Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BYD v Ženevě 2008

Ondřej Láník
Diskuze (2)
BYD Auto - jedna z čínských automobilek, které v Ženevě vystavovaly - se prezentuje jako výrobce moderních velkosériově vyráběných modelů.

Výrobní kapacita továren BYD Auto dosáhla loni 200 tisíc vozů a v roce 2008 to má být celých 300 tisíc kusů. Jaké jsou ale skutečně prodané objemy automobilka neuvádí.

DM Technology

Asi největší rozruch vzbuzují v poslední době snahy čínských výrobců zapojit se svými výrobky do hybridní vlny, která postupně obíhá automobilový svět. Prototyp F3 DM (Dual Electric Mode) je vybaven soustavou spalovacího motoru 1,0 (50 kW, 90 Nm) a synchronního elektromotoru (50 kW). Akumulátorová sada má hmotnost 230 kg (pohotovostní hmotnost auta 1600 kg) a nabíjet ji je možné i ze zásuvky. Akční rádius na čistě elektrický pohon je údajně 100 km, hybridní hnací soustava (na benzin) zvládne dalších 380 km bez tankování.

Novinka je zabudována do tříprostorové karoserie F3 s vnějšími rozměry 4533 x 1705 x 1490 a rozvorem 2600 mm. Asi nebudeme daleko od pravdy, když napíšeme, že konstrukce se nechala velmi těsně inspirovat úspěšnou Toyotou Corolla předchozí generace. V interiéru je vůz prakticky identický

F1

Z této F1 Toyota asi nemá velkou radost. Pětidveřový čínský hatchback je nápadně podobný Aygu, které Toyota už tři roky vyrábí v Kolíně. Interiér zase sází na řešení známá z aktuálního Yarise. BYD F1 má vnější rozměry 3460 x 1618 x 1465 mm, rozvor 2340 mm, pohotovostní hmotnost 870 kg. Pod kapotou je tříválcový motor 1,0 12V o výkonu 50 kW při 6000 ot./min, maximum točivého momentu činí 90 Nm mezi 4000 a 4500 ot./min

F3

Sedan s relativně originálními tvary karoserie a interiérem z Corolly má pod kapotou motor Mitsubishi 1,6 16V, který dává 73,5 kW při 6000 ot./min a 134 Nm při 4500 ot./min. V seznamu komfortní výbavy nechybí manuální klimatizace s digitálním displejem, rádio schopné zpracovávat formát MP3 a ovládání rádia na volantu, vůz však může být vybaven jen dvěma airbagy a ABS+EBD.

F3R

Zatímco interiér je shodný se sedanem, exteriér se nechal v tomto případě inspirovat Chevroletem Lacetti. Motor je opět čtyřválec Mitsubishi (78 kW). Zavazadlový prostor tohoto hatchbacku má základní objem 360 l. Všechna kola jsou osazena kotoučovými brzdami.

F6

Vrcholem současné nabídky se stane sedan F6. Jeho pohon má na starost buď čtyřválec čínské konstrukce s objemem 2,0 l (103 kW, 186 Nm) nebo z Japonska importovaný motor Mitsubishi 2,4 MIVEC (121 kW, 220 Nm). Vnější rozměry vozu jsou 4850 x 1822 x 1465 mm, rozvor 2740 mm. Vpředu je lichoběžníková a vzadu pětiprvková náprava, součástí výbavy může být mj. tempomat, vestavěný navigační systém a až 4 airbagy.


Ondřej Láník
Diskuze (2)
16. 4. 2008 18:55
hybrid
pokud je pravda to o tom F3 DM, že ujede 100 km na el. pohon a bude ještě za slušný prachy, tak se mi to zdá jako bomba a šel bych do něj