Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Ženeva 2019: Bugatti La Voiture Noire. Černý sen za půl miliardy

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 5. 3. 2019
52
7
Zobrazit náhledy (52)
Bugatti La Voiture Noire Bugatti La Voiture Noire Bugatti La Voiture Noire Bugatti La Voiture Noire Bugatti La Voiture Noire Bugatti La Voiture Noire Bugatti La Voiture Noire Bugatti La Voiture Noire Bugatti La Voiture Noire Bugatti La Voiture Noire Bugatti La Voiture Noire Bugatti La Voiture Noire Bugatti La Voiture Noire Bugatti La Voiture Noire Bugatti La Voiture Noire Bugatti La Voiture Noire Bugatti La Voiture Noire Bugatti La Voiture Noire Bugatti La Voiture Noire Bugatti La Voiture Noire Bugatti La Voiture Noire Bugatti La Voiture Noire Bugatti La Voiture Noire Bugatti La Voiture Noire Bugatti La Voiture Noire Bugatti La Voiture Noire Bugatti La Voiture Noire Bugatti La Voiture Noire Bugatti La Voiture Noire Bugatti La Voiture Noire Bugatti La Voiture Noire Bugatti La Voiture Noire Bugatti La Voiture Noire Bugatti La Voiture Noire Bugatti La Voiture Noire Bugatti La Voiture Noire Bugatti La Voiture Noire Bugatti La Voiture Noire Bugatti La Voiture Noire Bugatti La Voiture Noire Bugatti La Voiture Noire Bugatti La Voiture Noire Bugatti La Voiture Noire Bugatti La Voiture Noire Bugatti La Voiture Noire Bugatti La Voiture Noire Bugatti La Voiture Noire
Bugatti La Voiture Noire byla postavena v jediném exempláři a vzpomíná na ztracený 57 SC Atlantic Jeana Bugattiho. Stála jmění...

Bugatti před Ženevou odhalovala kousek po kousku retro auto ve stylu legendární 57 SC Atlantic. Někteří možná čekali repliku, ale proč vlastně? Legendární francouzsko-italsko-německá automobilka využila k přestavbě auto, které má momentálně k dispozici: Chiron a z něj vycházející Divo. Výrobce, kterého už více jak dvě dekády vlastní Volkswagen, se tak posunul mezi ty, kteří jsou schopni a ochotni za patřičný obnos splnit skutečně individuální přání klienta. A některým zdaleka nestačí jen speciální lak, čalounění a vlastní monogram či podpis nějakého slavného závodníka v interiéru.

Bugatti La Voiture Noire (černý vůz) je jedinečnou zakázkovou prací inspirovanou jedním ze čtyř vyrobených Atlanticů, tím, který vlastnil sám Jean Bugatti, syn zakladatele. Právě proto má svébytná karbonová karoserie i tuhle lesklou barvu. Siluetou z horního pohledu i náznakem stříbřité ploutve novinka ale vzor nápadně připomíná. Také přední maska ve tvaru podkovy vzpomíná na předválečné časy. Tvar čelního skla a jeho plynulý přechod do bočních oken byl zase pro změn inspirován hledím přilby. Zaujme i tvar koncových diod... Za návrhem konečné podoby vozu stál Etienne Salomé.

Technika je tedy shodná s výše zmíněnými moderními modely: za sedadly pod krytem, který také našel inspiraci v klasice, je umístěn unikátní osmilitrový šestnáctiválec do W se čtyřmi turbodmychadly. Výkon (1103 kW/1500 k) i točivý moment (1600 N.m) zůstaly nezměněny. Sílu dokládá šest koncovek výfuku místo jinak obvyklých čtyř, vypadají opravdu impozantně.

V Ženevě vůz představil sám současný šéf Bugatti Stephan Winkelmann. Zákazníka už má. Zaplatil za něj neskutečných 16,7 milionu eur, tedy 427,7 milionu korun. S daní. Jméno klienta zůstává oficiálně v tajnosti, Winkelmann pouze řekl, že patří „nadšenci“. Šušká se však o tom, že tím, kdo si bezkonkurenčně nejdražší nové auto v dějinách objednal a koupil, je bývalý generální ředitel skupiny Volkswagen Ferdinand Piëch. Právě za jeho vlády německý koncern koupil práva na značku. Navíc vlastní rozsáhlou sbírku starších i novějších vozů včetně sportovních prototypů z Le Mans.

Jean Bugatti navrhl pro typ 57 ve třicátých letech minulého věku řadu karoserií: čtyřdveřový sedan Galibier, kabriolet Stelvio, dvoudveřový uzavřený Ventoux a kupé Atalante i nejslavnější Atlantic. Sedmapadesátka tedy nemířila jen coby podvozek ke specialistům mimo molsheimskou továrnu. V roce 1936 navíc Ettoreho nejstarší syn převzal zodpovědnost za řízení automobilky, bylo mu tehdy pouhých 27 let. Tragická nehoda o tři roky později bohužel jeho velmi mladý život ukončila. Letos si připomínáme 110. výročí založení Bugatti i jeho narození.

Atlantic byl schopen dosáhnout více než 220 km/h. Ze zmíněných čtyř v letech 1936-1938 postavených originálních exemplářů se dochovaly tři. Liší se detaily. Jean Bugatti používal v pořadí druhý vůz. Bohužel po jeho smrti auto osiřelo a následně se „ztratilo“. Pravděpodobně zmizelo před německou invazí do Alsaska, mělo být odesláno na bezpečné místo.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Sumi2000
Bomba !!
Sumi2000
| 7. 3. 2019
To je tedy parádní kára... :yes:
A parádní je i cena >:D
Za 1 exlusivní kus se platí...
To se asi po*****
norday
| 6. 3. 2019
300 000 000 za auto? To je úplně absurdní. Zajímalo by mě, jak k té částce došli. Už Chiron za 60 je vtip.
Impozantní, unikátní, bezkonkurenční
lazywriter
| 6. 3. 2019
Jojo, 57 je jak krásná ženská. To nový je korejský Robocop.
Avatar - CountachSV
Neuspokojivé
CountachSV
| 6. 3. 2019
Impozantní rozhodně, ale design od krásně ošklivého EB110 Bugatti vůbec nejde. Veyron ošklivej jak noc, Chiron o málo lepší, toto má alespoň pěknou zadní partii. To přikládám Domenicaliho vlivu v tom, co se naučil u Lamba. Unikát, s předkem japonce

[odkaz]
Avatar - Pekelná Micinka
Rich bitch
Pekelná Micinka
| 6. 3. 2019
Vzal bych si čumák z Chironu a zadek z tohoto, tak by se mi to líbilo nejvíc. :-!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku