Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Car Of The Year 2002

Citroën
Citroën
Citroën
Citroën
40 Fotogalerie
Jak už jsme vás informovali v rubrice počátkem minulého týdne, anketa Car Of The Year (COTY) 2002, v níž 55 motoristických novinářů volí nejlepší automobil pro rok 2002, již zná svého vítěze, kterým je Peugeot 307. Nyní je čas seznámit vás s...

Jak už jsme vás informovali v rubrice NEWS počátkem minulého týdne, anketa Car Of The Year (COTY) 2002, v níž 55 motoristických novinářů volí nejlepší automobil pro rok 2002, již zná svého vítěze, kterým je Peugeot 307. Nyní je čas seznámit vás s kompletními výsledky tohoto klání.

Do letošního, již 39. ročníku této soutěže bylo nominováno 29 automobilů. Byly to:

- Audi A4

- BMW Compact

- BMW řady 7

- Chrysler Sebring

- Chrysler Voyager

- Citroen C5

- Daihatsu YRV

- Fiat Stilo

- Fiat Doblo

- Ford Maverick/Mazda Tribute

- Honda Civic

- Honda Stream

- Hyundai Matrix

- Jaguar X-Type

- Jeep Cherokee

- Kia Magentis

- Lexus RX300

- Mercedes-Benz C Sportcoupe

- Mercedes-Benz SL500

- Mini

- Nissan X-Trail

- Peugeot 307

- Renault Avantime

- Renault Laguna

- Subaru Impreza

- Suzuki Ignis

- Suzuki Liana

- Toyota Avensis Verso

- a Volkswagen Polo

Z těchto automobilů novinářská jury vybrala šťastnou sedmičku finalistů, kteří si to rozdali o velmi ceněný titul Evropský Automobil Roku 2002. Jak jsme vás již informovali, postupujícími byly vozy:

- Citroen C5

- Honda Civic

- Fiat Stilo

- Jaguar X-Type

- Mini

- Peugeot 307

- a Renault Laguna.

K posouzení a ohodnocení jednotlivých automobilů měli porotci k dispozici 25 bodů. Výsledek ankety letos nebyl zrovna dramatický. S výjimkou těsného rozdílu mezi druhým a třetím místem byly bodové rozdíly mezi jednotlivými vozy poměrně velké, což ostatně můžete posoudit sami. Na první příčce se s 286 body umístil Peugeot 307, který překonal druhý Renault Laguna o 42 bodů. Nejtěsnějším rozdílem jediného bodu skončil třetí Fiat Stilo (243 bodů). S 213 hlasy se na čtvrté příčce zabydlel vůz Mini, následovaný pátou Hondou Civic s 174 body. Se značným odstupem 55 hlasů skončil na šesté příčce Citroen C5 a sedmičku finalistů uzavírá Jaguar X-Type, kterému jury přisoudila 96 bodů. Nyní pro větší přehlednost uvádíme ještě tabulku výsledků.

A jak zněno závěrečné hodnocení finalistů, vypracované odbornou komisí?

Peugeot 307

V nové generaci vysokých, prostorných hatchbacků rodinného zaměření, byl Peugeot 307 shledán nejvyváženějším. Líbivý vzhled připomíná menší typ 206 a je zkombinován s dobrou kvalitou zpracování. Kabina se příliš neliší od těch u kompaktních MPV a nabízí funkčnost, prostornost a praktičnost. Dobrá je i aktivní bezpečnost, a to díky ESP, dodávanému do luxusnějších variant vozu. Velké čelní sklo umožňuje dobrý výhled vpřed, , nízká hladina hluku a účinné brzdy usnadňují řízení. Nový dvoulitrový turbodiesel s filtrem pevných částic FAP je nejčistší vznětovou pohonnou jednotkou na trhu.

podrobný popis Peugeotu 307 najdete zde

Renault Laguna

Renault jde v posledních letech rychle kupředu zejména v oblasti bezpečnosti a výbavy a Laguna je v tomto směru etalonem značky. Někteří mohou posuzovat čipovou kartu jako pozlátko, kontrola tlaku v pneumatikách jím však rozhodně není. Nový Renault je také vybaven u všech verzí šesti airbagy, kontrolou trakce, ABS, brzdovým asistentem a systémem jízdní stability. Dvě karosářské varianty jsou prezentovány jako samostatné modely - hatchback a kombi.

podrobný popis Renaultu Laguna najdete zde

Fiat Stilo

V očích spotřebitelů je Fiat specialistou na malá auta, tentokrát však vytvořil kompaktní model, který se může měřit se špičkou ve své třídě. Stejně jako jeho předchůdce Bravo/Brava, je i Stilo ve tří-a pětidveřové variantě zcela jiný automobil. Pětidveřová verze je delší a vyšší a jeho kabina je lépe uzpůsobena potřebám rodiny, k čemuž přispívají i posuvná zadní sedadla. Třídveřové provedení vypadá sportovněji a mladistvě, benzinové motory nevynikají dynamikou, ale neobvykle bohatá bezpečnostní a komfortní výbava může stilu přinést obchodní úspěch.

podrobný popis Fiatu Stilo najdete zde

Mini

V ulicích evropských měst lidé spontánně propadli tomuto výrobku automobilky BMW. Že by přicházela nová éra Mini-mánie? Přestože je tento vůz mnohem větší a dražší, než jeho předchůdce z roku 1959, převal jeho tolik ceněné vlastnosti, kterými je vzhled a obratnost ve městě. Potěšení z jízdy a jízdní stabilita jsou naopak zcela současné, dobrý výkon poskytuje zejména verze Cooper s novým motorem 1,6 l.

podrobný popis MINI najdete zde

Honda Civic

Modelová řada Civic je komplexem dobře odlišených verzí. Nejoriginálnější karoserie je ta u pětidveřového hatchbacku, která vypadá jako kompaktní MPV. Sportovnější třídveřové provedení se vyrábí taktéž ve Velké Británii a má také výše umístěnou řadicí páku. Jeho sportovnější pojetí vrcholí ostrou verzí Type R s výkonem 147 kW. Řadové motory 1,4 l, 1,6 l a 1,7 l (pro kupé) budou brzy doplněny o turbodiesel od Isuzu s objemem 1,7 l a výkonem 74 kW. Tato jednotka bude klíčová zejména na jihoevropských trzích.

Citroen C5

Model C5 započal nové číselné označování u mateřské značky. Nová platforma nese dvě karoserie - pětidveřový hatchback a kombi. Vůz nahrazuje v nabídce model Xantia. Specialitou vozu je pérování Hydractive III s možností nastavení světlé výšky. Nové turbodiesely 2.0 a 2.2 HDI s filtrem pevných částic jsou úsporné, výkonné. Benzinový šestiválec poskytuje klidnou sílu.

Jaguar X-Type

Pokud nebudete chtít, nikdy v něm neuvidíte Mondeo, přestože s ním má X-Type společného více, než se zdá. Tohle auto má svou vlastní osobnost, vidlicové šestiválce spolu s pohonem 4x4 poskytují dobrou aktivní bezpečnost a dynamiku. Nejmenší Jaguar nabízí lepší výkon, jízdní vlastnosti a zavazadlový prostor než jeho větší sourozenec, a stejně tak je tomu i s výbavou. X-Type je pochopitelně také klasickým a nezaměnitelným Jaguarem, tak jak si to jeho zákazníci žádají.

podrobný popis najdete zde

Že vám přijde písemné vyjádření o finalistech, s výjimkou Peugeotu 307 a s výhradami též Laguny, spíše jako charakteristika, než jako verdikt? Z toho si nic nedělejte, nám také. Podle našeho názoru informace uvedené u zbývajících šesti vozů neukazují na to, proč se umístily na svých pozicích, neznáme žádné shledané klady a zápory, tím méně již přímá srovnání, zejména pokud jde o trojici reprezentantů nižší střední třídy.

Tak nejvýznamnější anketa Evropského kontinentu má svého vítěze, my jsme však již nyní zvědavi na výsledky ankety o české Auto Roku 2002, o němž rozhodují vybraní motorističtí novináři, včetně zástupce naší redakce. Dočká se Peugeot 307 triumfu i u nás?

PořadíAutomobilPočet bodůRozdíl oprotivýše umístěnému
1.Peugeot 307286-
2.Renault Laguna244-42
3.Fiat Stilo243-1
4.Mini213-30
5.Honda Civic174-39
6.Citroen C5119-55
7.Jaguar X-Type96-23