Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cenové srovnání: Škoda Fabia III vs. Fabia II

Ondřej Chamilla Ondřej Chamilla 2. 10. 2014
68
61
Zobrazit náhledy (68)
Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia
V současné době již známe ceny nového hatchbacku Škoda Fabia, jak si ale auto stojí oproti předchůdci? Možná budete překvapeni, ale novinka je výrazně levnější.

Dostalo se k nám cenové srovnání od samotné automobilky Škoda, která jím demonstruje výhodnost nové Fabie ve srovnání s předchůdcem. Porovnávají se vždy jednotlivé stupně výbavy, u novinky zvané Active, Ambition a Style, u Fabie II se nejvyšší stupeň nazývá Elegance. Součástí všech je paket PLUS, který cenu mírně navyšuje. Samozřejmostí je srovnání podobně výkonných motoru.

Hned u základní varianty nám vychází, že Fabia III 1.0 MPI 44 kW Active Plus je o 6.900 Kč levnější, než Fabia II 1.2 HTP 44 kW Active Plus. Novinka tedy stojí 239.900 Kč. Nejmarkantnější je nižší cena u dieselu, Fabia 1.4 TDI 66 kW je oproti předchůdci s motorem 1.6 TDI 66 kW v základní výbavě levnější o 46.900 Kč, přičemž může být vaše za 327.900 Kč. Nový vůz má přitom ve výbavě Active Plus oproti předchůdci navíc dva airbagy, elektricky ovládaná okna a zrcátka, elektronický závěr diferenciálu XDS+, multikolizní brzdu, systém vysoušení brzdových kotoučů, stabilizaci při jízdě s přívěsem nebo škrabku na led ve víčku palivové nádrže. Jediný čtyřválec, 1.2 TSI nové generace o výkonu 66 kW, je pak levnější o 13.900 Kč (stojí 273.900 Kč).

Pokud rozebereme prostřední výbavu Ambition s balíčkem Plus, tak ta oproti Fabii II ve stejné výbavě obsahuje navíc malý kožený paket, rádio Blues s MP3, SD a USB, omezovač rychlosti, systém Front Assistant a síťky na boční straně předních sedadel. Litrový motor o výkonu 55 kW je v tomto případě ve srovnání s dřívějším agregátem 1.2 HTP 51 kW levnější o 5.900 Kč. Jediná verze se šestistupňovou manuální převodovkou, 1.2 TSI 81 kW, je oproti dřívějšímu a nechvalně proslulému motoru se 77 kW ve Fabii II levnější o 25.900 Kč, se sedmistupňovým DSG pak 21.900 Kč. Stojí tedy 301.900, respektive 337.900 Kč. Vrcholný turbodiesel se 77 kW je v této variantě výhodnější o 48.900 Kč ve srovnání s předchůdcem.

Nejcitelnější je nižší cena nové Fabie u vrcholné výbavy Style Plus. Ta obsahuje oproti dřívější Eleganci Plus systém Škoda surround se šesti reproduktory, diodové denní svícení, automatická světla s funkcí comming/leaving home, bezklíčové startování či rádio Swing s pětipalcovým dotykovým displejem a konektivitou Apple. Motor 1.0 MPI 55 kW stojí v tomto případě 299.900 Kč, srovnatelné HTP bylo dříve za 321.800 Kč. Kupříkladu jednotka 1.4 TDI 66 kW je tak o 71.900 Kč levnější než dřívější 1.6 TDI 66 kW! Motor 1.2 TSI se šestikvaltem pak zlevnil o 41.900 Kč.

Jak můžete vidět, nová Škoda Fabia je někdy i výrazně levnější, než Fabia II. Přitom nabízí lepší výbavu. Přikládáme ještě kompletní ceník i s motorizacemi.

Škoda Fabia III - Ceny a motory
Motor1.0 MPI1.0 MPI1.2 TSI1.2 TSI1.4 TDI1.4 TDI
Válce/ventily3/123/124/164/163/123/12
Převodovka5M5M5M6M/7A5M/7A5M
Největší výkon [kW]445566816677
Točivý moment [N.m]95 95 160 175 230250
Emise CO2 [g/km]106 108 107 1108890
Cena Active [Kč]234.900252.900268.900322.900
Cena Ambition [Kč]251.900266.900282.900296.900 (322.900)336.900 (372.900)356.900
Cena Style [Kč]289.900305.900319.900 (355.900)359.900 (395.900)379.900

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - PlumJelinek
Škoda haters
PlumJelinek
| 4. 10. 2014
Máš úplnou pravdu, Škodovka to s novou Fabií zabila, teď už nemůže nikdo říct nic špatnýho. Fabie bude asi nejlepší auto ve svý kategorii a Mini Cooper má velkej problém, bude muset jít s cenou o 2/3 níž, aby ho ještě někdo vůbec chtěl. :yes: :yes: :yes:
Jako pecka, zkuste se podívat
rocky23l1
| 3. 10. 2014
Jako pecka, zkuste se podívat na (spam: odkaz byl smazán redakcí) a řekněte co si o tom myslíte. Vaše komentáře a názory by mohli být i docela zajímavé..:-):-)
Avatar - Jaros71
TSI
Jaros71
| 3. 10. 2014
Nebo nekecej..žádné TSI nemáš >:D
Ty motory jedou moc dobře!
Spotřeba na dálnici vyšší je..když jedeš přes 140 km/h..
Horší je poruchovost..to je jiná kapitola!
HTP byly bezproblémové.
Avatar - Jaros71
Zdánlivě levná
Jaros71
| 3. 10. 2014
Motory..to je problém celé EU..!! :-!
levnota z toho primo strika
praptak
| 3. 10. 2014
Souhlas. :yes: Líbí se mi, že tam budou projektové halogeny.