Čelní okno auta je spotřební materiál, ale dá se i opravit
Vyraženou jamku či prasklinu na čelním skle, kterou způsobil odlétnutý kamínek nebo jiný předmět, už zažilo mnoho řidičů. Tento problém řešili opravou skla, v případě větších prasklin však bylo nutné sklo vyměnit. Alternativní možností je nechat sklo vyleštit. Tuto techniku doporučuje i německý autoklub ADAC.
Leštění je alternativou k lepení skla pomocí pryskyřice. Navíc je tuto metodu možné použít i na škrábance v zorném poli řidiče, kde je zakázáno tmel aplikovat.
ADAC v rámci testu tuto metodu vyzkoušel, a to na 50 let starém autě, které mělo kvůli vadnému stěrači na čelním skle půlkruhový škrábanec. Během 45 minut leštění pomocí leštícího stroje s plstěným kotoučem byla tato rýha takřka odstraněna.
Metoda leštění nicméně má i své nevýhody. Je možné ji použít jen na menší škrábance. U hlubších rýh by totiž muselo být odstraněno příliš mnoho materiálu.
Vhodná však může být pro stará vozidla, u kterých nejsou (zakřivená) čelní skla dostupná, nebo jsou naopak drahá.
Vyleštit čelní sklo je možné i vlastnoručně. Je však třeba si pořídit leštící stroj. Ten by měl pracovat maximálně při 600 otáčkách za minutu, při vyšší rychlosti by se sklo mohlo příliš zahřát a prasknout. Čas od času je potřeba sklo polít vodou.
Pokud je čelní sklo více poškrábané, může to za nepříznivých podmínek zhoršit výhled z vozu. Lom světla z těchto škrábanců totiž řidiče může oslnit, například pokud je slunce nízko nebo pokud míjí vozidlo s rozsvícenými světly. Navíc za prasklé sklo v zorném poli řidiče hrozí pokuta.