Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bultaco Brinco: Terénní moped s elektromotorem

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Španělská značka Bultaco se specializuje na elektřinou poháněné motocykly a pro letošní rok rozšiřuje rodinu modelu Brinco o řadu verzí vhodných pro dovádění v terénu i jízdu městskými ulicemi.

Bultaco je jednou z mála motocyklových značek, které se proslavily i za hranicemi své země. V roce 1958 ji založil bývaly ředitel společnosti Montesa Francesco „Paco“ Bultó a v následujících dvaceti letech se proslavila v motokrosu, enduru a trialu, ale na počátku osmdesátých let s výrobou motorek skončila.

Na přelomu dvacátého a jednadvacátého století se jméno Bultaco objevilo na trialových strojích Sherco, ale již v roce 2001 zmizelo ze scény.

Nejnovější návrat značky Bultaco mezi aktivní společnosti se pro veřejnost začal odehrávat v roce 2014. Tehdy bylo oznámeno použití slavného jména pro novou firmu. Ta zůstává sice v jedné stopě, ale sází čistě na elektrický pohon.

Současný výrobní program značky Bultaco zahrnuje dvě modelové řady. První z nich je Rapitán, která obsahuje dvě designově odlišná provedení dvoumístného silničního motocyklu s dojezdem 200 km na jedno nabití a maximální rychlostí 145 km/h.

Druhou modelovou řadu představuje Brinco, které ve své původní podobě, v níž je stále nabízeno, působí dojmem křížence mezi motokrosovou motorkou a horským kolem. Kdy na prvního vedle vzhledu odkazuje i klasickou otočnou plynovou rukojetí nebo devítistupňovou převodovku, zatímco druhého připomíná především pedály a subtilní stavbou.

Pro letošní rok ovšem Bultaco nabídku této řady rozšiřuje na čtveřici provedení. Prvním z nich je již zmíněna původní verze, která nyní nese označení Brinco R a je s elektromotorem o výkonu 2 kW a schopností dosáhnout určena rychlosti 60 km/h určeno jen pro použití na soukromých a uzavřených tratích.

Lithium-iontová baterie s kapacitou 1,3 kWh přitom umožňuje modelu Brinco R dojezd až 100 km bez šlápnutí do pedálů v režimu ECO a 50 km v režimu Sport. Dobití na plnou kapacitu zabere tři hodiny.

S následující trojicí nových verzí lze již vyrazit i do běžného silničního provozu, v němž je legislativa považuje za mopedy a jejich rychlost je proto omezena na 45 km/h. Elektromotor i v jejich případě disponuje výkonem 2 kW a baterie kapacitou 1,3 kWh. Beze změny jsou i údaje o dojezdu.

Bultaco Brinco R-E, které může mít rám v modré nebo červené barvě, je na rozdíl od verze R vybaveno světly, zpětným zrcátkem a blatníkem zadního kola s držákem registrační značky. Zdvihy odpružení jsou zde podobně jako u verze R 180 mm vpředu a 217 mm vzadu. Díky tomu lze stále vyrazit i do náročnějšího terénu.

Druhou verzí je Brinco C, které je nabízeno jen v zelené barvě a nejen díky off-road pneumatikám si stále zachovává schopnost jízdy mimo zpevněné vozovky, ale je určeno pro začínající a mírnější jezdce, jimž budou stačit výlety do mírnějšího terénu. Oproti verzím R a R-E je zde sedlo v nejvyšší poloze s hodnotou 1114 mm o 50 mm níž, zatímco řidítka jsou rozšířena o 10 mm. Zdvihy odpružení jsou zde 150 mm vpředu a 180 mm.

Poslední provedení představuje Brinco S s rámem v černé nebo bílé barvě, které se od modelu C odlišuje prakticky jen svými barvami a použitím silničních pneumatik. Bultaco tento model uvádí jako stylový stroj pro městské ulice.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
9. 5. 2016 05:38
Re: Kde sa predavaju?
[odkaz]

;-\
Avatar - LEGOPARK
8. 5. 2016 22:58
Kde sa predavaju?
Kde sa predavaju tieto elektrobajky?