Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Can-Am chce od čtyřkolek a tříkolek zpět mezi výrobce motorek

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Značka Can-Am je v posledních deseti letech spojena s terénními čtyřkolkami a silničními tříkolkami, ale v sedmdesátých letech nabízela jednostopé stroje a k nim se nyní hodlá vrátit.

Renomovaná kanadská společnost BRP (Bombardier Recreational Products) s kořeny ve třicátých letech dvacátého století exceluje především jako výrobce sněžných i vodních skútrů, terénních čtyřkolek, silničních tříkolek a motorů Rotax.

Lehce pozapomenutou kapitolou v její historii je i výroba terénních motocyklů pod značkou Can-Am v letech 1973 až 1987. Tyto motokrosové stroje a endura byly vybaveny jednoválcovými dvoutaktními i čtyřtaktními motory Rotax.

Jezdic na strojích značky Can-Am slavily v sedmdesátých letech úspěchy především na severoamerické půdě v závodech pořádaných AMA (American Motorcyclist Association), ale k vidění byly i při Mezinárodní motocyklové šestidenní.

Po ukončení výroby motocyklů uložila společnost BRP značku Can-Am k ledu a oživila ji až v roce 2006 svými terénními čtyřkolkami a následně jí začala využívat i pro stále populárnější silniční tříkolky.

Značka Can-Am má být nyní podle kanadského deníku Montreal Gazzette opět využita i pro motocykly. Mluvčí společnosti Sylvain Morissette již potvrdil, že BRP nyní vyhodnocuje své možnosti a analyzuje požadavky a trendy na současném trhu s motocykly. K samotné koncepci a typů motorek se ovšem nevyjádřil.

Podle neoficiálních informací je nejpravděpodobnější, že se pod značkou Can-Am dočkáme motokrosových strojů a endur pro závodní využití a hobby jezdce, ale objevují se i náznaky, že může vzniknout čistě silniční model.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)