Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cadillac se vrací ke své sošce Bohyně, na kapotě ji ale neuvidíme

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Soška Cadillac Goddess se objevovala na kapotách v letech 1933 až 1956, nyní se vrací v inovované podobě.

Ornamenty na kapotách automobilů zažívaly své zlaté časy ve třicátých letech, kdy nahrazovaly teploměry umístěné na chladičích. Svůj charakteristický ornament měla i značka Cadillac, která před tradičním štítem používala sošku ženy s vlajícími vlasy či šálem. Soška byla označována jako Goddess, tedy Bohyně.

Tato soška se naposledy objevila v roce 1959 u limitované edice modelu Eldorado Brougham. Od té doby po ni nebylo ani památky, nyní se však soška vrací s novou elektrickou vlajkovou lodí – Celestiq EV. Stejně jako symboly většiny automobilek však i soška Cadillac Goddess prošla decentní proměnou.

Video se připravuje ...

Za vznikem moderního ztvárnění sošky stál Richard Wiquist, designový sochař společnosti GM, který si vzal za vzor původní sošku z roku 1933. Moderní interpretace vznikala ručně a její design s vlajícími šaty vytváří dojem křídel. Současně působí soška dynamicky, komplexně a elegantně, což by mělo vystihovat i budoucí vozy značky, které by mohla znovu zdobit.

Soška se totiž objevila už na modelu Celestiq, ačkoliv už není ozdobou jeho přídě, respektive mřížky chladiče, se kterou se ale u elektromobilu stejně nepočítá. Místo toho se na několika místech interiéru a exteriéru objevuje silueta této ikonické sošky.

Jedné si můžeme všimnout například na předním blatníku, konkrétně v tenkém dekoru za kolem. Motiv sošky bohyně by měl být vyroben ze skla a rámován frézovaným rámečkem z nerezového plechu. Na levé straně, kde je nabízející zásuvka, se přitom bohyně rozsvěcí při zahájení a ukončení nabíjení.

V kabině najdeme sošku například na ovladači infotainmentu, umístěném ve středové konzole. Soška je opět ukryta ve skle a podsvícena. V galerii pak vidíme ještě siluetu sošky na speciální plaketce Cadillac s informací o ruční výrobě v Detroitu.

Video se připravuje ...

"Celestiq je pro Cadillac začátkem budoucnosti a vyjadřuje umělecké inovace, které značka přináší do oblasti luxusních elektrických vozidel," řekl Bryan Nesbitt, výkonný ředitel Cadillac Design. "Chtěli jsme, aby tato elektrická vlajková loď skutečně významným způsobem ztělesňovala důležité dědictví značky, přičemž Bohyně představuje absolutní vrchol zakázkového řemeslného zpracování značky Cadillac.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme