Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BYD v Ženevě: Elektro-MPV a hybridní SUV

Ondřej Láník
Diskuze (0)
Stánek BYD patřil k těm středně velkým, ale mnoho návštěvníků nelákal.

Čínská automobilová otázka zatím zůstává nevyřešena, přestože na hlavním autosalonu západního světa - v Ženevě - nebyla dominance světovému autoprůmyslu příliš zřetelná. Čest Číny hájila značka BYD - světový lídr ve výrobě dobíjecích akumulátorů všeho druhu.

Hlavním výstavním exponátem BYD v Ženevě bylo modernizované plně elektrické MPV e6 Premier, model 2012. Proti původním provedením má novou masku, jiný přední a zadní nárazník nebo diody pro denní svícení na místě mlhovek. Karoserie (4560 x 1822 x 1723 mm), stojící na rozvoru náprav dlouhém 2830 mm, má nyní rovnou a níže položenou podlahu v zadní části vozidla, což vylepšilo pohodlí cestujících.

BYD slibuje v případě e6 nadprůměrný dojezd (300 km v městském provozu) díky nové generaci Fe-akumulátorů, které bude možno 100kW rychlonabíjením "natankovat" na plnou kapacitu už za 40 minut, pomalé 10 kW nabíjení trvá 6 hodin. Elektromotor dává maximální výkon 75 kW a točivý moment 450 Nm, nejvyšší rychlost vozu činí 140 km/h.

Větší SUV S6 DM pořád nápadně připomíná Lexus RX. Jeho hnací ústrojí kombinuje čtyřválcový motor 2,0 l (103 kW) s elektromotorem (10 kW) a dvouspojkovou převodovkou na přední nápravě a silnějším elektromotorem (75 kW) na zadní nápravě. Tento hybrid má mít v kombinovaném provozu dojezd 495 km, i když palivová nádrž pojme jen 45 l. Čistě elektrický pohon je v extrémním případě schopen provozu až na vzdálenost 60 km. Distribuce hnací síly je velmi variabilní, díky nezávislým zdrojům pro přední a zadní nápravu a elektronickému řízení celého systému.

BYD se snaží prosadit se svými elektromobily na trzích, které již dnes mají připravenu legislativu, které tento typ vozidel zvýhodňuje. Zatím se zájem Číňanů soustřeďuje na Španělsko, Francii a Německo.

Ondřej Láník
Diskuze (0)