Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Car Of The Year 2002

Michal Fokt Michal Fokt 19. 11. 2001 • 13:02
40
Zobrazit náhledy (40)
Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën
Jak už jsme vás informovali v rubrice počátkem minulého týdne, anketa Car Of The Year (COTY) 2002, v níž 55 motoristických novinářů volí nejlepší automobil pro rok 2002, již zná svého vítěze, kterým je Peugeot 307. Nyní je čas seznámit vás s...

Jak už jsme vás informovali v rubrice NEWS počátkem minulého týdne, anketa Car Of The Year (COTY) 2002, v níž 55 motoristických novinářů volí nejlepší automobil pro rok 2002, již zná svého vítěze, kterým je Peugeot 307. Nyní je čas seznámit vás s kompletními výsledky tohoto klání.

Do letošního, již 39. ročníku této soutěže bylo nominováno 29 automobilů. Byly to:

- Audi A4

- BMW Compact

- BMW řady 7

- Chrysler Sebring

- Chrysler Voyager

- Citroen C5

- Daihatsu YRV

- Fiat Stilo

- Fiat Doblo

- Ford Maverick/Mazda Tribute

- Honda Civic

- Honda Stream

- Hyundai Matrix

- Jaguar X-Type

- Jeep Cherokee

- Kia Magentis

- Lexus RX300

- Mercedes-Benz C Sportcoupe

- Mercedes-Benz SL500

- Mini

- Nissan X-Trail

- Peugeot 307

- Renault Avantime

- Renault Laguna

- Subaru Impreza

- Suzuki Ignis

- Suzuki Liana

- Toyota Avensis Verso

- a Volkswagen Polo

Z těchto automobilů novinářská jury vybrala šťastnou sedmičku finalistů, kteří si to rozdali o velmi ceněný titul Evropský Automobil Roku 2002. Jak jsme vás již informovali, postupujícími byly vozy:

- Citroen C5

- Honda Civic

- Fiat Stilo

- Jaguar X-Type

- Mini

- Peugeot 307

- a Renault Laguna.

K posouzení a ohodnocení jednotlivých automobilů měli porotci k dispozici 25 bodů. Výsledek ankety letos nebyl zrovna dramatický. S výjimkou těsného rozdílu mezi druhým a třetím místem byly bodové rozdíly mezi jednotlivými vozy poměrně velké, což ostatně můžete posoudit sami. Na první příčce se s 286 body umístil Peugeot 307, který překonal druhý Renault Laguna o 42 bodů. Nejtěsnějším rozdílem jediného bodu skončil třetí Fiat Stilo (243 bodů). S 213 hlasy se na čtvrté příčce zabydlel vůz Mini, následovaný pátou Hondou Civic s 174 body. Se značným odstupem 55 hlasů skončil na šesté příčce Citroen C5 a sedmičku finalistů uzavírá Jaguar X-Type, kterému jury přisoudila 96 bodů. Nyní pro větší přehlednost uvádíme ještě tabulku výsledků.

A jak zněno závěrečné hodnocení finalistů, vypracované odbornou komisí?

Peugeot 307

V nové generaci vysokých, prostorných hatchbacků rodinného zaměření, byl Peugeot 307 shledán nejvyváženějším. Líbivý vzhled připomíná menší typ 206 a je zkombinován s dobrou kvalitou zpracování. Kabina se příliš neliší od těch u kompaktních MPV a nabízí funkčnost, prostornost a praktičnost. Dobrá je i aktivní bezpečnost, a to díky ESP, dodávanému do luxusnějších variant vozu. Velké čelní sklo umožňuje dobrý výhled vpřed, , nízká hladina hluku a účinné brzdy usnadňují řízení. Nový dvoulitrový turbodiesel s filtrem pevných částic FAP je nejčistší vznětovou pohonnou jednotkou na trhu.

podrobný popis Peugeotu 307 najdete zde

Renault Laguna

Renault jde v posledních letech rychle kupředu zejména v oblasti bezpečnosti a výbavy a Laguna je v tomto směru etalonem značky. Někteří mohou posuzovat čipovou kartu jako pozlátko, kontrola tlaku v pneumatikách jím však rozhodně není. Nový Renault je také vybaven u všech verzí šesti airbagy, kontrolou trakce, ABS, brzdovým asistentem a systémem jízdní stability. Dvě karosářské varianty jsou prezentovány jako samostatné modely - hatchback a kombi.

podrobný popis Renaultu Laguna najdete zde

Fiat Stilo

V očích spotřebitelů je Fiat specialistou na malá auta, tentokrát však vytvořil kompaktní model, který se může měřit se špičkou ve své třídě. Stejně jako jeho předchůdce Bravo/Brava, je i Stilo ve tří-a pětidveřové variantě zcela jiný automobil. Pětidveřová verze je delší a vyšší a jeho kabina je lépe uzpůsobena potřebám rodiny, k čemuž přispívají i posuvná zadní sedadla. Třídveřové provedení vypadá sportovněji a mladistvě, benzinové motory nevynikají dynamikou, ale neobvykle bohatá bezpečnostní a komfortní výbava může stilu přinést obchodní úspěch.

podrobný popis Fiatu Stilo najdete zde

Mini

V ulicích evropských měst lidé spontánně propadli tomuto výrobku automobilky BMW. Že by přicházela nová éra Mini-mánie? Přestože je tento vůz mnohem větší a dražší, než jeho předchůdce z roku 1959, převal jeho tolik ceněné vlastnosti, kterými je vzhled a obratnost ve městě. Potěšení z jízdy a jízdní stabilita jsou naopak zcela současné, dobrý výkon poskytuje zejména verze Cooper s novým motorem 1,6 l.

podrobný popis MINI najdete zde

Honda Civic

Modelová řada Civic je komplexem dobře odlišených verzí. Nejoriginálnější karoserie je ta u pětidveřového hatchbacku, která vypadá jako kompaktní MPV. Sportovnější třídveřové provedení se vyrábí taktéž ve Velké Británii a má také výše umístěnou řadicí páku. Jeho sportovnější pojetí vrcholí ostrou verzí Type R s výkonem 147 kW. Řadové motory 1,4 l, 1,6 l a 1,7 l (pro kupé) budou brzy doplněny o turbodiesel od Isuzu s objemem 1,7 l a výkonem 74 kW. Tato jednotka bude klíčová zejména na jihoevropských trzích.

Citroen C5

Model C5 započal nové číselné označování u mateřské značky. Nová platforma nese dvě karoserie - pětidveřový hatchback a kombi. Vůz nahrazuje v nabídce model Xantia. Specialitou vozu je pérování Hydractive III s možností nastavení světlé výšky. Nové turbodiesely 2.0 a 2.2 HDI s filtrem pevných částic jsou úsporné, výkonné. Benzinový šestiválec poskytuje klidnou sílu.

Jaguar X-Type

Pokud nebudete chtít, nikdy v něm neuvidíte Mondeo, přestože s ním má X-Type společného více, než se zdá. Tohle auto má svou vlastní osobnost, vidlicové šestiválce spolu s pohonem 4x4 poskytují dobrou aktivní bezpečnost a dynamiku. Nejmenší Jaguar nabízí lepší výkon, jízdní vlastnosti a zavazadlový prostor než jeho větší sourozenec, a stejně tak je tomu i s výbavou. X-Type je pochopitelně také klasickým a nezaměnitelným Jaguarem, tak jak si to jeho zákazníci žádají.

podrobný popis najdete zde

Že vám přijde písemné vyjádření o finalistech, s výjimkou Peugeotu 307 a s výhradami též Laguny, spíše jako charakteristika, než jako verdikt? Z toho si nic nedělejte, nám také. Podle našeho názoru informace uvedené u zbývajících šesti vozů neukazují na to, proč se umístily na svých pozicích, neznáme žádné shledané klady a zápory, tím méně již přímá srovnání, zejména pokud jde o trojici reprezentantů nižší střední třídy.

Tak nejvýznamnější anketa Evropského kontinentu má svého vítěze, my jsme však již nyní zvědavi na výsledky ankety o české Auto Roku 2002, o němž rozhodují vybraní motorističtí novináři, včetně zástupce naší redakce. Dočká se Peugeot 307 triumfu i u nás?

PořadíAutomobilPočet bodůRozdíl oprotivýše umístěnému
1.Peugeot 307286-
2.Renault Laguna244-42
3.Fiat Stilo243-1
4.Mini213-30
5.Honda Civic174-39
6.Citroen C5119-55
7.Jaguar X-Type96-23

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku