Bugatti už nad La Voiture Noire strávilo 65.000 hodin, má jít o nejunikátnější stroj historie
Nejdražší vůz na světě byl sice představen již v roce 2019, automobilka však stále nedokončila jeho vývoj, nad kterým už strávila neuvěřitelné množství času.
Bugatti La Voiture Noire, v současnosti nejdražší nový automobil na světě, byl světu představen již během ženevského autosalonu v roce 2019. Jak automobilka tehdy informovala, jednalo se o zakázkovou výrobu pro dosud nezveřejněného majitele, jejíž inspirací se stal ztracený vůz Bugatti 57 SC Atlantic Jeana Bugattiho.
Od premiéry vozu jsme se nedozvěděli žádné konkrétní informace, tedy snad jen s výjimkou zmínek, že vývoj produkčního kusu ještě potrvá delší dobu. Některé spekulace pak začaly rozebírat budoucího majitele, kterým se údajně má stát Christiano Ronaldo. A podle jiných spekulací za vůz zaplatil zhruba 420 milionů korun.
Nyní však automobilka z Molsheimu přihodila k nejdražšímu vozu světa další zajímavé informace. Podle příspěvku na sociálních sítích už totiž technici strávili s La Voiture Noire asi 65.000 vývojových hodin. Pokud bychom to převedli, šlo by o 2.708 dnů, respektive 8.125 dnů s klasickou osmihodinovou pracovní dobou. Přinejmenším tedy 7,4 roku, respektive 22,3 roku při standardní pracovní době jednoho člověka.
„65.000 vývojových hodin bylo investováno do výroby La Voiture Noire, nejunikátnějšího zakázkového automobilu, jaký byl kdy postaven,“ uvedla automobilka v příspěvku na Twitteru a přihodila i pár snímků z testování na okruhu.
Je tedy až neuvěřitelné, kolik času bylo do vývoje jednoho jediného vozu – určeného pro jediného zákazníka – investováno. Jméno zákazníka stále nebylo zveřejněno, podle dostupných informací už ale na účet automobilky převedl platbu ve výši 11 milionů eur (cca 280 milionů Kč). Ovšem bez daně.
Unikátní karbonová karoserie modelu La Voiture Noire by přitom měla stát na základech Bugatti Chiron, se kterým by měla být sdílená i pohonná jednotka. Unikátní stroj tak nabídne 8,0litrový motor W16, naladěný přinejmenším na 1103 kW (cca 1500 k) s točivým momentem 1600 Nm.
Pod kapotou Chironu samozřejmě vyjde laciněji, podle dostupných informací už ale automobilka vyrobí jen cca 50 kusů standardního Chironu.