Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bugatti vyhlásilo nevšední svolávačku: Jediné auto, kvůli jednomu šroubu

Ondřej Mára Ondřej Mára 8. 4. 2022 • 04:41
68
5
Zobrazit náhledy (68)
Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport

Poslední svolávací akce udivuje především schopností značky přesně identifikovat i ty nejmenší problémy.

Bugatti sice vyrábí jedny z nejdražších a nejluxusnějších vozidel na trhu, přesto se ani této značce nevyhýbají svolávací akce, které mohou být s přihlédnutím k extrémním výkonům a schopnostem extrémně důležité.

Ostatně stačí si vzpomenout na leden, kdy automobilka volala do servisů majitele několika desítek modelů Pur Sport, u kterých hrozil problém s pneumatikami. Nyní však automobilka volá do servisu jeden jediný Chiron, u kterého má být problém s jedním jediným šroubem.

Video se připravuje ...

Podle citace svolávací akce z 28. března, oznámené americkým úřadem NHTSA, bylo během interní zkoušky systému momentového klíče zjištěno, že jeden ze šroubů v Bugatti Chiron z roku 2018 není dotažen v rámci požadovaného rozsahu točivého momentu a to může vést k problémům s bezpečností.

Celá svolávací akce přitom ukazuje, jak neuvěřitelně komplexní záznamy o výrobě každého vozu automobilka vede a uchovává, pokud je schopna identifikovat jeden špatně utažený šroub u vozu vyrobeného v roce 2018.

Zpráva svolávací akce jde přitom do takových detailů, že uvádí i konkrétní šroub a točivý moment. Špatně dotažen by měl být jeden ze dvou šroubů podpěry předního rámu, který byl namísto 19 Nm dotažen pouze na 9 Nm.

Je tedy skutečně ohromující, jak detailní jsou záznamy společnosti a jak se věnuje zpětné kontrole vyrobených vozů i s odstupem času. Současně je však trochu zvláštní, že si nikdo problému nevšiml dřív.

V každém případě je jasné, že si majitel dotčeného vozu nejspíš nebude muset dělat se svolávací akcí příliš velké starosti. Oprava by měla být poměrně snadná, automobilka ji zaplatí a navíc by měla zajistit i přepravu vozu od zákazníka do servisního střediska a zpět.

Související články

Témata
Avatar - MS-sport
8. 4. 2022 12:56
Prostě socialistická EU
ryzí kapitalismus 1950-1980 byl nahrazenej nefunkčním paskvilem :-!
8. 4. 2022 12:51
Re: Obdiv? Spíš ostuda.
Jde o selhani naradi. A na to prisli az pri inspekci naradi anebo jeho spatne nastaveni. Nejspis nastaveni momentu. Potom bych rekl, ze ta kontrola mela probehnout drive nez je auto dodano zakaznikovi, to jo.
Nejspis nasbirali data a az ted implementovali jejich vyhodnoceni (napr. pridali check dalsi i ty nejmene caste montaze a to jim naslo tuhle chybu)

Kdybych vlastnil Bugatti nemel bych s timto problem.
Avatar - Oscar_Romero
8. 4. 2022 12:14
Obdiv? Spíš ostuda.
U takhle drahého a rychlého vozu by mělo být samozřejmostí zkoušení utahovacího momentu kritických šroubů několikrát denně. Ve výrobě mají tolik času, že to můžou zkoušet před každým takovým utažením, to není jako výroba Aygo v Kolíně, fakt ne. A zjistit to až po tolika letech, to už je na zamyšlení jejich QA oddělení a vyhození zodpovědných ořezávačů tužek co něco takového dopustili.
Články odjinud