Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čelní okno auta je spotřební materiál, ale dá se i opravit

Čelní okno auta je spotřební materiál, ale dá se i opravit

Čelní okno auta je spotřební materiál, ale dá se i opravit Zdroj: acz

Diskuze (12)
Čelní skla s prasklinami se dosud většinou lepila, alternativou je však metoda speciálního leštění.

Vyraženou jamku či prasklinu na čelním skle, kterou způsobil odlétnutý kamínek nebo jiný předmět, už zažilo mnoho řidičů. Tento problém řešili opravou skla, v případě větších prasklin však bylo nutné sklo vyměnit. Alternativní možností je nechat sklo vyleštit. Tuto techniku doporučuje i německý autoklub ADAC.

Leštění je alternativou k lepení skla pomocí pryskyřice. Navíc je tuto metodu možné použít i na škrábance v zorném poli řidiče, kde je zakázáno tmel aplikovat.

ADAC v rámci testu tuto metodu vyzkoušel, a to na 50 let starém autě, které mělo kvůli vadnému stěrači na čelním skle půlkruhový škrábanec. Během 45 minut leštění pomocí leštícího stroje s plstěným kotoučem byla tato rýha takřka odstraněna.

Metoda leštění nicméně má i své nevýhody. Je možné ji použít jen na menší škrábance. U hlubších rýh by totiž muselo být odstraněno příliš mnoho materiálu.

Vhodná však může být pro stará vozidla, u kterých nejsou (zakřivená) čelní skla dostupná, nebo jsou naopak drahá.

Vyleštit čelní sklo je možné i vlastnoručně. Je však třeba si pořídit leštící stroj. Ten by měl pracovat maximálně při 600 otáčkách za minutu, při vyšší rychlosti by se sklo mohlo příliš zahřát a prasknout. Čas od času je potřeba sklo polít vodou.

Pokud je čelní sklo více poškrábané, může to za nepříznivých podmínek zhoršit výhled z vozu. Lom světla z těchto škrábanců totiž řidiče může oslnit, například pokud je slunce nízko nebo pokud míjí vozidlo s rozsvícenými světly. Navíc za prasklé sklo v zorném poli řidiče hrozí pokuta.

Vstoupit do diskuze (12)