Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bugatti odsouvá plány na nový model. Zákazníci by podle vedení teď na něj neměli

David Bureš David Bureš 22. 7. 2020 • 08:45
34
2
Zobrazit náhledy (34)
Bugatti W16 GT Rembrandt Concept Bugatti Veyron Barchetta Speedster Concept Bugatti Veyron Barchetta Speedster Concept Bugatti Veyron Barchetta Speedster Concept Bugatti Veyron Barchetta Speedster Concept Bugatti Atlantic Concept Bugatti Atlantic Concept Bugatti Atlantic Concept Bugatti Atlantic Concept Bugatti Atlantic Concept Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier

Mohlo by se zdát, že nejbohatší zákazníci světa nejsou pandemií koronaviru tolik zasaženi. V Bugatti jsou ale jiného názoru.

Bugatti od oživení koncernem Volkswagen Group nabízí jediný model – nejprve to byl Veyron a jeho odvozené verze, od roku 2016 je to pak Chiron, na jehož bázi vznikají i speciální deriváty jako Divo nebo Centodieci. Léta se ale mluví také o druhé modelové řadě, jejíž příprava se loni zdála již hodně blízko. Nyní je tomu ale všechno jinak.

Výrobce superrychlých automobilů totiž rozhodnutí o druhé modelové řadě odsouvá. Důvodem je logicky pandemie koronaviru, která ovlivňuje i superbohatou klientelu Bugatti. Vedení značky tak sice na jednu stranu věří, že díky své image může na trh uvést dostupnější model než Chiron, zároveň si je však na druhou stranu vědomé toho, že v dnešní době ani superbohatí klienti nemusejí být připraveni utrácet tolik peněz.

„Prozatím musíme tuto záležitost odložit. Vzhledem k převládajícím ekonomickým podmínkám je naší prioritou likvidita,“ tvrdí sám prezident Bugatti Stephan Winkelmann. Minimálně do konce roku se tak automobilka zaměří hlavně na zajištění financí, než utrácení na přípravy nového modelu. Druhá modelová řada by si totiž vyžádala rozšíření domovské továrny v Molsheimu, protože kvůli odlišnému základu by nešlo využít montážní prostory pro Chiron. A takové náklady nejsou v dnešní době udržitelné.

Ještě loni se přitom zdálo, že plány na uvedení druhé modelové řady jsou hodně reálnou možností. Sám šéf automobilky Winkelmann otevřeně mluvil o tom, že půjde o nějaké auto pro každý den a že se s velkou pravděpodobností nevyhne nějaké formě elektrifikace. Zároveň si však byl vědom, že v rámci koncernu VW Group jsou důležitější projekty.

„Je patrné, že velká skupina jako VW má mnoho priorit. Je uprostřed elektrifikované revoluce a musí pečlivě zvážit, jak se svými penězi naloží,“ prohlásil Winkelmann ještě na začátku roku, když dokonce slíbil, že Bugatti pro rok 2020 chystá několik zajímavých překvapení. O pár měsíců později je už jasné, že na další Bugatti si budeme muset počkat, jestli tedy někdy vůbec dorazí.

Související články

Témata
23. 7. 2020 01:04
Můžou
ho přece prodávat v akci.
22. 7. 2020 17:12
Zákazníci by podle vedení teď na něj neměli !!!
Winkelmann je stratég na toho bacha ! :D

Není to spíš tak, že na to ted nemá VW ??? Grýn Dýl corona je cíl :-!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku