Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cadillac má novou zbraň na BMW 3. Sedan CT4 zatím debutuje ve sportovní verzi

David Bureš David Bureš 3. 6. 2019
18
8
Zobrazit náhledy (18)
Cadillac CT4-V Cadillac CT4-V Cadillac CT4-V Cadillac CT4-V Cadillac CT4-V Cadillac CT4-V Cadillac CT4-V Cadillac CT4-V Cadillac CT4-V Cadillac CT4-V Cadillac CT4-V Cadillac CT4-V Cadillac CT4-V

Novinka střední třídy Cadillacu zatím debutuje ve sportovně laděné variantě CT4-V. Pohání ji přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,7 litru.

Prémiovým automobilům sice z hlediska prodejů jasně vládne německá trojka v podobě Audi, BMW a Mercedesu, stále ale existují alternativy, které v jistých částech světa mají silné slovo. V Americe je takovou značkou domácí Cadillac, který letos rozsáhle obměňuje své portfolio. Nyní nastal čas premiéry nového Cadillacu CT4, alias nástupce dosavadního sedanu ATS.

Jedná se tedy o novinku střední třídy, o níž automobilka vysloveně tvrdí, že je speciálně vyvinuta pro novou generaci zákazníků sedanů. Cadillac si tedy jasně uvědomuje klesající zájem o klasická auta ve prospěch SUV, tradičního sedanu se ale rozhodně nehodlá vzdát.

360p720p1080p

Novinka zatím debutuje ve formě modelu CT4-V, neboli ve sportovně orientovaném provedení. Pod kapotou tudíž najdeme přeplňovaný benzinový čtyřválec o objemu 2,7 litru, který poskytne odhadovaný výkon 239 kW a točivý moment 500 N.m. Spárován je s desetistupňovým automatem.

*Se sklopenými vnějšími zpětnými zrcátky
Cadillac CT4 – srovnání rozměrů s vybranou konkurencí
Model Cadillac CT4-V Alfa Romeo Giulia BMW 3 Jaguar XE
Délka (mm) 4756 4639 4709 4678
Šířka (mm) 1815 1873 1827 1416
Výška (mm) 1423 1426 1442 1967*
Rozvor (mm) 2775 2820 2851 2835

Cadillac navíc vsadil na pokročilý podvozek tvořený vzpěrami McPherson vpředu a pětiprvkovým zavěšením vzadu, který má zajistit skvělé jízdní vlastnosti – i díky skvělému rozložení hmotnosti v poměru 50:50 mezi obě nápravy. Nechybí samosvorný diferenciál nebo brzdiče Brembo na předních kolech. Verze s pohonem zadních kol se chlubí i magnetoreologickými tlumiči, zatímco varianta se čtyřkolkou se musí spolehnout na pasivní tlumiče ZF MVS.

Design 4.756 mm dlouhého auta s rozvorem 2.775 mm následuje větší sedan CT5, v tomto případě však diody denního svícení přímo navazují na hlavní světlomety. Oproti základním provedením se pak CT4-V odliší nejen specifickou maskou chladiče, ale také třeba výfukovým systémem zakončeným dvěma dvojitými koncovkami po stranách zádě nebo decentním spoilerem na víku kufru, který pomáhá přítlaku. Uvnitř zase najdeme specifický volant.

Cadillac CT4-V se na domácím americkém trhu začne prodávat na začátku roku 2020, o výrobu se postará závod Lansing Grand River v Michiganu. Do té doby americká značka zveřejní bližší detaily o autě včetně detailních technických údajů a odhalí i základní provedení vozu, který nejen na domácím americkém trhu bude chtít konkurovat takovým modelům jako BMW 3 nebo Jaguar XE.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - lamal
Re: Re: Re: GM sedanům pořád věří
| 6. 6. 2019
nerozumiem uplne... tripower je karburator
Re: Re: GM sedanům pořád věří
| 5. 6. 2019
2.7 R4 nema podobnu techniku z V8 small block teraz v predaji. Pozrite si "tripower"
Re: Re: CT5 je konkurent MB C, BMW 3, A4
| 5. 6. 2019
Skuste sa posadit do tych aut, alebo precitat oficialne GM vyhlasenia.

Cadillac ma modely vzdy o pol kategorie vacsie.
Porovnanie s Audi:
CT4 - A3
CT5 - A4
CT6 - A6

XT4 - Q3
XT5 - Q5
XT6 - Q5L/Q7

vykony motorov, ceny a vybava budu na podobnych urovniach u uvedenych modelov
Avatar - lamal
Re: GM sedanům pořád věří
| 4. 6. 2019
To chvalim, ze chceju uchovat sedany, okrem japoncov tam toho je pomenej... nechapem 2,7t R4 ? sa stavim, ze odpilili polovicu z V8 >:D To je taka kategoria Ducato 2.8 JTD, tak velky 4valec nejde do otaciek ma tam velke trenie aj zotrvacnost, to bude taky dieslacik charakterom, silny spodok a stred a hore trapenie, k comu ten 10 kvalt ? to tam bude sypat v meste az po 6ku... 10kvalt by naopak pasoval k tocivemu motoru so slabsim spodkom, ale tak... neskusil som iba prepokladam, niektore fakty sa tazko popieraju


K dizajnu, predok fajn, ale vadi mi ze to ma take velke otvory ktore su vysieťkovane ako nejaky tuzersky vehicle... ked je tma je to OK ale za slnka to dost bije do oci... aj na fotkach s bleskom... a zadne partie sa mi moc nepacia, je to take volvo-lančia trochu podivne ... neviem ci to zrovna vyslo, vyslovene hnusne to nie je, ale nepaci sa mi to uplne.
Avatar - Barrichello
GM sedanům pořád věří
| 4. 6. 2019
a to je dobře, CTS i ATS dostali nástupce a doufám, že prodeje budou lepší. Jsem zvědavý hlavně na ostrou verzi CT5-V.

Po tom co to Ford i Chrysler vzdali už moderní sedany dělá jen GM :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku