Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Burasca 1200: Koncept od dvorního designéra Valentina Rossiho

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Aldo Drudi, je designér, kterého zná nejen motocyklový svět díky jeho přilbám pro Valentina Rossiho a další slavné jezdce. Nyní je spojen i se strojem, jehož základem je Honda VFR1200F.

Burasca 1200 má představovat moderní interpretaci sportovně cestovní motorky, kterou navrhl a spolu s týmem spolupracovníků k plně funkčnímu stroji dovedl italský designér Aldo Drudi.

Základem pro stroj, jehož jméno je zkrácenou verzí italského označení bouřky, je Honda VFR1200F, která od svého uvedení v roce 2009 představuje jeden z nejlepších strojů své kategorie, jehož srdcem je vidlicový čtyřválec o objemu 1237 cm3 s výkonem 127 kW při 10.000 min-1 a točivým momentem 129 N.m při 8750 min-1.

Aldo Drudi se svým týmem potřeboval k realizaci od prvního nápadu a skic až po plně funkční koncept patnáct měsíců. Výsledkem je stroj, který využívá rám se zadní jednoramennou vidlicí a především motor VFR1200F.

Vše ostatní bylo navrženo zcela nově od tvaru předního blatníku přes vzhled a zakomponování hlavního světlometu do kapotáže až po palivovou nádrž a po sedlo a podsedlovou část.

Výsledkem je stroj, který se pyšní zcela svébytným designem a podle svých tvůrců má být pohodlnější a ještě lépe ovladatelný než výchozí model značky Honda. Za tím pak má vedle vzpřímenější pozice jezdce, sedícího za účinným větrným štítkem stát i řada nových komponentů podvozku a snížení hmotnosti 30 kg oproti 267 kg pohotovostní hmotnosti VFR1200F.

Vedle nového designu a nižší hmotnosti se Burasca 1200 pyšní i řadou špičkových komponentů, z nichž je zmiňována především přední upside-down vidlice Öhlins NIX 30 a zadní odpružení Öhlins TTX 36 GP nebo speciálně pro tento koncept navržený a vyrobený výfukový systém Akrapovič.

Zda se Burasca 1200 dočká alespoň vzniku několikakusové edice nebo dokonce sériové produkce zatím nebylo uvedeno.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)