Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bývalý designér Mercedesu a Hyundai nabízí nový čumák pro BMW M3/M4. Je lepší než originál?

Jan Zajíc
Diskuze (16)

BMW M3 a M4 kromě svých sportovních vlastností zaujmou také nevšedním designem, který ne každému "šmakuje".

Rozporuplně působí především výrazná příď s obřími "ledvinkami", které se táhnou od kapoty až ke spodní části nárazníku. Už krátce po představení v roce 2020 se na internetu objevila řada návrhů, s nápady, jak tuto kontroverzní část obou vozů "spravit".

Video se připravuje ...

A protože maska chladiče tvoří jeden díl s nárazníkem, nejčastěji jsme viděli vizi nového nárazníku s podstatně menšími ledvinkami. Někteří známí úpravci dokonce slíbili, že svoje nápady dostanou do výroby a nabídnou produkt, který si majitelé modelů M3 a M4 budou moci koupit a vyměnit za původní nárazník.

Nedávno se takovým výrobkem pochlubila společnost Adro. Ta do své nabídky zařadila nový nárazník s přepracovanou maskou chladiče, jehož design navrhl Davis Yongwon Lee, bývalý designér v automobilkách Mercedes-Benz, Hyundai a Rivian.

Výrobce přitom tvrdí, že změna vzhledu, o níž si uděláte nejlepší úsudek po prohlédnutí fotografií v galerii (kde si můžete novou podobu přídě srovnat se standardním designem M3/M4), není samoúčelná, ale že dále zlepšuje aerodynamické vlastnosti. Firma také použila odlehčené materiály.

Lee dále zdůrazňuje, že při návrhu designu musel zohlednit technologickou výbavu obou ostrých modelů. V přídí se totiž nachází šest parkovacích senzorů, radar nebo kamera. Roli pochopitelně hrála také bezpečnost, snadná instalace a zachování optimálního chlazení motoru.

Nový přední nárazník už si zájemci mohou objednat, cena aktuálně činí 3100 amerických dolarů, což je v přepočtu asi 73 tisíc korun. 

Kromě nové přídě Adro nabízí pro M3/M4 ještě různé sportovní doplňky, často vyrobené z uhlíkových vláken. Jde například o nový zadní difuzor, zadní křídlo, nové prahy nebo přední "lízátko".

Jan Zajíc
Diskuze (16)

Doporučujeme

Avatar - chalan66
15. 11. 2022 16:08
YES
:yes: Za mňa určite krajšie a aj dravejší dizajn.
15. 11. 2022 13:57
Re: Nevidím nějaký
Stačí bez chromu a je to sto a jedna.
Avatar - Dinar
15. 11. 2022 13:18
Nevidím nějaký
výrazný rozdíl v designovém vyznění mezi origo maskou a touhle tunerskou. Emkové modely tu změnu ani tak nepotřebují, pořád čekám, jestli nějaký tuner udělá decentnější předek pro běžnou 4er, protože tam jsou ta chromem rámovaná bobří zubiska opravdu nechutná.
Avatar - Dinar
15. 11. 2022 13:15
Re: Líbí se mi obě
Tak u těchto dvou generací se dá srovnat jen manuál v zadokolce, pak F82 (EU) 1645 kg, G82 (EU) 1775 kg. Nová je širší i o nějakých 10 cm delší, každopádně, v čem je tam těch 130 kilo plus, tomu nerozumím.
15. 11. 2022 12:46
Re: Líbí se mi obě
Jako proč ne? 1809kg je masakr, F82 měla 1600kg…