesněji 40 kousků okruhové hračky Bolide a 99 kusů roadsteru W16 Mistral. A právě u otevřeného modelu nyní automobilka upřesňuje dokončování testovací fáze, ačkoliv základní techniku už má roky prověřenou.

Video se připravuje ...

Použitý motor W16 je sice známou strojovnou, roadster Mistral nicméně inženýři Bugatti ladili především po stránce aerodynamiky, rovněž se zaměřením na akustiku a komfort v otevřené kabině modelu, který má umět dosáhnout rychlosti přes 420 km/h. Proběhnout musely také nárazové testy prověřující upravený monokok vozu a zajišťující splnění mezinárodních bezpečnostních norem.

U jízdních testů v reálném prostředí vypichuje Bugatti prototyp č. 2, který sám o sobě na silnicích v nejrůznějších povětrnostních podmínkách, nadmořských výškách a dopravě najel dosud přes 32.000 kilometrů. Prototyp přitom čeká ještě minimálně dalších 5000 testovacích kilometrů na okruhu. Ve výsledku zhruba 40.000 najetých kilometrů u jediného kusu Bugatti je hodnota, na kterou zatím většina současných zákaznických vozů nedosáhla.

A co se týče zmíněné maximální rychlosti: „Závěrečný vysokorychlostní test plánujeme provést na jedné z mála tratí na světě, které to umožňují za bezpečných podmínek. Ve chvíli, kdy budeme mít na tuto trať přístup, nebude již dosažení maximální rychlosti problém,“ uvedl Emilio Scervo, hlavní technický ředitel automobilky. Předchozími místy pro vysokorychlostní testy Bugatti byly okruhy Ehra-Lessien v Německu a Nardò v Itálii.

Produkci W16 Mistral chce Bugatti započít později v letošním roce. Na vznik takřka stovky kusů roadsteru, navíc po boku okruhového Bolide, má nicméně automobilka stále dost času. Nejnovější Tourbillon teprve začíná svou prvotní testovací fázi, načež první dodávky zákaznických vozů se předpokládají během roku 2026.

Daniel Fuglevič
Diskuze (5)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
11. 7. 2024 09:37
Re: Design
auta které nejezdí nejvíc trpí, takže řešení je nejezdit vůbec a zavřit to do muzea a chodit se na to dívat anebo najezdit aspon 1500-2500 km ročně. Nic mezitím nedává smysl, akorát to stojí víc peněz jak s tím jezdit
10. 7. 2024 22:10
Re: Design
Na 99% su to vsetko investicne auta, ktore takmer alebo vobec nejazdia...
Avatar - 3_diamanty
10. 7. 2024 13:38
Re: Design
Tie predne svetla posadene uz na vysku su po veyrone a chirone kusok nezvyk ... ale ako celok mi to pride celkom pekne auto... v praxi ale samozrejme uplne k nicomu... taketo kusky zruinuju aj milionarov a pritom prd si s tym zajazdia ( len samotne disky tu stoja tolko co niekolko passatov .. len ich nesuchnut nikde ... a kupovat tu nove pneu a menit ich asi tiez bude velka radost ) ... to daleko radsej nejaku corvettu alebo caymana
10. 7. 2024 10:04
Už aby to bylo
Překonání hranice 420 km/h bude znamenat zásadní zlom v cestování

PS. Když jedu po D1 přes Brno jsem šťastný kdykoliv dosáhnu alespoň 42 km/h. Nebývá to ale často
10. 7. 2024 09:59
Design
Začíná se nám z toho designu vytracet krása.