Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Česká policie si převzala nové automobily. Land Rovery Discovery! K čemu poslouží?

David Bureš
Diskuze (29)

Desítka Discovery určených pro policii má „vojenské“ zelené zbarvení. Jezdit budou samozřejmě hlavně v terénu.

Českou policii v minulosti trápila zastaralá technika, v poslední době ji ale mohutně obměňuje. V nedávné době jsme psali o nových policejních octaviích nebo audinách, na zkoušku strážníci jezdili i v elektrických bmw. Nyní se Policie České republiky dočkala dalšího zajímavého vozidla, je jím Land Rover Discovery aktuální, páté generace.

O převzetí automobilů informoval Týdeník policie. Policisté budou mít k dispozici dvacet těchto automobilů, přičemž zatím si převzali polovinu z nich. Všechny mají „vojensky“ zelenou karoserii, na bocích a kapotě jim nechybí černé nápisy Policie na bílém pozadí. Samozřejmostí výbavy jsou pak též majáky, výstražná světla přitom mají jak na střeše, tak v přídi.

Jak vyplývá z charakteristiky automobilu, Discovery bude Policie České republiky využívat hlavně v těžko přístupných místech. Konkrétně tyto vozy aktuálně míří do Makedonie a Srbska, kde čeští policisté pomáhají s ochranou hranic před nelegálními imigranty. Na takovou misi od roku 2015 vyjelo už přes sedm stovek českých policistů. Spolu s Discovery teď na Balkán zamířilo 55 policistů (40 do Makedonie a 15 do Srbska) a také služební pes Ink. Discovery na cestě doplňují i služební Volkswageny Transporter a Hyundaie ix35.

Vozidla jsou zařazena pod policejní prezidium a i do budoucna budou sloužit pro potřeby řadových policistů na zahraničních misích.

Při této balkánské misi se v minulosti nechvalně proslavily policejní Hyundaie ix35. V náročném terénu se totiž ukázalo, že pro takové využití jsou nevhodné, nízkým podvozkem vozy škrtaly o zem. Chyba ale byla spíše na straně policie než na straně automobilky, ta si je totiž pořizovala jako „poloterénní.“ Jezdit měly jen v lehkém terénu, přičemž měly pomáhat při živelných katastrofách. Z toho důvodu následně policie narychlo objednávala pět kusů Toyoty Land Cruiser, které pro zahraniční mise měly být vhodnější.

Land Rover Discovery je v páté generaci zhruba pět metrů dlouhým SUV, které pojme až sedm osob. Díky rozsáhlému využití hliníku automobil mezigeneračně shodil až pět metráků hmotnosti, rámovou konstrukci navíc vyměnil za samonosnou karoserii. Nabízen je se čtyřválcovými nebo šestiválcovými motory.

Doporučujeme

David Bureš
Diskuze (29)
19. 2. 2018 20:44
Re: Klasický příklad korupce
Hlavně by tu stejnou práci udělal Duster za zlomek ceny. Už jen ta matná barva na zakázku musela stát raketu. Tohle je úplně do očí bijící vyhazování peněz:/
Avatar - petr164
11. 1. 2018 14:01
Účel - zahraniční mise
Takže tím se vysvětluje finanční aspekt - nákup zjevně zatáhl evropský finanční zdroj a možná i podmínil typ vozu. To však nic nemění na faktu, že oproti pěti Land Cruiserům, které na misích musely nahradit ix35 pro jejich nízkou průchodnost jsou Discovery nakoupeny v nevhodné verzi a výbavě a jako takové budou mít také problémy s průchodností. O tom, co vydrží jejich elektronika, se nechci ani domýšlet.
Avatar - petr164
11. 1. 2018 13:40
Re: ***
Asi tak.
Avatar - petr164
11. 1. 2018 13:39
Re: ***
Land Cruiser a Wrangler mají značně odlišné užitné vlastnosti, to za prvé. Za druhé, i pokud hrál při výběru roli "efekt respektu a odstrašení", je v kategorii Land Cruiseru řada technickoekonomicky a užitně mnohem výhodnějších vozů vhodných pro PČR. dělá to na mne dojem, že se potkali korupčníci na straně nabídky s mravně pokřivenými diletanty na straně poptávky, což je poměrně častá situace nejen ve veřejném sektoru.
Avatar - petr164
11. 1. 2018 13:35
Re: kocourkov
Ozzmane, Discovery diskvalifikuje mrtvá hmotnost a přemíra elektroniky, která znamená přemíru rizika poruch "za chodu". Níže je přesná charakteristika dieslových třílitrů, které nejsou potřebně robustní, aby snesly systematické namáhání, což je u policie nejpravděpodobnější provozní režim. je řada jiných aut, která by Discoveru porazila nákladově i provozními a užitnými vlastnostmi na míru policejního využití. Problém je v neakceptovatelné výši TCO, pokud není ve smlouvě něco jako fullservice po celou dobu vlastnictví PČR. Jenže ono hrozí i pouhé vysoké procento vozů v servisu z celkových operačně zařazených, tj. riziko neplnění úkolů.