Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cadillac BLS Wagon: nové kombi pro Evropu

Aleš Jungmann
Diskuze (17)
Cadillac se v Evropě nevzdává a vytahuje trumf v podobě varianty kombi. Pojďme se na ní blíže podívat.

Když byl Cadillac BLS poprvé na počátku roku 2006 představen Evropě vypadalo to na docela dobrý úspěch. Je totiž podle Cadillaku postaven dle evropských požadavků a to na základě Saabu 9-3. Prodejní čísla ale nejsou taková, jaká by podle Cadillaku měla být. Očekávaly se prodeje alespoň čtyřciferné, BLS jich ale nedosáhl. Vedení společnosti se tedy rozhodlo pro další krok směrem k evropským chutím a nyní představuje BLS v karosářské verzi kombi. Je to také zajímavý milník, protože se jedná o vůbec první kombi ve 104leté historii značky Cadillac.

Kombi bude mít svou premiéru v září na autosalonu ve Frankfurtu. Představí se výhradně s přeplňovanou motorovou paletou. Nabídne dva dieselové a tři benzinové motory, silnější diesel bude představen v BLS poprvé. Později, při uvedení modelu BLS Wagon do prodeje v listopadu, bude představen agregát s možností spalování směsi bioetanolu a benzinu zvanou E85, díky motoru BioPower převzatému od Saabu.

Slabší čtyřválcový diesel o objemu 1,9 l dosahuje maximálního výkonu 110 kW, silnější má navíc dvoustupňové přeplňování a systém přímého vstřikování common-rail. S jejich pomocí produkuje 132 kW (180 k) a 400 Nm. Podle motorizace a zákazníkovo preferencí se o přenos sil od motoru ke kolům stará šestistupňová manuální nebo pěti- či šestistupňová automatická převodovka.

Pro milovníky benzinu nabídne BLS kombi dva dvoulitrové přeplňované agregáty s výkony 129 kW (175 k) a 154 kW (210 k). Vrchol nabídky bude tvořit šestiválcový motor s válci do V o zdvihovém objemu 2,8 l s přeplňováním dvoukomorovým turbodmychadlem a variabilním časováním sacích vaček. Šestiválec produkuje 188 kW (255 k) při 5500 ot./min a točivý moment 365 Nm při 1800 až 4500 ot./min.

Co se týče rozměrů, tak Wagon naroste do délky o 36 mm na celkových 4716 mm. Šířka včetně zpětných zrcátek činí 2038 mm a výška 1543 mm i se střešními ližinami. Na karoseriích kombi mají Evropané rádi velký a dobře přístupný zavazadlový prostor. BLS svým zákazníkům nabídne kufr se základní velikostí 419 litrů, při sklopení druhé řady sedadel se zvětší na 1285 l, což jsou takřka identické hodnoty jako u Saabu 9-3 SportCombi.

Kupci BLS Wagon si mohou do svého nového automobilu objednat například prémiový zvukový systém BOSE, DVD navigaci s dotykovým displejem či bluetooth rozhraní s hands-free sadou a ovládáním na volantu. Prodávat se bude ve čtyřech základních výbavových stupních : Business (16” litá kola, klimatizace či rádio s CD), Elegance (17” litá kola, dvouzónová klimatizace, elektricky nastavitelná sedadla v osmi směrech či obložení interiéru dýhou ořešáku), Sport (18” litá kola, snížený sportovní podvozek či obložení interiéru hliníkem) a nejvyšší Sport Luxury (vychází z výbavy Sport ale nabízí se pouze pro motory 2,8 l a 1,9 l) s bi-xenonovými předními světlomety, vyhřívanými a elektricky polohovatelnými koženými sedačkami a obložením ze dřeva namísto hliníku.

Aleš Jungmann
Diskuze (17)
3. 7. 2007 14:21
Re: Ujde
Taky se mi libi, jednoduche hladke linie, nekomplikovane reseni vsech partii, zejmena boku a zadku, otazkou tak zustava, kolik lidi necopodobneho hleda. Obavam se, ze malo. Na druhou stranu, kdybych kupoval v dohledne dobe neco z tohoto segmentu, favorit to asi nebude, ale treba by mne blizsi seznameni presvedcilo.
3. 7. 2007 12:18
Re: Rozhodující bude cena
Az na to, ze je to prilis europske, vobec z toho na mna nedychaju americke geny, je to skor dobre zamaskovany Saab.
2. 7. 2007 16:47
Re: RADSI SAAB 9-3
Ty toho o autech asi moc vedet nebudes....
2. 7. 2007 16:12
RADSI SAAB 9-3
Jde o vuz koncernu, ktery se tak macessky chova k jednomu z pokladu evropskeho automobiloveho prumyslu. SAAB byl vzdy klenotem, ktereho se macecha chytla jako kliste a vysava z nej vsechno a dava prilis malo. Evropani, kteri chteji takovy vuz, si samozrejme radsi koupi SAAB. Navic SPORTCOMBI vypada mnohle lepe.