Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Cadillac CT4-V
Cadillac CT4-V
Cadillac CT4-V
Cadillac CT4-V
18
Fotogalerie

Cadillac má novou zbraň na BMW 3. Sedan CT4 zatím debutuje ve sportovní verzi

Novinka střední třídy Cadillacu zatím debutuje ve sportovně laděné variantě CT4-V. Pohání ji přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,7 litru.

Prémiovým automobilům sice z hlediska prodejů jasně vládne německá trojka v podobě Audi, BMW a Mercedesu, stále ale existují alternativy, které v jistých částech světa mají silné slovo. V Americe je takovou značkou domácí Cadillac, který letos rozsáhle obměňuje své portfolio. Nyní nastal čas premiéry nového Cadillacu CT4, alias nástupce dosavadního sedanu ATS.

 

Jedná se tedy o novinku střední třídy, o níž automobilka vysloveně tvrdí, že je speciálně vyvinuta pro novou generaci zákazníků sedanů. Cadillac si tedy jasně uvědomuje klesající zájem o klasická auta ve prospěch SUV, tradičního sedanu se ale rozhodně nehodlá vzdát.

Video placeholder
Cadillac V-Series: Představení nových modelů • Cadillac

Novinka zatím debutuje ve formě modelu CT4-V, neboli ve sportovně orientovaném provedení. Pod kapotou tudíž najdeme přeplňovaný benzinový čtyřválec o objemu 2,7 litru, který poskytne odhadovaný výkon 239 kW a točivý moment 500 N.m. Spárován je s desetistupňovým automatem.

*Se sklopenými vnějšími zpětnými zrcátky
Cadillac CT4 – srovnání rozměrů s vybranou konkurencí
ModelCadillac CT4-VAlfa Romeo GiuliaBMW 3Jaguar XE
Délka (mm)4756463947094678
Šířka (mm)1815187318271416
Výška (mm)1423142614421967*
Rozvor (mm)2775282028512835

Cadillac navíc vsadil na pokročilý podvozek tvořený vzpěrami McPherson vpředu a pětiprvkovým zavěšením vzadu, který má zajistit skvělé jízdní vlastnosti – i díky skvělému rozložení hmotnosti v poměru 50:50 mezi obě nápravy. Nechybí samosvorný diferenciál nebo brzdiče Brembo na předních kolech. Verze s pohonem zadních kol se chlubí i magnetoreologickými tlumiči, zatímco varianta se čtyřkolkou se musí spolehnout na pasivní tlumiče ZF MVS.

 

Design 4.756 mm dlouhého auta s rozvorem 2.775 mm následuje větší sedan CT5, v tomto případě však diody denního svícení přímo navazují na hlavní světlomety. Oproti základním provedením se pak CT4-V odliší nejen specifickou maskou chladiče, ale také třeba výfukovým systémem zakončeným dvěma dvojitými koncovkami po stranách zádě nebo decentním spoilerem na víku kufru, který pomáhá přítlaku. Uvnitř zase najdeme specifický volant.

 

Cadillac CT4-V se na domácím americkém trhu začne prodávat na začátku roku 2020, o výrobu se postará závod Lansing Grand River v Michiganu. Do té doby americká značka zveřejní bližší detaily o autě včetně detailních technických údajů a odhalí i základní provedení vozu, který nejen na domácím americkém trhu bude chtít konkurovat takovým modelům jako BMW 3 nebo Jaguar XE.