Callaway C21 AeroWagon: Stingray jako shooting brake
Firma z Old Lyme v Connecticutu umí s Vettami mimo jiné i závodit. Nebo je přetvořit třeba i ve speedster a vyměnit karosářské panely, ale nyní jde místo řezání střechy, či vyndavání oken trochu dál. Parta kolem Reevese Callawaye si vzala do parády aktuální kupé Stingray C7 a je schopna z něj udělat docela pěkný shooting brake.
Nečekejte ale něco čtyřdveřového ve stylu Mercedesu CLS, nebo nedejbože dodávku! Tohle je opravdový shooting brake, tedy dvoudveřová klasika s prodlouženou střechou a (určitě) výklopnou zádí. Nesází na nějaké litry, ale na eleganci a unikátnost a těch pár golfových bagů s holemi se dovnitř jistě vejde. Možná jí chybí britská vznešenost, ale Američané přece hrají golf také, ne?
Zatím nám Callaway sice servíruje jen počítačovou vizi, ale i ta vypadá hodně dobře. Zadek byl vytvořen z uhlíkových kompozitů v kombinaci s modelářskou pryskyřicí, tedy resinem. Výrobce má tuhle metodu, které říká Resin Transfer Molding Process ( RTMP), mimochodem patentovanou. To ve finále znamená, že celek je lehký a pevný.
Stingray od Callawaye dostal kód C21 a jméno AeroWagon - bez mezery, jak velí současná móda. Sériová Vette dává z vidlicového osmiválce 6,2 l nějakých 455 koní (335 kW), úpravce tvrdí, že jeho sportovní kombík bude schopen jet 200 mil v hodině, tedy 322 km/h, a to bez zásahů do techniky. Produkční kupé se tímto výkonem přitom pochlubit nemůže.
Přestavba určitě nebude stát více než 15 tisíc dolarů (294 tisíc korun), zájemce tedy musí přistavit vlastní auto. Při základní ceně 49.600 dolarů (přes 970 tisíc Kč) to ale nepředstavuje navýšení nákladů ani o třetinu. Nedočkavci mohou začít objednávat již teď, krasavec ale nebude hotov dříve než na podzim letošního roku. Pokud tedy Callaway získá dost zakázek, aby se práce vůbec vyplatily.