Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Buick LaCrosse Super a Lucerne Super: prémiové modely nastupují

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (10)
Automobilka Buick oprášila historické jméno Super. Tímto označením se nyní budou honosit nejvýkonnější a nejlépe vybavené modely značky.

Jméno Super bylo původně používáno od modelového roku 1940 na vybraných typech a poslední modely s tímto jménem opustily brány automobilky v 1959.

Prvními modely se staronovým označením Super jsou sedany LaCrosse a Lucerne.

Buick LaCrosse Super je dílem GM Performance Division. Pod jeho kapotou našel své místo small-block V8 o výkonu 224 kW (300 k) a točivém momentu 438 Nm. Sedan je tak schopen rozjet se z 0 na 96 km/h za 5,7 s. Výkonům motoru odpovídají i úpravy podvozku a použití osmnáctipalcových kol obutých do pneumatik o rozměru 235/50 R18.

Při pohledu na karoserii je jasným poznávacím znamením řady Super čtveřice otvorů na obou předních blatnících, které jsou odkazem na původní modely ze čtyřicátých a padesátých let.

Interiér Buicku LaCrosse Super odpovídá americkým představám o luxusu a cestující v něm najdou kožené čalounění a dřevěného obložení.

Druhým modelem řady Super je Lucerne, který je vybaven osmiválcem Northstar 4.6 V8 s výkonem 218 kW (292 k). Rovněž u tohoto modelu prodělal podvozek úpravy a je vybaven systémem Magnetic Ride Control.

Všechny modely značky Buick s označením Super, které v budoucnosti přijdou, mají mít stejně jako LaCrosse Super a Lucerne Super, upravený vzhled karoserie i interiér v duchu této prémiové řady. Jejich pohonné jednotky budou nejvýkonnější v nabídce pro daný model a s tím budou souviset i vylepšení na podvozku, brzdách i řízení. Všechny budou vybaveny odhlučněním interiéru označeným QuietTuning, které zahrnuje vrstvená boční okna a hluk pohlcující materiály v karoserii.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (10)
28. 3. 2007 18:19
Re: A
Tie otvory, mily moj, su typickym znakom Buicka a to uz vyse polstorocia. 3 otvory = 6-valec, 4 otvory = 8-valec. Hm? ;-\
28. 3. 2007 14:56
A
Jo, a, tech otvoru tam mohli dat i dvacet, maserati z toho ale jeste nakej ten patek nebude...
28. 3. 2007 14:55
Ach jo
V poslednich par letech se amikum docela daril jak design exterieru tak i technika a provedeni interieru. Z toho pokroku si ale ocividne Buick tezkou hlavu nedelal a tak zbouchal nechutny exterier ktery mi pripada jak nejaka reinkarnace Crown Victoria a do vnitr zasadil kycovy interier. Teda, ten Passatni v Lucerne bych jeste stravil, ale LaCrosse...to si fakt delaj srandu, ne?