BYD se usadí v Maďarsku. Ke dvěma továrnám přidá ředitelství

BYD Dolphin
BYD Dolphin
BYD Dolphin
BYD Dolphin
66 Fotogalerie
Marek Bednář

Maďarsko bude brzy mít nejen dvě fabriky na vozidla značky BYD, nýbrž i ředitelství spolu s centrem prodeje a poprodejních služeb a hlavně vývojovým střediskem.

Čínská značka BYD, která teprve nedávno vstoupila na český trh, chce ke dvěma továrnám na území Maďarska přidat také svou evropskou centrálu. Bude to znamenat vytvoření dalších 2000 pracovních míst – a to nikoliv na dělnických pozicích. Plány na ustavení sídla odtajnili maďarský premiér Viktor Orbán s generálním ředitelem BYDu Wangem Čchuan-fu v Budapešti.

Kromě sídla značky bude nové místo také centrem pro prodej a poprodejní služby, testování a vývoj verzí lokalizovaných pro Evropu. Zatím ovšem není jasné, kde to všechno bude; můžeme jen spekulovat o Budapešti coby hlavním městě, navíc s přímým leteckým spojením s Čínou.

BYD už má továrnu ve městě Komárom na severu Maďarska – od roku 2016 tam vyrábí autobusy. Druhou staví na jihu země, v Segedínu, a ta by od druhé poloviny letošního roku měla vyrábět elektrická auta. Značka se tak vyhne clu, které na její auta dovezená z Číny uvalila Evropská komise ve výši 17 % navíc ke standardním 10 % na import zboží ze zemí mimo EU.

Orbán postupně prohlubuje obchodní vztahy s Čínou v situaci, kdy se zbytek Evropské unie od této komunistické země odvrací a snaží se snížit svou závislost na jejích produktech. K nejdůležitějším exportním artiklům Číny, alespoň v automobilovém průmyslu, patří baterie do elektromobilů. Odebírá je i řada evropských automobilek.

Video placeholder
Crashtest BYD Sealion 7 • Zdroj: Euro NCAP

zdroj: Reuters | zdroj foto: BYD | zdroj videa: EuroNCAP