Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéf Bugatti promluvil o druhém modelu, obhájit jeho výrobu prý nebude snadné

Ondřej Mára Ondřej Mára 20. 11. 2019 • 23:47
56
Zobrazit náhledy (56)
Bugatti Spartacus Bugatti Spartacus Bugatti Spartacus Bugatti Spartacus Bugatti Spartacus Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier Bugatti 16C Galibier

O druhém modelu Bugatti se spekuluje již delší dobu, nyní však dostává zase o něco jasnější podobu.

Stephan Winkelmann, bývalý šéf Lamborghini a současný šéf značky Bugatti, prozradil v nedávném rozhovoru pro Bloomberg několik novinek ohledně druhého modelu automobilky, který by měl v nabídce doplnit úchvatný supersport Chiron. Cesta k jeho schválení však nebude snadná.

Značka by totiž vedle exkluzivního Chironu, jehož cena začíná zhruba na hranici 2.5 milionu euro, ráda viděla i dostupnější model, který by mohl cílit na podstatně širší paletu zákazníků. Novinka by měla nabídnout čtyřmístný interiér, karoserii ve tvaru crossoveru či grand toureru a především lákavou cenu, která by se měla pohybovat v rozmezí 500.000 až 1 milion euro.

Průmysl se zásadně mění a my se musíme zabývat tím, jaké jsou možnosti pro další vývoj Bugatti jako značky do budoucnosti,“ dodal Winkelmann během rozhovoru v jeho berlínské kanceláři. Navíc měl i přiznat, že si velice dobře uvědomuje, jak náročné bude zajistit u mateřského VW finance na vývoj podobného stroje.

V současnosti sice značka „vydělává slušné peníze,“ naznačil Winkelmann, ovšem v minulosti tomu tak dlouho nebylo. Když Volkswagen v roce 1998 oživil upadající slávu značky Bugatti, musel do ní investovat ohromné peníze. Výsledkem se stala výstavní skříň technologií celého koncernu, v jejímž středu stál čtyřikrát přeplňovaný motor W16.

Ten Bugatti poprvé umístilo do modelu Veyron, který se stal na dlouhou dobu symbolem rychlosti, výkonu a preciznosti celého koncernu. Málokdo si však uvědomuje, že pro samotnou automobilku byl Veyron černou dírou na peníze. Podle Bloombergu se jednalo o jeden z nejvíce prodělečných modelů v historii automobilového průmyslu, na kterém Bugatti tratila s každým kusem miliony dolarů, jak dodává web Motor1 s odkazem na Business Insider.

V roce 2013 totiž měla vzniknout zpráva od analytické společnosti Bernstain Research, podle které tratila Bugatti na každém modelu zhruba 6.24 amerických dolarů. V přepočtu tedy něco okolo 144 milionů Kč. A i když se i podle autorů jednalo o hrubý odhad, který jsme neměli brát moc vážně, zástupci Bugatti v rozhovoru pro The Verge uvedli, že až s představením Chironu mají konečně výdělečný model.

A i když je značka Bugatti v současnosti zisková, nabízí se otázka, co bude dál. Podle Winkelmanna by teď měla značka obhájit svou existenci především na ekonomickém poli, nikoliv pouze vývojem nové a působivé techniky. Zřejmě i proto letos značka po překonání rychlosti 300 mil v hodině oznámila konec překonávání rychlostních rekordů a orientaci na nový směr vývoje. A tím by zřejmě měla být touha vypracovat se mezi přední luxusní značky světa.

Stále probíhající výroba Bugatti Chiron byla již od počátku omezena na pouhých 500 kusů, přičemž v současnosti zbývá zhruba posledních sto. Značka přitom vyrobí právě zhruba stovku unikátně naspecifikovaných modelů ročně. Pokud by se ale v nabídce objevil i dostupnější prémiový model, dá se prý očekávat, že by produkce mohla stoupnout až na 600 vozů ročně, dodává Winkelmann.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku