Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cadillac XTS dostane Haldex, šestiválec 3,6 l a Magnetic Ride

16. 11. 2011 • 01:26
10
10
Zobrazit náhledy (10)
Cadillac XTS Cadillac XTS Cadillac XTS Cadillac XTS Cadillac XTS
Ingredience jako z dílen Audi, chce se říct na recept, podle kterého Cadillac postavil pětimetrové XTS.

Cadillac se chystá dnes na autosalonu v Los Angeles odhalit nový model luxusní třídy. Řada XTS se postaví nad model CTS a má za úkol nahradit rovnou dva dosavadní Cadillacy: větší a levnější DTS s pohonem předních kol a prestižnější STS s pohonem zadních kol, který navazuje na řadu Seville.

Jak toho chce Cadillac dosáhnout? Vsadí na výrazný design, moderní technologie a příznivé ceny. Maximální využití prostoru zaručí motor uložený vpředu napříč, trakci (a také prestiž, které auta s pohonem předních kol nedosahují) zase pohon všech kol.

Vesměs se jedná o nové, ale již známé technické celky. Motor 3,6 DI V6 debutoval loni. Pohání například základní Chevrolet Camaro nebo Cadillac CTS a SRX. V případě vlajkové lodi bude naladěn na výkon 224 kW a točivý moment 358 Nm, což představuje střed mezi vyráběnými verzemi šestiválce.

Převodovka bude automatická šestistupňová Hydra-Matic 6T70. Spojena bude se všemi koly přes mezinápravovou spojku Haldex 4. generace. I ten známe ze současných produktů koncernu GM, například z Opelu Insignia. Pro méně náročné zákazníky bude volitelně dodávána i verze s pohonem předních kol.

Z Insignie, a to přímo z vrcholného OPC, si Cadillac XTS vypůjčil také řešení přední nápravy HiPer Strut – vzpěru odvozenou od MacPherson, která se vyznačuje oddělenou těhlicí. Díky tomu se zlepší odezva řízení a potlačí přenos hnacích sil do řízení.

Brzdy Brembo a adaptivní tlumiče Magnetic Ride Control zase pochází z Cadillacu CTS-V. Rozměrné kotouče budou skryty za 19palcovými ráfky, na přání se budou dodávat i 20palcové disky.

Vůz s karoserií dlouhou 5131 mm dostane rozvor náprav vcelku skromných 2837 mm (to kvůli motoru před přední nápravou). Nabídne ale prostor pro 509 litrů zavazadel.

Vyspělá elektronická výbava je samozřejmostí. Cadillac připravil nové rozhraní infotainmentu, nazvané CUE. Dále neopomněl bezpečnost – bude dodávat varování před opuštěním jízdního pruhu, přední a zadní radar s varováním před hrozící kolizí, adaptivní tempomat, funkci automatického brzdění a další. Interiér může ozvláštnit proměnlivé barevné osvětlení nebo strop čalouněný Alcantarou.

Novinka se předvede dnes, 16. listopadu 2011 v Los Angeles. Výroba bude zahájena na jaře 2012 v kanadské továrně Oshawa, Ontario. Ve stejnou dobu se rozeběhne prodej v USA a Kanadě, o prodeji v Evropě zatím nejsou žádné informace.

Témata
Avatar - Balkan
17. 11. 2011 20:32
Re: Magnetic Ride: Cadillac od 2002, Audi od 2007
Ahoj, teda- Audi okrem R8 nic takeho ani neponuka. Ale...mieri tvrdo tym 4x4. Nie som velmi zastancom toho v limuzinach..ale lepsie ako "zaostaly"predny pohon. Mam teraz Seville, rv 2000, a ...okrem parkoviska nejaky rozdiel oproti BMW 7 nevidim,ale ok. Co sa tyka interieru/ mne sa paci, treba si zvyknut. Mne sa 2.generacia CTS tiez na zaciatku nepozdavala, oproti prvej nejake veci...su velmi sportove. ALe zas- XTS je robeny na luxus cisto,zatial co CTS je "sport sedan". Inak- interier je super. A vzdy boli- aj ked musim priznat ze farby boli velmi divne predtym a teraz su take...viac prisposobene Europskym ociam. Myslim ze sa mame na co tesit- a hlavne cena...predpokladam ze to bude auto konkurente s A8 3.6tfsi za cenu A6 2.0tdi s polovicou jeho vybavy
Avatar - Lonestarstate
17. 11. 2011 10:25
Magnetic Ride: Cadillac od 2002, Audi od 2007
Každému se holt vybaví něco jiného. Mně se při představení nového XTS rohodně nevybaví, že má součástky jako od Audi. Naopak mně pobavilo, když v roce 2007 Audi vyrukovalo u svého nejdražšího supersportu R8 s magneto-reologickým nastavováním tlumičů, který měla limuzína Cadillac STS v nabídce od roku 2002. XTS se mi začá pomalu líbit. Ten lokomotivní předek má jistý půvab. Interiér je zbytečně "neklidný". Aspoň na fotkách to trochu vypadá, jako by se hroutil nebo roztékal v lavinách dolů, ale je mi jasné, že to je teď "moderní". Jinak je to samozřejmě interiér již v základu kvalitní a hodnotně zpracovaný narozdíl od evropských aut.
Avatar - Lonestarstate
17. 11. 2011 10:15
Re: interiér
Na VW group? To má být vtip? Není to ten koncern, co nabízel, narozdíl od starého Voyageru, který měl měkčené plasty v nabídce v několika barvách, ač to byla napůl dodávka, jenom tvrdé šedivé plasty industriálních tvarů a platil si každý týden články v auto časopisech články o tom, že jiní výrobci (zejména neevropští) mají tvrdé šedé interiéry? >:D >:D >:D Už Goebbels věděl, že 100x opakovaná lež se stává pravdou...v případě VW group to chtělo skoro dekádu opakovaných lží, než se těmto vlastním halucinacím přiblížila i reálnými výrobky, nejenom časoisovýma fata morgánama. 8-s Ale stále jsou jejich interiéry fádní až sterilní. Ne a v tom opravdu nespočívá modernita. Jednoduchý a moderní interiér - to má třeba Volvo.
Avatar - Bristol
16. 11. 2011 19:10
Re: interiér
tak tak...interiéry byly vždy slabinou cadillacu...a potažmo celého GM obecně(i opelu) nutno uznat že s novou generací modelů se to posunulo o velký kus vpřed(i když na VW group ještě trochu chybí) a hlavně tento cadillac dokazuje jak velkou cestu hoši z ameriky urazily a určitě nebudu přehánět když řeknu že pokud bude cena adekvátní tak bude moci směle konkurovat takovému volvu či jaguaru(německé trio co do prodeje je hodně velké sousto)
Avatar - Katikakus
16. 11. 2011 18:32
Re: interiér
Jj, XTS je opravdu povedeny Cadillac. Jejich auta se mi vzdycky libila. Interier vypada opravud na urovni, technika je taky solidni, takze at se dari... :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku