Buick a Chrysler: Američané odhalují novinky před Detroitem
Buick, který dnes vyrábí a prodává více aut v Číně než v Severní Americe, vyráží dech studií Avista. GM pracuje na image vehementně, doba, kdy si usedlé limuzíny kupovali hlavně šedesátníci, není ještě tak úplně zapomenuta. Jenže Avista je, jaké překvapení, velké kupé. Stylové gétéčko jak má být!
Vůz na dvacetipalcových kolech zatím představuje koncept, ale svalnatý exteriér minimálně naznačuje, že od sériové výroby není na hony vzdálen. Přední spoiler je karbonový, pod mohutnou kapotou se ovšem neskrývá vidlicový osmiválec, nýbrž jen třílitrový V6 s 298 kW. Downsizingu se nevyhýbají ani za Atlantikem, motor má kromě dvojice turbodmychadel i proklínaný stop-start a deaktivaci válců. Je spojen s osmistupňovým automatem. Kupé s panoramatickou střechou nepřišlo o dvojitou koncovku výfuku, krátká záď s integrovaným křídlem působí efektně.
Odizolovaný kokpit, který potírá zvuky motoru, kombinuje modrou a šedou, čalounění je kožené, doplňují jej uhlíkové kompozity a hliník. Klasické budíky nehledejme, jen digitální, nechybí informační systém IntelliLink a dotykové obrazovky včetně té na středové konzole. Kolik je místa vzadu na dvou tunelem rozdělených sedadlech, si netroufám odhadnout, spíše to vypadá na uspořádání 2+2. Ventilační a klimatizační soustava je vybavena čističem vzduchu, ten pohlcuje i nežádoucí pachy. Tohle kupátko bychom chtěli také v Evropě, pochopitelně s bleskem (Britové prominou). Opačně badge-engineering funguje, takže proč by nemohl jít i takto?
Envision se stejným logem je trochu z jiného soudku. SUV evropské střední velikosti (měří 4,67 m) už znají rok a půl Číňané a pravděpodobně se objeví také v Evropě, opět s logem Opelu (a Vauxhallu). Z továrny Shanghai-GM v Jen-tchaj ale určitě poházet nebude. Koncernová značka použila přední nápravu HiPer Strut a crossover má pohon všech kol se dvěma spojkami. Jediný motor pro severoamerický trh představuje benzinový čtyřválec 2,0 l s turbem, 186 k a 353 N.m, automat má šest stupňů.
Standardní výbava obsahuje devatenáctipalcová kola, vyhřívané sedačky i volant, třízónovou klimatizaci a audio Bose. Nechybí armáda airbagů, protikolizních asistentů a kontrola trakce, infotainment s rychlým připojením na internet, Bluetooth, čtyřmi USB porty, čtveřicí zásuvek na 12 V a jednou na 120 V. Adaptivní tempomat, prosklená střecha a xenony jsou za příplatek. Američané a Kanaďané si Envision budou moci koupit v létě.
Třetí novinka nese znak konkurenčního Chrysleru. Neloučí se s velkými MPV, ale pouze s řadou Town & Country. Místo ní vzkřísil název Pacifica, protože minivan stojí na nové lehčí platformě. Tvary vycházejí ze série 200 a upřímně, je škoda, že Chrysler z Evropy odešel. Oproti předchozí generaci zhrubla auta v průměru 136 kg na 1964 kg.
Atmosférický vidlicový šestiválec Pentastar 3,6 dává 214 kW a je spojen s devítistupňovou samočinnou převodovkou. Existuje ale i v hybridní verzi se 185 kW, elektromotor napájí lithium-iontové baterie s kapacitou 16 kWh. Čistě na elektřinu auto ujede 48 km, články se nabíjí při napětí 240 V za pouhé dvě hodiny.
Prostornému a variabilnímu interiéru dominuje Uconnect s 8,4palcovou dotykovou obrazovkou, vzadu jsou další desetipalcové displeje. Zavazadelník disponuje ve dvoumístném uspořádání maximálním objemem 3978 l, sedačky se dají sklápět do podlahy. Tedy samozřejmě ne u hybridu, který tam má akumulátory. Hybrid bude k mání ve dvojici výbav, konvenční verze pak v dalších čtyřech stupních. Pacifica se začne vyrábět v kanadském Windsoru v provincii Ontario a do showroomů dorazí už letos na jaře, hybrid přijde později. Model se stejným názvem už automobilka nabízela v letech 2003-2007 a vyjížděl z bran téže továrny, šlo však spíše o křížence. Zvýšené kombi disponovalo vidlicovými šestiválci 3,5, 3,8 a 4,0 l a pohonem obou náprav, alternativně se dodávala také předokolka.