Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bugatti neuhlídalo nový model, půjde o skutečnou okruhovou hračku

Ondřej Mára Ondřej Mára 27. 10. 2020 • 18:40
28
1
Zobrazit náhledy (28)
Bugatti Divo Bugatti Divo Bugatti Divo Bugatti Divo Bugatti Divo Bugatti Divo Bugatti Divo Bugatti Divo Bugatti Divo Bugatti Divo Bugatti Divo Bugatti Divo Bugatti Divo Bugatti Divo Bugatti Divo Bugatti Divo Bugatti Divo Bugatti Divo Bugatti Divo Bugatti Divo Bugatti Divo Bugatti Divo Bugatti Divo

Automobilka ukázala pouze zadní světla, po sociálních sítích už ale kolují fotografie maskovaného prototypu v plné kráse.

Není to tak dlouho, co se na oficiálních webových stránkách i sociálních sítích značky Bugatti objevila tajemná fotografie zadní světel ve tvaru X s tajuplným komentářem. Nikdo tou dobou netušil, co vlastně výrobce prémiových supersportů chystá. Dnes už si o tom ale můžeme udělat celkem živou představu.

Na instagramovém účtu bastoune_b13 se totiž objevily dvě fotografie maskovaného okruhového speciálu, který má vpředu nezaměnitelnou podkovu se znakem Bugatti a vzadu specificky tvarovaná koncová světla do X. Bez pochyb se tedy jedná o stroj, který automobilka minulý týden poodhalila.

K tajemnému okruhovému speciálu zatím nemáme žádné bližší informace, podle spekulací britských kolegů z AutoExpress by se ovšem mohlo jednat o závodní speciál Le Mans Hypercar postavený pro vytrvalostní závody WEC 2021. Technickým základem by přitom mohlo být Bugatti Divo.

video

Pod kapotou by pak mohl být uložen stejný čtyřmi turbodmychadly přeplňovaný 8.0 litrový motor W16, jaký je pod kapotou Chironu a Diva – předpisy pro start v Le Mans totiž vyžadují, aby byly vozy poháněny produkčními motory. V případě Bugatti by se však nejspíš výkon musel omezit na cca 1.100 koní.

Pokud by se navíc opravdu jednalo o závodní stroj do série Le Mans Hypercar, museli by technici v Bugatti provést ještě jednu podstatnou úpravu, a sice odstranění standardního pohonu všech kol. Třída Hypercar totiž umožňuje standardní mechanický pohon pouze jedné nápravy, zatímco druhá náprava může být poháněna například elektromotorem. Tady by se přitom Bugatti jistě hodily zkušenosti společnosti Rimac, se kterou bývá značka stále častěji spojována.

Sama automobilka mezitím na sociálních sítích pouze zveřejnila nápovědu v podobě číslovky „0,67“, ze které si nějak nemáme co odnést. Spolu s odtajněním této nápovědy ovšem Bugatti zmínilo i datum 28. října, kdy se nejspíš dočkáme slavnostního odhalení.

Z historie si pak jen připomeňme, že vozy Bugatti vyhrály závody v Le Mans v letech 1937 a 1939, než se na několik desetiletí ze závodu stáhly. V roce 1994 se pak na závodním roštu objevilo speciální okruhové Bugatti EB110, po přechodu značky pod VW už se ale značka ve slavném závodě neobjevila. Ostatně nebyl ani důvod – koncern VW zaznamenal v Le Mans několik úspěchů se značkami Audi, Bentley a Porsche.

Související články

Témata
Avatar - .StenLi.
28. 10. 2020 11:36
Rimac Bugatti by Porsche by VAG
Pomery vlastnikov su dobre zamiesane :) Rimac vlastnictvo Bugatti by malo tuto znacku tlacit konecne do hybridov co im pomoze na komercnom trhu, a tym aj v Le Ma. Aj ked jazdit na okruhu s velkym tazkym W16 s vysokym taziskom a tazkou chladiacou sustavou je hudba minulosti, Porsche, najvacsi vlastnik Rimacu si asi nechce konkurovat svojim lahkym hybridom s malym ICE a pravdepodobne Rimac prida k ICE iba elektromotor na prednej naprave nech vyhovie Le Man pravidlam, ale tym padom budu akurat konkurovat buducim snaham Lamborghini, tiez pod vlastnictvom velkeho VW.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud